Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
Joda, den varmhjertede er ikke så vanskelig å satse på. Men man blir jo fort utnyttet, og jeg har vel hatt føttene godt innenfor den dørterskelen for å si det slik.. Den fandenivoldske siden har vel kommet med åra, og består i at jeg nå tør å gå egne veier.. For å være litt diplomatisk da. Og her ligger det selvsagt mange dårlige egenskaper også.. Men den siden har jo blitt mye borte, for en mister mye troen på seg selv, og lar etterhvert kanskje folk tråkke på seg. En lever ikke for seg selv lenger; alt blir liksom ett fett.. Urokråka består mye i klovnerier og dårlig humor, og i å være veldig sosial.. Og den dårlige humoren er vel der enda, bare ikke riktig så utspekulert kanskje.. Jeg var en flott utdrikningslagsregissør en gang.
Den store ulempen med langvarig kronisk sykdom er at man ofte sitter igjen å lurer på "hvem er jeg"? Enten i form av at du har vært syk så lenge at sykdommen har preget personligheten din og valgene du gjør. Eller kanskje det er som du sier en grunn til at du havnet der, ved at det er litt for mye "ja" og litt for lite "nei". Så har forhåpentligvis du og andre med deg lært noe av dette