Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
Heier også på deg, Blondie

Husk at hc går ut av kroppen etter fire timer ca slik at det kan være lurt å spre dosen slik at man tar hver fjerde time i løpet av dagen. Men du har kanskje noen tidspunkt som du ikke trenger hc siden du kun tar tre doser.
Tusen takk til dere begge
Jeg har en tendens til å sove mye da. Har klokken på ringing tidlig og tar stoffskifte medisiner sammen med en litt halv 25mg tbl, sover en time til og står opp (for å få ungene på skolen) tar pregnenolone (tre dager i uka) og smører matpakker. Spiser og når ungene er ute av huset går jeg (og pus) å legger oss igjen. Da sover jeg gjerne til 11-12 tiden
Spiser igjen og tar en kvart 25mg hc, den neste hc dosen tar jeg etter bare et par timer, sammen med en ny dose stoffskiftemedisiner. Prøver å ikke la det gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid, dette for å holde binyrene fornøyd og for å holde stoffskifte igang. Av og til glemmer jeg å spise og det kjennes ikke bra.

Bør jeg gjøre det på annen måte? Bør vel nevne at jeg tok stoffskiftemedisinen i tre doser når jeg gikk på syntetisk medisin. Merker ikke forskjell etter at jeg begynte på to doser. Når det gjelder hc har jeg kun lavt kortisol om morgen i spyttmålingen, samt veldig lavt om kvelden, men da skal man jo ha lavt kortisol, derfor prøver jeg å starte med en stor dose om morran og ta all hc før middagstid. Jeg doblet hc dosen fra onsdag, mot legens anbefaling, han syntes en halv tablett var mer enn nok. Nå skal jeg prøve dette i tre uker å se om noe blir bedre tenkte jeg

Av symptomer som plager meg mest akkurat nå mener jeg det er pulsen og blodtrykket. Orker nesten ikke stå oppreist enkelte ganger. Hadde ekstremvarianten av dette under begge svangerskap og er sikker på at det er et lavdose problem. Under første svangerskap stod jeg nemlig på 50mcg levaxin (hadde da hatt lavt stoffskifte i 9 år, under behandling i 5 år), under andre svangerskap hadde jeg fått slengt på 20mcg liothyronin (uten at det hjalp). Det var under andre svangerskap sykehusinnleggelse. Jeg kjenner igjen BT og puls symptomene jeg har nå fra begge graviditeter, skjønt ikke like ille nå.