Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Tråd: Stevia vs sukker
Threaded View
-
22-09-10, 01:54 #28
Sv: Sukker vs stevia
I følge wikipedia http://no.wikipedia.org/wiki/Stevia står det følgende:
Sitat: "... I Norge har det vært forbudt å selge Stevia som næringsmiddel fram til 2004 fordi det har vært usikkerhet rundt hvorvidt søtningsstoffet er skadelig for fruktbarhet.
I et nyhetsoppslag i TV 2-nyhetene i juli 2006 sto en kvinnelig norsk ernæringsekspert fram og fortalte om anonyme drapstrusler hun hadde mottatt i forbindelse med sitt engasjement for å spre informasjon om Stevia. Også ernæringsfysiolog Dag Viljen Poleszynski uttalte seg i innslaget og kritiserte de forskningsrapporter EU baserer sin kritikk mot Stevia på som uvitenskapelige. ..." Sitat slutt.
Så da er Stevia ikke så sundt likevel, da?? Enn Fruktsukker som Fedon L anbefaler, er det også farlig?? Bruker Fruktsukker siden jeg tror den er bra for meg...
(Jeg fant nevnte artikkel fra wikipedia, da jeg søkte på Stevia, siden jeg ikke husket hva det var for noe. Artikkelen lå på topp hos gugle så da var det umulig å unngå den... Tenkte jeg skulle ta den med i denne tråden, siden Stevia anbefales "i bøtte og spann". Sier dette, siden kanskje noen tenker at jeg sitter med saks og lim, og søker etter artikler med neg innhold, noe jeg ikke gjør så mye av...)
Lignende tråder
-
Er der noget sukker er godt for?
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 4Siste melding: 24-10-13, 19:09 -
Afhængig af sukker
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 12-01-10, 14:01 -
Sukker - Hvordan påvirker det stoffskiftet?
Av Moxa i forumet Helbred og kostholdSvar: 14Siste melding: 08-12-09, 22:48

Svar med sitat
Bokmerker