Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
-
12-10-10, 21:20 #1
Vår alles Kari tråkker i salaten
http://www.tv2.no/gmn/kristian-fjell...e-3313155.html
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10025416
Lignende oppslag i VG 12.10 får meg til å gremmes - til å ville krype ned i et musehull. Ikke på grunn av hva jeg har sagt selv, men fordi Kari har vært en person - ikke så nær, men til å stole på.
Så åpenbarer hun de mest grelle eksempler på uvitenhet i et fagfelt hun skulle vite MYE OM !!!!!!!!!!!!
Og når hun har så lite peiling som hun åpenbarer, bør hun holde kjeft og tie om sine fordommer - selv om jeg vet at de springer ut av at hun selv "har klart det".
Det nytter ikke skylde på dårlig journalistikk her Kari ! (selv om det jo er jo VG da.....)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-10-10, 21:40 #2
Sv: Vår alles Kari tråkker i salaten
Ganske vist hedder det "På trimtur med Kari Jaquesson" i fem dage (hvis man har NOK 10.000 man ikke ved, hvad man skal bruge til), men billedet (i annoncen) afslører måske hendes underliggende "bulimiske" fiksering på mad, og (den omtalte artikel) - et krampagtigt forsøg på at lægge afstand mellem sig selv og alle de - Kari har selv "været" før (?).
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-10-10, 22:05 #3
Hehe - skikkelige vomtrim dette !
Men jeg klarer den under de 10k......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-10, 00:35 #4
Helt enig n'Finn!
Det er godt hun blir motsagt av folk som har mer greie på dette enn henne: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10025478
Jeg orker nesten ikke delta i slike debatter, jeg blir bare så sinna og lei meg av å få slikt slengt i trynet. Slikt tull som det Kari Jaquesson kom med, kommer som regel fra folk som aldri selv har veid et gram ekstra og ikke aner hvordan det virkelig er å være overvektig.
Ernæringsekspertisen må innrømme at de har tatt feil.
Nøtter er sunt, men ingen ville vel noensinne anbefale en nøtteallergiker å spise nøtter? Det såkalte sunne kostholdet som ernæringsekspertisen har fremmet i alle år, har ikke vært like sunt for alle! Det er noe av grunnen til at vi sliter med overvekt nå. Et standard sunt kosthold inneholder for mye karbohydrater for en del mennesker. Innføringen av light-produkter har heller ikke vært bra. Disse inneholder jo mye mer karbohydrater enn originalen!
Dessuten har det i alle år vært en fettfobi i begge ender av skalaen. Fett er ikke så skadelig å spise som det har vært hevdet, man skal faktisk ha en del fett.
Jeg har nå lagt om til lavkarbokosthold, og nå går vekta sakte og sikkert ned! Men så spiser jeg også ting som før var forbudt. Bl.a. fett, skikkelig smør, fløte, seterrømme, ekte majones osv. Brød, ris, poteter, pasta, frukt, en del rotgrønnsaker og alle lettprodukter er nå fy-fy! Altså stikk i strid med ernæringsekspertisens råd om sunt kosthold!Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
13-10-10, 08:33 #5
Det som provoserer meg mest i denne artikkelen (foruten mangel på kunnskap, og allikevel være frekk nok til å uttale seg i det offentlige rom) er denne setningen:
"Hun ønsker ikke å bagatellisere overvektiges strev etter å bli normalvektige, og understreker at utspillet ikke er ment som kritikk til de overvektige.
- Overhodet ikke, absolutt ikke. Det bryr jo ikke meg hvordan de velger å være."
Det er altså ikke kritikk å si at overvektige "velger å være overvektig"??? Sorry, Kari, men da snakker ikke du og jeg samme språk...
-
13-10-10, 08:50 #6
Hun provoserer ved sin nedlatende og tilsynelatende bedrevitenhet. Og det provoserer meg også at hun må tråkke på folk på den måten. Kan ikke folk holde de stygge tankene sine og kloakken for seg selv? Det sørgelige er at folk leser det hun sier, men ikke det fagfolk sier, som er det stikk motsatte av det hun hevder. nei, når folk åpner kloakken i det offentlige rom, blir det ubehagelig. det hun ikke ser, er at hun lukker opp alle fordommer og antipatier på vid vegg. kari, vi leser deg som en åpen bok. Og det inngir ikke tillit
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
13-10-10, 08:55 #7
Hun var jo på en liten "diskusjonsrunde" hos Ingvild Bryn på nrk -
Elin Ørjasæter og en lege (?) var der samtidig.
Kari sa da til sitt forsvar at hun selv hadde veid 90 kg - men:
for det 1ste så mener jeg å huske at det var når hun gikk gravid
og for det 2ndre så har ikke alle samme genpakke som henne.
Hun sveipet innom at "noen" har feil på stoffskifte - og da var det en årsak til at man la på seg,
men det var ikke snakk om så mange

Vell - hva er "noen"/"mange"
Det er jo flere av oss enn man tror - dette har vi skrivd og lest mye om her inne.
Jeg har selv gått i årevis uten å vite hva som var feil med meg, og anser meg selv som heldig tross alt;
for jeg fant til slutt av hva det var selv,
dvs: ikke legen
og heller ikke psykologen (som legen sendte meg til)
og heller ikke noen besserwissere a'la Kari Jaquesson!!!!!!!!!!!!!
Binyrebarkinsufficiens er noe jeg (og de fleste andre hypotyreote) har i tillegg;
for å være sikker på at binyrene skal kræsje helt: FØLG DA ENDELIG KARIS RÅD.
En beskrivelse fra Barnes er at det er en epidimi og en sykdom som overses (unsuspected).
Tillegg (utdrag):
Noen som vet når Kari-kari ble slik en medisinsk ekspert
psssst: så må vi jo ikke glemme at Kari selger "Fitness" og utgir bøker; hun også skal jo ha noe å leve av.... URK!!!Sist endret av Kevlin; 13-10-10 kl 10:09 Begrunnelse: Lagt inn links
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
13-10-10, 08:56 #8
Har alltid synes Kari J. har vært noe anmasende. Har en mistanke om at hun har et anstrengt forhold til seg selv og sin egen kropp, med mye selvforakt inkludert.
Husker jeg leste et intervju med henne der det stod at hun alltid hadde meg seg sin hjemmelagde grønnsaksblanding som snacks når hun skulle på kino.... Om hun skulle være så slepphendt å spise en sjokolade er jeg sikker på hun vil straffe seg hardt i lang tid etterpå! Ikke et spesielt godt forbilde med andre ord, hun tipper over etter min mening.
-
13-10-10, 10:29 #9
Huff ja - hun virker sånn på meg også.
Kan hende hun har vært moderat overvektig og at hennes fungerende stoffskifte, sammen med asketisk tenkning og mosjon har brakt henne ned i vekt.
Men alvorlig talt, men kan ikke anta at alle andre er som en selv.
Takk og lov for at vi er forskjellige - hva skulle vi snakke om hvis vi var like ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-10, 10:52 #10
Svar med sitat

Bokmerker