Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 42
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Vår alles Kari tråkker i salaten

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg tror ikke det er noe bedre å overforenkle motsatt vei - all fedme er nok ikke genetisk, og det er en kjennsgjerning at vi beveger oss mindre enn generasjonene før oss. Jeg tror det er en medvirkende årsak, det også, til en del helseproblemer.

Så uten å ta standpunkt til om at gang- og sykkelstier er det eneste saliggjørende, så tror jeg på at moderat bevegelse er bra for helsa generelt, at de fleste av oss kunne ha godt av å bevege oss noe mer og at ting som legger til rette for bevegelse generelt er gode ting.
    jojo, jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at et menneske trenger å bevege seg.
    Heller ikke at mangel på bevegelse er sykdomsfremkallende.
    Men det er jo ikke det som er problemet ?

Programmet var etter min mening sterkt vinklet. Man dvelte veldig ved de som hadde klart å gå ned i vekt etter "Karimetoden" (hun satt jo der og man er da høfflig) - samtidig hoppet man bukk over de som IKKE hadde klarte og som måtte ty til andre ting, feks operative inngrep.
    IKKE noe virka, sa hun som ble operert - ingen svarte, de bare messet videre på sin egen ide.

For vår del er det jo et hormonelt tilsnitt i bildet.
    Og vi er 100.000 i Norge ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Jo, eller hva med å akseptere et mangfold ?
    Er enig i at alle folkehelseproblemer bør behandles - også alt som fører til det.
    Og det er jo ikke bare maten jeg mener da.....
    Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg tror ikke det er noe bedre å overforenkle motsatt vei - all fedme er nok ikke genetisk, og det er en kjennsgjerning at vi beveger oss mindre enn generasjonene før oss. Jeg tror det er en medvirkende årsak, det også, til en del helseproblemer.
    Poenget mitt er at det er MANGE ulike årsaker til at folk er overvektige. Ja, samfunnet vi lever i med mye stillesitting, er absolutt en årsak. Men så blir jeg forbanna, fordi overvektige skjæres over en kam. Du er feit - som i - den eneste grunnen til at du er det, er fordi du spiser for mye og beveger deg for lite. Og til denne uttalelsen vil jeg si - hvorfor er det slik da??? (og så favner ikke uttalelsen alle heller) Er det FØR dette her man må begynne for å finne årsaker, eller er overvektige bare late og grådige? På Kari J høres det nesten litt slik ut, og da syns jeg hun skal gå i seg selv, og finne ut hvorfor hun ble overvektig.

Jeg vil påstå at det alltid er bakenforliggende årsaker til at "folk spiser for mye og beveger seg for lite" eller legger på seg, enn at det er bare DET som skjer (det er alt fra flere ulike samfunnsmessige årsaker til årsaker på individplan) Og hvorfor det skjer med den enkelte, det er forskjellig fra person til person. Derfor nytter det ikke med like tiltak for alle. Joda, mange hadde sikkert veldig god grunn til å bevege seg mer; men HVORFOR sitter du for mye stille da?? Har du for mye stress i hverdagen og ikke orker å bevege deg etter jobb? Ja, da må man kanskje gjøre noe med arbeidssituasjonen sin, for å orke å trene.
    Hvis du overspiser fordi du har det vanskelig - så finn ut hva som er vanskelig. Og gjør noe med det.

Ja, og hver enkelt har et ansvar for egen helse og egen kropp. Det nytter ikke å vente på at noe skal hjelpe deg. Men det betyr ikke at en overvektig person er en som sitter passivt og venter. Snarere tvert i mot.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Jeg så TV-debatten som nettopp er avsluttet, hvor det ble sagt mye tull i tillegg til den vanlige overhøflighet. Drevon etterlyste feks sykkelstier og gangveier og klaget over at forholdne ikke var lagt til rette for et med bevegelig samfunn.
    Hadde han giddet å tenke så langt som til Danmark - som har hatt alle de sykkelstier og gangveier man kan ønske seg (les : vi kunne ønsket oss) i 100år - og undersøkt om overvektsproblemene var noe bedre der..................
    Men det er bare om å gjøre å gjøre sin svada så lang som mulig for at andre ikke skal få taletid.
    Totalt brotkastet tid å se denne debaten.
    Programmet var etter min mening sterkt vinklet. Man dvelte veldig ved de som hadde klart å gå ned i vekt etter "Karimetoden" (hun satt jo der og man er da høfflig) - samtidig hoppet man bukk over de som IKKE hadde klarte og som måtte ty til andre ting, feks operative inngrep.
    IKKE noe virka, sa hun som ble operert - ingen svarte, de bare messet videre på sin egen ide. For vår del er det jo et hormonelt tilsnitt i bildet. Og vi er 100.000 i Norge ?
    http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/675018/
    http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37339
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

jProgrammet var etter min mening sterkt vinklet. Man dvelte veldig ved de som hadde klart å gå ned i vekt etter "Karimetoden" (hun satt jo der og man er da høfflig) - samtidig hoppet man bukk over de som IKKE hadde klarte og som måtte ty til andre ting, feks operative inngrep.
    IKKE noe virka, sa hun som ble operert - ingen svarte, de bare messet videre på sin egen ide.
    Ah. Da misforsto jeg det du ville med posten, rett og slett.

Jeg tror alle vi som diskuterer her er veldig klar over at det er mer enn en årsak til problemet, og at det da ikke nytter med én løsning heller.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Fint å legge ut linker til de som ikke fikk det med seg Anisa.

Og smgj - er sikker på at vi er enige, man favner ikke vidt nok.
    Ikke i vår behandling heller !

Man blir helt opphengt i en eneste løsning som skal passe for alle, og vi har jo hørt den før ?
    Sist endret av Hansen; 15-10-10 kl 10:50
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Man blir helt opphengt i en eneste løsning som skal passe for alle, og vi har jo hørt den før ?
    Nikker oppgitt.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Wink Sv: Vår alles Kari tråkker i salaten

Fint å legge ut linker til de som ikke fikk det med seg Anisa.
    Selv tak n`Finn Så lidt flere links.... Kari tråkker i salaten - igjen

Fedon Alexander Lindberg (1962)
    • Inntekt (2009) 476.579
    • Skatt 94.429
    • Formue 0

Kari Angelique Jaquesson (1962)
    • Inntekt (2009) 3.070.905
    • Skatt 1.433.705
    • Formue 3.920.257
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Ja, hun gir seg ikke - hadde nettmøte i VGi går.
    Men negativ kritikk preller av som vann på en gås. (uten sammeligning forøvrig!)

Så er det vel en god ting at folks skatteforhold er oppe til allmennhetens kontroll ?
    Den kompakte majoritet - som Ibsen kalte dem - altså Vi, skal vel være en maktfaktor ? Og skal vel selv tåle å utsettes for den ?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Fedon Alexander Lindberg (1962)
    • Inntekt (2009) 476.579
    • Skatt 94.429
    • Formue 0

Kari Angelique Jaquesson (1962)
    • Inntekt (2009) 3.070.905
    • Skatt 1.433.705
    • Formue 3.920.257
    Ha, ha....ser ut til at Lindberg har en bedre skatterevisor enn Jaqueson (og meg for den saks skyld)...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Vår alles Kari tråkker i salaten

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Ha, ha....ser ut til at Lindberg har en bedre skatterevisor enn Jaqueson (og meg for den saks skyld)...
    Nok ikke så meget bedre... Blondie. Mig bekendt var Lindberg på randen af konkurs for ikke så længe siden og egenkapital i fordums imperiet er vist også væk, eller næsten. Kari har nok haft lange fingre i kundeunderlaget til Fedon....

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn