Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
18-10-10, 13:03 #1
Masse rare symptomer
Har i 2.5 år hatt masse rare symptomer og lurer på om det har med stoffskiftet og gjøre,,det siste året har jeg hatt.
-Tretthet
-Føler meg svak i venstre side,,men ikke fysisk svak
-Rar i tungen
-puls 60 men hopper fort over 100 med minste anstrengelse.
-blodtrykk på 110 men hopper opp og ned som en jojo.
-visse perioder om natten er jeg numm i armen hver gang jeg våkner.
-kald på venstre legg av og på
-stivhet som kommer og går i kne og rundt ellers i musklene noen timer om gangen spesiellt om morgen.
-1 uke så var plutselig håndleddene føles svake og ble bedre når jeg trente dem.
-vondt i brystet noen uker men gikk bort igjen,legen fant ikke noe gale.
- hele tiden føler rare ting i kroppen so at ikke alt er som det skal være.
-Stor depresjon,,og hele tiden tror det verste,,spesiellt med alle rare symptomer.
- blir helt rar og symptomene forsterkes mye når jeg er blant mye folk.
-Mye rykninger i kroppen når jeg prøver og sove,,,men har gått vekk etter jeg startet med magnesium inntak.
Fikk akkurat igjen blodprøve som viste
høyt kolesterol 6 skal være under 5
Og en kolesterol på 4,65 som skal være under 3.
D vitamin på 18 som bør være mellom 20-55
t4 112 skal være mellom 58-161 nmol/l
tsh 1.0 g skal være mellom 0.4-4.0 blodprøven ble tatt på ettermddagen klokken 3 så kanskje derfor den er lav.
Anti Tyroglobulin 65 skal være under 50 u/ml
Antitpo 38 skal være under 35 u/ml
Leikocyte i urin 83 som skal være under 28 tegn på urinveisinnfeksjon.
Prøven er tatt i utlandet så derfor er det sikker litt andre referanser på blodprøvenivåene.
Så spørsmålet er hva kan jeg ha? og hva bør jeg gjøre? ,,da jeg ikke er i form i det hele tatt og har gjerne lyst til og fungere igjen,formen svinger i hytt og vær med masse rare symptomer som kommer og går.
IvarFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
18-10-10, 13:38 #2
Sv: Masse rare symptomer
Det ser hvertfall ut som om du lider av d vitamin mangel, og symptomene på dette kan jo ligne stoffskifte problemer. D vitamin virker jo inn på stoffskiftet også.
http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-...gel-14515.html
http://olinesunivers.wordpress.com/2...itamin-mangel/
http://www.nettdoktor.no/ernaering/v...r/vitamind.php
Så les disse, det kan hvertfall sammenlignes med mange av symptomene dine.
Du bør kjøpe deg d3 vitamin, og starte opp med dette. Pass på at det er vitamin d3 du kjøper og ikke d2!Sist endret av Jeanette Ws.; 18-10-10 kl 14:41
-
18-10-10, 15:04 #3
Sv: Masse rare symptomer
Slutter meg til Jeanette vedr d-vitamin - jeg tar nå 5000IU om dagen + K2-vitamin.
Dvs jeg tar andre tilskudd også, men D3 og K2 hører spesielt sammen.
Det er et eget forum om D-vitamin og inne hos n´Finn og rexxy69 (egne forum) står det mer om dette.
Det er også et eget forum vedr kolesterol - Anisa har gitt oss mye info - f.eks her fra Ravnskovs bok
"Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt"
som er en opfølger til Uffe Ravnskovs første bog "Kolesterol – myter og realiteter":
Alle bør ta sine blodprøver fastende - og da er det selvfølgelig best å ta om morgenen.
Håper du ikke har feil på stoffskiftet ditt, men du vil uansett finne masse nyttig info her inne
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
18-10-10, 17:45 #4
Sv: Ønsker svar hva det kan være
Jeg lurer litt på den D-vitaminprøven din ?
Er det OH-25 D3 ?
Da er det andre refgrenser enn her, men uansett er den for lav, og det er ikke bra å gå med. Kjøp deg D-vitamin og pass på at det er D3 (colecalsiferol)
Ved slike mangeltilstander bør en ta opp til 100µg/dag (4000IU) i mange måneder. Særlig når dette er en høstmåling. Noen foreslår enda høyere doser.
Symptombeskrivelsen din kan godt passe med for lav T4.
Thyreoideahormon-prøven er en totalmåling som ikke kan tolkes med sikkerhet. Fritt T4 er bedre.
TSH=1 kan tolkes som at kontrollsystemet mener at T4 er ok. Den kan ha vært 2 om morgenen da....
At den er noe lav kan ha flere årsaker. Lav D-vitamin kan være årsaken.
At totalkolesterolet er høyt skyldes nok lav T4, men analysen burde vært fritt T4.
Årsaken til de fleste lave T4-count er nok antistoffer, og da er jo situasjonen alvorlig. Anti-TG og anti-TPO er jo litt over grensa, men man kan håpe det er gråsoneverdier.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-10-10, 17:58 #5
Sv: Ønsker svar hva det kan være
ja det er OH-25 D3 og de skriver i blodprøven at den bør være 36-40 som bra mens min er 18 ng/ml
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
18-10-10, 18:32 #6
Sv: Ønsker svar hva det kan være
Skal helst være over 100 den.
http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1365847
Er bare å begynne å gomle Ivar
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-10-10, 21:56 #7
Sv: Ønsker svar hva det kan være
Kære Ivar
Vil bare lige nævne for dig, at jeg har en veninde, der havde mange symptomer, der ligner dine - de skyldtes mangel på dels d-vitamin, dels b12-vitamin. Med hensyn til det sidste skal man huske at tage alle slags b-vitamin og så evt. noget ekstra af den slags b-vitamin, man mangler, som fx altså b12.
Jeg selv har haft det rigtig dårligt med 'bare' at have mangel på d-vitamin. Det er helt afgørende for muskler og meget andet - bl.a. fordøjelsen - at der er nok af det i kroppen.
Man kan vælge enten at spise piller eller få ekstra vitaminer som indsprøjtninger. Det sidste fylder så vidt jeg ved lageret noget hurtigere op. Det var det, jeg valgte - man bliver altså godt nok noget øm i låret efter de første par gange ... Men det virker !
Uanset hvilken form, man vælger, så skal man sørge for at vedligeholde resultatet med vitaminpiller.
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 18-10-10 kl 22:33 Begrunnelse: præcisering vedr. indsprøjtninger
-
18-10-10, 22:46 #8
Sv: Ønsker svar hva det kan være
VIGTIG TILFØJELSE: Nogle mennesker har meget svært ved at optage b-12 gennem kosten og gennem vitaminpiller. Der må indsprøjtninger til. Min far er en af dem, der er dårlig til dette, og han får jævnligt indsprøjtninger. Det er uproblematisk, bortset fra, at det selvfølgelig er upraktisk. Men vitaminet løser mange meget større problemer ...
Nielsigne
-
19-10-10, 08:57 #9
Sv: Ønsker svar hva det kan være
Du kan også få kjøpt flytende B vitaminer på nettet http://www.iherb.com/ for eksempel. Jeg bruker det. det blir nok mye rimeligere enn sprøyter. Mange trenger å ligge høyere enn det mange leger synes er ok, nemlig lavest i referanseområdet for B-12, før de har det bra.
D3: på norske vitaminer står det en maksdose på 10 mg. Den er i utgangspunktet alt for lav. Les om D3 her http://www.vitamindcouncil.org/
Jeg tar 40 mg hver dag. Og jeg ligger over 100 på verdier. Det er ikke farlig å ta mye når du ligger lavt. Men det er lurt å sjekke med blodprøver av og til. Lav D3 kan påvirke mange ting!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-10-10, 12:09 #10
Sv: Ønsker svar hva det kan være
Jeg har det slik. Det er fordi jeg mangler noe som heter intrinisic factor; dette ble oppdaget via blodprøve hos Aker.
Jeg har flere ganger tatt B12-injeksjoner og ligger nå på et godt og høyt nivå.
For de som har lavt stoffskifte er det en fordel å ligge endel høyere enn det som defineres som "normalområdet"
(jeg vet ikke hvordan det forholder seg for de som har høyt stoffskifte).Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Pas på hvad du ønsker dig:-)
Av Rogi i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 21-01-10, 22:58 -
Overrasket over prøveresultater - ønsker råd
Av Katarina i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 29-09-05, 10:26 -
Vi ønsker oss barn nr. to
Av Ung mor i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 0Siste melding: 26-07-05, 13:40
Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker