Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Kære smgj Jeg ved ikke om vi har Felix Ketchup i DK. Bruger ikke ketchup. Men jeg er 100% enig i at der er forskel på frugtsukker fra sukkerfabrikken og frugtsukker i frugt. Uanset at jeg nok lyder noget fanatisk - ville jeg aldrig give frugt op. Jeg spiser ret meget frugt, men det gør jeg så mit forbrug følger årstiderne. Dvs. friske og ubehandlede frugt, helst fra vore egne breddegrader og fra Midteuropa, fordi den frugt som året rundt kommer til os fra alle mulige verdens lande - er altså for ringe i smagen (plukket umoden), konserveret i svampemiddelbade, og ofte også bestrålet for længere holdbarhed.

Mit ræsonnement er - at når mine forfædre har ikke spist jordbær midt om vinteren, kan også jeg undværre. I stedet nyder jeg årstidens frugt når den er der.
Jordbær fra Belgia/Spania utenfor sesong kan til nøds brukes som kakepynt... Ikke noe annet. Det samme gjelder dessverre mye annet... som f.eks tomat. Her tillands har Bama (den største frukt/grøntgrossisten) til og med begynt å selge "spisemoden frukt" - hvilken idiot var det som mente at frukt ikke PR DEF skulle selges "spisemoden"...??? Og hva med "smakstomater"???