Side 7 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 111
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Tablettvalg og doseing, tror legen bare sjanser

Til svettetoktene.
    Jo, jeg hadde også det noen måneder, men hadde frosset i en "menneskealder" og syns det var bare godt.
    Men man ser jo forskjellig på slikt.
    Men det gir seg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Kanskje du er av dem som trenger å dele opp dosen flere ganger i løpet av dagen for ikke å få en fysisk reaksjon på mengden t3 du får direkte gjennom erfa? Det er flere her som deler dosen med 3-4 timers intervaller og siste dose i 2-3 tiden på dagen (mener jeg å huske).

Husk at t4 ikke gjør noe selv, det er først når den dannes om til t3 at den regnes som aktiv i kroppen. Så det er viktig å ha en greit lager av t4, men ikke SÅ viktig for deg på erfa, som for de på levaxin - siden du får t3 direkte fra tabletten i tillegg til det kroppen din danner fra t4. Med det mener jeg at du kan tåle at bt4-lagrene ikke er optimale i en periode til du får fotfeste igjen.
    Det skulle stå:
    "Med det mener jeg at du kan tåle at ft4-lagrene ikke er optimale i en periode til du får fotfeste igjen."
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Dosen er kanskje ikke optimal enda. Selv bruker jeg 215 mg thyroid, det kjennes riktig ut.
    For meg fungerer det best med en deling på tre eller fire doser, mest på morgenen, litt mindre neste dose, og minst på den siste dosen. Vær tålmodig, ting tar tid!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Synes formen er dårlig, nedstemt og sliten i muskler og sinn.
    Jeg tok i dag 120 på morgen, og hadde veldig svette tokter på t- banen til jobb
    Kjenner til problemet, og føler med deg. Er selv ganske sensitiv overfor T3, lett for å bli nervøs og få svettetokter hvis det blir for mye på en gang. Tror noen tåler det bedre enn andre, rett og slett. Av den grunn kombinerer jeg levaksin og ERFA. 50 mg levaksin og 90 mg ERFA daglig. ERFA'en tar jeg 60 mg om morgenen og 30 mg i to-tida. Det fungerer for meg.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Opp og ned form:-)

Jeg svettet (kaldsvettet) en god del før jeg kom opp i 210 mg. Det tok ca fire uker før effekten av 210 mg slo til på meg. Tror du skal være tålmodig og være innstilt på at dosen må økes. Vær også obs på binyrer.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Til svettetoktene.
    Jo, jeg hadde også det noen måneder, men hadde frosset i en "menneskealder" og syns det var bare godt.
    Må si meg enig, Finn. Elsker å svette etter å ha frosset hele mitt voksne liv.
    Men vil anbefale deg å dele opp som Ruth sier i flere doser. Det tror jeg er nyttig for alle som reagerer på T3. Kanskje slipper man det etter en tid når kroppen er mer vant til T3?

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    61

Hei Knokkel

Intereressant å vite. Er veldig i tvil om jeg skal ta litt Levaxin igjen eller ikke. Hvordan er dine blod verdier ?
    Vet at jeg kan være veldig sensitiv mot bla antibiotika. Residens mot alle antibiotika kurer.
    Merker så godt at håret mitt er veldig tørt etter at jeg byttet dose og droppet Levaxin.
    Men mulig jeg tar enten for lite av Erfa eller at jeg bør spe på med levaxin igjen.....Veldig i tvil
    Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Har sikkert sett et sted hva jeg mener ?
    Hvis man ikke var fordøyd med Levaxin når man ga det alle muligheter for å virke best mulig - hvorfor skal det da fungere når man tar lite av det ?
    Fordi man må ta så lite av det at man ikke merker bivirkningene ?

Jeg ville satsa på å også å gi tyroidet alle muligheter for å fungere best mulig, før jeg sammenlignet virkningen av de to.

Hormoner virker ikke før man får nok av dem. Mange må opp i 3-4 Grain i lang tid før det virker.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Hvis man ikke var fordøyd med Levaxin når man ga det alle muligheter for å virke best mulig - hvorfor skal det da fungere når man tar lite av det ?
    Fordi man må ta så lite av det at man ikke merker bivirkningene ?
    Dette er interessant det, n'Finn.... Har lurt på det lenge.
    Hvorfor virker levaksin så dårlig? Er det fordi jeg rett og slett ikke tåler det? (Jeg er ikke det minste i tvil om at det finnes mange som ikke tåler levaksin. Min egen søster f.eks) Eller er det fordi levaksin mangler T3 og flere andre viktige "ting" som en frisk kjertel produserer?
    Det som jeg opplevde når jeg endelig fikk diagnosen, og syntetisk T4 medisin, var at håret vokste ut igjen. Det var stort sett det eneste som ble bra! Kognitivt fungerte jeg like dårlig som uten medisin, og kroppen ble stiv og vond. Men er dette bivirkninger, eller er det symptomer på en mangel?
    Naturlige thyroider kommer jo fra kjertelen til griser, og jeg har lest et sted at griser produserer mer T3 enn vi mennesker gjør.
    Jeg har prøvd å bruke bare Armour, men jeg får ikke opp FT4 på et akseptabelt nivå, uten å føle meg overdosert.

Og til Oppognedform:
    Ang. blodverdiene mine.... TSH er så lav at den ikke er målbar. Legen mener jeg er overdosert. Legen min ser omtrent sånn ut når han ser prøveresultatene:
    Fritt T4 og fritt T3 ligger i øvre referanseområde, men ikke utenfor. Formen er ikke så ille for tiden, men gikk på en liten smell for noen dager siden. Mulig jeg må øke litt nå som vinteren kommer. Jeg håper du føler deg bedre snart

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Man skal heller ikke se bort ifra at medisin som en friskere kropp kan nyttegjøre seg kan være helt ubrukelig for en kropp "på felgen"... På samme måte som det kan være vanskelig for en kropp "på felgen" å tolerere t3/t4-forholdet i thyroid, men at den samme kroppen kan klare det når den har kommet seg.

Vi er så forskjellige. Noen trives ikke med lav t4 og mistrives med høy t3. Jeg synes da det er en naturlig tanke å tilføre ren t4 dersom man ikke har negative virkninger av så små doser.

Jeg tror at til slutt er den eneste som sitter med fasiten er den enkelte. Vi må lytte mer til kroppen og mindre til blodprøver og leger. Vi må se på dem som veivisere (som kan vise feil retning), ikke som fasiter. Det samme gjelder de rådene som gis her inne. Vi rådgir etter hva som har fungert for oss - men det er ikke sikkert det stemmer for den kroppen som spør.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 7 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Levaxin + Liothyronin eller erfa?
    Av cocos i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 10
    Siste melding: 30-04-11, 20:02
  2. Lav t4, Erfa eller Levaxin? + Candidabeh. Balder
    Av Rosin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 20-10-10, 10:20
  3. Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
    Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 77
    Siste melding: 09-03-09, 23:35
  4. Ikke alle blir bra på Levaxin. Er dette et bra svar eller ikke?
    Av Sonja Midtlien i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 05-04-05, 08:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn