Viser søkeresultater 1 til 10 av 415
Hybrid View
-
01-10-10, 15:43 #1
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Hmm... i dag har jeg vært i fremragende form... De symptomene jeg har hatt på hypothyreose har i dag vært en lett matthet, bittelitt brainfog i 5 minutter, og lett stivhet i ansiktet... That`s it.

Hva kan være årsaken??
*Doseøkning; fra 135 til 195 mg
*binyrene starter å ta seg sammen
*økning og bruk av ora adren fra 6 til 10 kapsler ved doseøkning
*har for to dager siden lagt til 6.25 mg dhea til pregnenolonen; nå 20 mg pr dag pga bivirkninger på 40 mg... ( DHEA: det var bare en tanke ettersom det tar tid å få barbasco plus i posten og fordi jeg leste en plass om pregnenolone + dhea i behandling... Plis ikke spør meg hvor..)
* Og; jeg har merket veldig god effekt av å sove godt, men å sove når det er natt kontra å slappe av på dag. Har satset på god nattesøvn i det siste..
Nå har jeg hatt så mange setbacks i det siste, men det er lenge siden jeg har hatt det så bra i en hel dag. Så noe av det jeg har gjort bør da være riktig?
-
01-10-10, 19:57 #2
Så flott, Jeanette!
Nei, hva grunnen er, det er ikke så lett å si når man gjør flere ting på samme tid (som jeg gjør hele tiden...). Er vel en kombinasjon, kanskje?
Grattis med framgang. Håper det fortsetter på samme måte!
-
01-10-10, 21:51 #3
Sant, ingen enkel oppskrift på hva man bør gjøre. Heller ikke på å finne ut hva man har godt av og hva som ikke funker.
Noen ganger får man ingen virkning av et stoff uten samtidig å ta et annet. Feks dårlig jernopptak uten C-vitaminer og den typen.
Preparater har ofte en nødvendig sameksistens og en synergi.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-10-10, 19:12 #4
Å gjøre flere ting samtidig er vel egentlig kort fortalt livet mitt det..
. Vanskelig å ikke gjøre flere ting samtidig heller da, hvis vi ofte må ha flere elementer på plass for å bli bra
Men, jeg innrømmer at jeg nok er av de mest håpløse på den fronten der. Og takk for svar Rufus og n`Finn! 
Formen holder nå stand den enda, i kveld har vi arrangert barnebursdag, og jeg har følt meg fullstendig tilstede, uten brainfog. Har til og med spilt fotballkamp med unga. Har hatt ansvar for 12 unger på et lekeland.
Det er utrolig deilig å kjenne at meg som person trer fram igjen. Jeg elsker jo unger og å være sosial f.eks.. Så dagen i dag er det største som har skjedd meg på lenge.. Så her sitter jeg med tårer i øynene.
-
03-10-10, 19:23 #5
-
03-10-10, 19:41 #6
Hehe.. ja det var full fres!
Det er utrolig hvor artig alt er bare en er i form. Det har i hvertfall sykdommen lært meg; at jeg må sette pris på alle gode øyeblikk
Og gjør det jo automatisk også. Men i morgen kommer det vel kanskje en nedtur.
Jøss da, gladnytt må fram!
-
04-10-10, 11:14 #7
-
04-10-10, 16:47 #8
Dette var veldig gledelig å lese. Det er så deilig når man virkelig kjenner at formen stiger, og er slik som den pleide å være før man ble syk. Jeg hadde 3 dager skikkelig nedtur, og tenkte at jaja, det var de fine dagene jeg fikk. Men jammen ble ikke formen helt fint igjen, merkelige greier. Håper formen fortsetter oppover for deg!
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
04-10-10, 19:46 #9
Ønsker at du også snart tar noen raske steg oppover trappa til bedre form Blondie!
Takk skal du ha! 
Takk skal du ha også Damen!
Jeg har fundert litt over disse tre dagene dine.. Du har økt på med thyroid ikke sant i anledning vinterdosering?
Ettersom vi har mister vår evne til at kroppen regulerer selv, gjør vi det jo av beste evne via tabletter når vi kjenner at noe skjer. Årsaken til at du var i dårlig form i tre dager kunne jo være at du ikke startet tidlig nok med å dosere deg opp da. Eller så tok det tre dager før binyrene dine hang med vinterdoseringsøkningen. Jeg har nevnt det før, men jeg har hatt forferdelige høster på levaxin. Voldsomt trett, og store smerter i kroppen. På veldig kort tid steg tsh på høsten.. Så kroppen bruker ganske kort tid på å ville ha flere hormoner til vinteren. Husker at det var spesiellt en kveld som var kjølig på sensommeren og høsten. Og dagen etter startet verkingen og trettheten.
Har forresten vært i veldig bra form i dag også. Var innom Balderklinikken en tur igjen. Jeg var innom der igjen i sommer etter at jeg egentlig hadde gitt opp hele Balder, men jeg hadde et ønske om at de skulle utrede mangelen min på kolesterol og at en spesialist kunne uttale seg om hvordan man kan behandle dette og om jeg trenger behandling. Jeg har veldig lavt LDL kolesterol, og HDL nederst i referanseområdet. Og av kolesterol lages jo morhormonet til hormonene i kroppen vår, og også kortisol. Samtidig har jeg fortalt legen min der, hva jeg mener om tsh styring av stoffskiftemedisiner!!! Hvis vi skal snakke tsh verdier mens jeg sitter her sa jeg, så er jeg ikke interessert i å komme hit noe mer.
Så nå skal jeg ta en ganske dyr blodprøve for å utrede kolesterolmangelen min, og samtidig fortalte jeg om hva levaxin gjør med meg i kombinasjon med thyroider. Og de er veldig med på at jeg ikke skal ta levaxin noe mer. På spørsmålet om hva de mener er årsaken til at jeg ikke nyttegjør meg levaxin, snakket h*n om enzymer og mangel eller dårlig effekt på disse.. Noen som skjønner hva h*n mener?? Jeg er nå skeptisk, men jeg forkaster eller bruker biter i puslespillet rundt hvorfor levaxin ødelegger for meg..
Da jeg fortalte om hvor mye thyroid jeg bruker nå, 195 mg, tror jeg nesten h*n datt av stolen, og ringte Omdal umiddelbart. Han syntes jo selvsagt også det var skrekkelig mye da, men de ble enige seg i mellom at ift. formstigning osv.. så skulle jeg til nød få lov til å ta 195 mg. (
Akkurat som om jeg trapper ned før kroppen evt sier fra nå!) Du står på unormalt mye, det er veldig sjelden folk bruker så mye var konklusjonen, og da fikk h*n nok et såpass megetsigende blikk at h*n tilla: Joda, på internett så!
Så sa jeg at i gamle dager brukte folk mye mere medisiner uten problemer og jeg og mange flere mener at mye galt har skjedd etter blodprøvenes inntog..
Det værste er
, at jeg har begynt å kjenne trykk i brystet ved aktivitet og har økt hvilepuls... Men ellers føler jeg bedring for hver dag! Men jeg syns det er litt ekkelt, så ville dere redusert eller ventet? Jeg har tenkt litt på å vente men.. Jeg sa ikke i fra om dette, orket ikke noe styr unødvendig..
Blodtrykket mitt hos legen var 120/80 og en puls på 80
Men en flott dag har jeg hatt i Oslos gater i dag
.
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Andrè Bjerke.
Svar med sitat
Ønsker deg all mulig fremgang.

Bokmerker