Side 13 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 121 til 130 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Blondies bok

For 2 år siden løp jeg ca 3 mil per uke. Målte aldri en ordentlig hvilepuls i sengen med en gang jeg våknet, men tok jo på meg pulsklokke når jeg løp. Brukte å sette meg ned å slappe litt av før jeg løp, og da lå pulsen på 56-60. Det jeg opplevde var at når jeg begynte å løpe fikk jeg lett høy puls og kunne med letthet ligge lenge i et gitt tempo med puls som egentlig ikke er anbefalt. Et av to har derfor skjedd slik jeg ser det:

-Jeg presset meg for hardt (det er jeg veldig god til)
    -Jeg har naturlig høy max puls (testet aldri denne)

På det tidspunktet lå FT4 på 16-17 og nå rett før sommeren når jeg følte meg elendig, lå FT4 på 13, med samme dose...Hvorfor?

Jeg ser poenget ditt smgj at kroppen kan være veldig nedslitt. Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke opplever mer bedring. Jeg har nå vært sykemeldt i snart 4 måneder og har ikke gjort annet enn å slappe av, spise sunt og riktig, ta alle tilskudd som anbefales, øve på å puste riktig, vært hos healer, kjøper hormoner på nett som jeg spiser (pregnenolone), "lurt" legen til å skrive ut HC til meg. Og nå skal jeg til endokrinolog som kommer til å tro at jeg er sprøyte gal og overdossert på stoffskiftehormon. Tror det er derfor fastlegen sender meg dit, slik at han kan slippe å ta kampen med meg...Huff, nå begynner jeg vist å¨bli paranoid også...

Og Kevlin: min puls ble målt til 96 sittende i en stol på legekontoret (jeg følte meg ikke stressa)...ikke rart jeg føler meg sliten... Kan jeg få medlemsskap i paranoiaklubben din

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg er en stor tilhenger av at om man føler seg bra så er man sannsynligvis bra også. Sånn som jeg leser det du skriver følte du deg bra dengangen for to år siden. Så da tipper jeg på naturlig høy maxpuls, jeg. ;)

Ad resten ... så håper jeg at det snart løsner for deg. *klem*

Kom på en ting til: makspuls skal visstnok ikke være mulig å "trene" - det er en sånn skostørrelsesak..
    Sist endret av smgj; 22-09-10 kl 13:05
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Blondies bok

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    PS Beklager evt skrivefeil, men det landet en katt på tastaturet mitt

For 2 år siden løp jeg ca 3 mil per uke. Målte aldri en ordentlig hvilepuls i sengen med en gang jeg våknet, men tok jo på meg pulsklokke når jeg løp. Brukte å sette meg ned å slappe litt av før jeg løp, og da lå pulsen på 56-60. Det jeg opplevde var at når jeg begynte å løpe fikk jeg lett høy puls og kunne med letthet ligge lenge i et gitt tempo med puls som egentlig ikke er anbefalt. Et av to har derfor skjedd slik jeg ser det:

-Jeg presset meg for hardt (det er jeg veldig god til)
    -Jeg har naturlig høy max puls (testet aldri denne)

På det tidspunktet lå FT4 på 16-17 og nå rett før sommeren når jeg følte meg elendig, lå FT4 på 13, med samme dose...Hvorfor?
    Andre tråde:
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Jeg ser poenget ditt smgj at kroppen kan være veldig nedslitt. Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke opplever mer bedring. Jeg har nå vært sykemeldt i snart 4 måneder og har ikke gjort annet enn å slappe av, spise sunt og riktig, ta alle tilskudd som anbefales, øve på å puste riktig, vært hos healer, kjøper hormoner på nett som jeg spiser (pregnenolone), "lurt" legen til å skrive ut HC til meg.
    Heisann Blondie!
    Du får en klem i dag og, håper du snart føler den bedringen som du vil ha og trenger. Jeg skjønner godt hva du mener.. En blir motløs når tida går og en ikke blir påtagelig bedre til tross for at en gjør alt det riktige... Og så må en i tillegg sørge for å overbevise "alle andre" ( hjelpeapparat, arbeidsgiver og sine nærmeste osv..) om at en er på riktig sti, men at det tar tid..
    Og hva skal vi tro?? Var det ikke Persa som skrev for litt siden at hun hvertfall brukte 9 mnd før hun kunne gå av HC.. Og hun har jo for høye binyreprøver nå, selv om binyrene fikk seg en trøkk ved oppstart av thyroid. Hun bruker 185 mg thyroid nå om jeg husker riktig.. Andre melder også at ting tar tid, og det er jo svært få som er inne her, som har problemer, som har stått på thyroid lenge? Eller har jeg misforstått? Av og til skulle jeg ønske det var flere som kom innom forumet og skrev litt om sin "vei" ift. bruk av naturlige tyroide hormoner, bare for å bekrefte at "det går bra, men det tar bare litt tid".

Jeg velger å tro at binyrene mine har fått seg en skikkelig trøkk, og stole på den "oppvåkningen" jeg følte lenge. Helt til binyrene sviktet meg. Thyroide hormoner er riktig for meg.

Og til overdosert/underdosert... Ja, dette er vanskelig... Min puls har også gått opp nå som jeg gikk opp 30 mg på thyroid. Så har jeg liksom to valg.. Vente og se om det går seg til og tro at kroppen overreagerer, og/eller at dette skyldes binyrene.. Eller redusere på dosen.. Jeg velger å tro på det første så langt..

Ta vare på deg, dine og katten.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Blondie og Jeanette

Ikke lett dette løpet her.... Man blir bare max frustrert til tider. Fant en nettside i går, http://misslizzy.me/hypothyroid/, som rørte meg. Det går faktisk an å bli bra av både binyretthet og lavt stoffskifte symptomer slo det meg. Noen blir det faktisk!!! (Kanskje det er flere enn vi tror?)

Forresten så har formen min steget en del nå som jeg går på 3,5 grain. Er absolutt bedre enn for noen uker siden, skimter et svakt lys i enden av tunnellen nå.... Er supermotivert for øke på med erfa når jeg ser virkningen av doseøkning (må bare være litt tålmodig.) Dosen jeg ble satt på av Balder var en skikkelig fisle- dose for min del.

Blondie; det tar en stund å få hc- opplegget "under huden". Og det er helt vesentlig å komme opp i høy nok tyroid dose- all verdens hc eller kosttilskudd (som jeg også tar i bøtter og spann) kan ikke avhjelpe de fæle underdoserings symptomene.

For øvrig synes jeg det funker veldig fint å kombinere hc med Adrenal Stress- End og C- vitaminer med bioflavonider i (kapselform). Tar en god del av dette hver dag for å gi næring til binyrene.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Tusen takk til dere alle som svarer.
    I dag har det vært en tung og sliten dag...Har begynt å ta 25mg HC fordelt på 3 doser for et par dager siden. Så får vi se...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Håper du finner ut av det Blondie.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Heier også på deg, Blondie

Husk at hc går ut av kroppen etter fire timer ca slik at det kan være lurt å spre dosen slik at man tar hver fjerde time i løpet av dagen. Men du har kanskje noen tidspunkt som du ikke trenger hc siden du kun tar tre doser.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Heier også på deg, Blondie

Husk at hc går ut av kroppen etter fire timer ca slik at det kan være lurt å spre dosen slik at man tar hver fjerde time i løpet av dagen. Men du har kanskje noen tidspunkt som du ikke trenger hc siden du kun tar tre doser.
    Tusen takk til dere begge
    Jeg har en tendens til å sove mye da. Har klokken på ringing tidlig og tar stoffskifte medisiner sammen med en litt halv 25mg tbl, sover en time til og står opp (for å få ungene på skolen) tar pregnenolone (tre dager i uka) og smører matpakker. Spiser og når ungene er ute av huset går jeg (og pus) å legger oss igjen. Da sover jeg gjerne til 11-12 tiden
    Spiser igjen og tar en kvart 25mg hc, den neste hc dosen tar jeg etter bare et par timer, sammen med en ny dose stoffskiftemedisiner. Prøver å ikke la det gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid, dette for å holde binyrene fornøyd og for å holde stoffskifte igang. Av og til glemmer jeg å spise og det kjennes ikke bra.

Bør jeg gjøre det på annen måte? Bør vel nevne at jeg tok stoffskiftemedisinen i tre doser når jeg gikk på syntetisk medisin. Merker ikke forskjell etter at jeg begynte på to doser. Når det gjelder hc har jeg kun lavt kortisol om morgen i spyttmålingen, samt veldig lavt om kvelden, men da skal man jo ha lavt kortisol, derfor prøver jeg å starte med en stor dose om morran og ta all hc før middagstid. Jeg doblet hc dosen fra onsdag, mot legens anbefaling, han syntes en halv tablett var mer enn nok. Nå skal jeg prøve dette i tre uker å se om noe blir bedre tenkte jeg

Av symptomer som plager meg mest akkurat nå mener jeg det er pulsen og blodtrykket. Orker nesten ikke stå oppreist enkelte ganger. Hadde ekstremvarianten av dette under begge svangerskap og er sikker på at det er et lavdose problem. Under første svangerskap stod jeg nemlig på 50mcg levaxin (hadde da hatt lavt stoffskifte i 9 år, under behandling i 5 år), under andre svangerskap hadde jeg fått slengt på 20mcg liothyronin (uten at det hjalp). Det var under andre svangerskap sykehusinnleggelse. Jeg kjenner igjen BT og puls symptomene jeg har nå fra begge graviditeter, skjønt ikke like ille nå.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei

Hvis det fungerer fint for deg å dele dosen i tre, så er sikkert det det riktige for deg Det går jo an å prøve seg fram til også. (Prøvene mine viste også veldig lavt på kvelden, og selv om det skal være lavt, skal det jo ikke være SÅ lavt, så for min egen del fungerer det fint med en fjerde dose hc på kvelden også.)

Etter at jeg kjøpte meg en dosett går det veldig greit å holde styr på dosene, så kan anbefale dette om du ikke har det allerede. Siden jeg likevel tar hc fire ganger om dagen, tar jeg erfa samtidig- dvs deler opp i fire.

Håper du merker bedring i puls og blodtrykk etterhvert.

Side 13 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn