Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Den står på 2½ grain/dag forår og sommer, og 3½ grain/dag efterår og vinter. Pt TSH 0,000000 og FT4 = 31 muligvis sammenhængende med D3-vitamin: 2000 IU/dag forår og sommer, og 4000 IU/dag efterår og vinter. Jeg har haft et skyhøjt FT4 i årevis og alt under 28 = elendighed. Sådan er vi så forskellige, eller er vi...?

Det er min erfaring (og observation af andre) at en forværring som sker i september, oktober, november og december bør betragtes med fokus på det sæsonbestemte behov for mere hormon i kroppen.
Jøss.. ft4 på 31 , jaja, vi er forskjellige Takk for at du delte med oss/meg . Min erfaring er også at det skjer ganske så dramatiske endringer av behov for stoffskiftehormoner særlig på høsten. Har hver høst på levaxin falt totalt sammen sånn i midten av september, og ved ett tilfelle akuttinnlagt på et reumatismesykehus. Tsh hadde da økt betraktelig på bare et par uker!! Ved den første gangen ble jeg bedre av å øke levaxindosen, men etterhvert ble jeg bare dårligere av økning, så jeg skjønte jo etterhvert ikke bæra av det som skjedde.

Ønsker dere alle en så fin lørdagskveld som mulig.