Jeg var i min mors bursdag i dag, og fikk servert god middag og riskrem (norsk tradisjonsdessert) som hun hadde laget til den nærmeste familien.. Veldig koslig syns jeg, helt til min onkel uttalte, midt i riskremen, at han ikke skjønte hvorfor folk ble så provosert over Kari J. Han var helt enig i at overvektige folk var late og spiste for mye osv.,og tok selvfølgelig utgangspunkt i seg selv.

Ok..

Hvis alle var helt genetisk like, hvis alle hadde lik økonomi, hvis alle hadde vært fullstendig friske uten hypothyreose, multiple beinbrudd osv., hvis alle hadde like muligheter til å trene, hvis alle hadde vokst opp slik at de fikk lik psykologisk profil og (f.eks uten traumer) osv osv... Jo, da skulle jeg snart begynne å bli enig med Kari J.

Jeg må si jeg er meget provosert over hennes helt manglende evne til å nyansere. Du ER feit ?! Og hun er eksperten? Onkelen min, som jobber med regnskap, kan til dels unnskyldes der han satt lettere sliten etter jobb, med riskremen vellende i munnen.. (Han var ikke vanskelig å "snu" heller) Men Kari J? Hun burde vel hatt tid til å tenke seg om et utall av ganger?

Tenk bare på hvor ulike vi er.. Det er et hav av nyanser og forskjeller...

Et eksempel: Min familie har ferie. Min mann rører seg meget lite, og spiser mye og går ned i vekt. Jeg spiser ganske lite (lavkarbo) ikke fordi jeg ikke syns jeg kan, men fordi jeg er i mangel av matlyst. Jeg går tur nesten hver dag, men legger på meg 2 kg. Jeg har hypotyreose, min mann er frisk.

Så da er vel jeg den late og potensiellt feite her??