Side 5 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 111
    Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    61

Standard Sv: Tablettvalg og doseing, tror legen bare sjanser

Takk alle sammen for dette forumet.

Jeg hente Erfa på torsdag og startet som legen sa.

Levaxin 25 hver dag + 30 mg Erfa. I dag er det lørdag og jeg er veldig trøtt hele tiden. Sov til kl. 12 i dag og sovnet nå en time på sofaen. Føler meg veldig rolig og fin i hodet , men vil veldig gjerne sove hele tiden.
    Bør jeg ta litt mer Levaxin eller Erfa tror ? Ble jo litt skeptisk når jeg ser jeg har halvert dosen på T4 utfra det jeg tok før jeg startet med Erfa ?
    Noen gode forslag ???????
    Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg ville økt Erfa thyroid. Dosen du har nå er jo lavere enn den du hadde tidligere. Jeg ville forsøke å ta 60- 90 mg Erfa i morgen, og hvis det fungerer bra, øke til 120 -130 mg. Lurt å dele dosen med Erfa i to eller tre, fordi T3 går ut av kroppen etter fire til seks timer
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg ville økt Erfa thyroid. Dosen du har nå er jo lavere enn den du hadde tidligere. Jeg ville forsøke å ta 60- 90 mg Erfa i morgen, og hvis det fungerer bra, øke til 120 -130 mg. Lurt å dele dosen med Erfa i to eller tre, fordi T3 går ut av kroppen etter fire til seks timer
    Jeg henger meg på Ruth. Jeg ble i likhet med deg satt på for lav dose av legen. allerede etter første dag på den lave dosen falt jeg helt sammen, og økte dosen med 50% dagen etter. Jeg opplevde ingen overdoseproblem eller andre bivirkninger.
    Jeg opplevde at det er lettere å komme til legen å fortelle at "denne dosen funker jeg bra på" enn å overtale legen til doseøkning...mao det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse
    Hvis du har lyst til å øke dosen din, så start med å dosere deg selv der du var på syntetisk medisin og øk forsiktig og gradvis.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

http://www.erfa-sa.com/Thyroid/english/mono_en.html

Her er jo faktisk pakningsvedlegget til ERFA
    Så forsøkte jeg å finne igjen den siden hvor de anbefalte at men gikk rett på 125mg fra en Levaxindose, men nå fant jeg det ikke.
    Jeg har lest det på ERFA sin e sider ganske nylig og jeg synes det høres riktig ut.
    Også selv om man har gått med liten dose Levaxin og denne ikke har fungert.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    61

Hei

Ja nå har jeg økt dosen litt. Tar 24 Levaxin + 60 mg Erfa ( fordelt to ganger om dagen ) . I dag tok jeg 60 mg Erfa + 15 mg Erfa. Men jeg føler meg så trøtt og sover masse.( håret også forandret seg litt etter at jeg forandret tablettvalg ) I tillegg har jeg fått sterk hodepine. Noen som har erfaring med hodepine?
    Men det positive er at jeg føler meg roligere innvendig og varm.

Å jeg som hadde gledet meg sånn til å bli i toppform etter Erfa. Men er jeg kanskje litt utålmodig akkurat nå ???hi hi
    Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Oppognedform Vis post
    Å jeg som hadde gledet meg sånn til å bli i toppform etter Erfa. Men er jeg kanskje litt utålmodig akkurat nå ???hi hi
    Tålmodighed spiller her ingen rolle... og kommer heller ikke til det. Den kan ikke erstatte medicinen. Denne dosering (Tar 24 Levaxin + 60 mg Erfa ( fordelt to ganger om dagen ) . I dag tok jeg 60 mg Erfa + 15 mg Erfa.) kan man hverken leve eller dø af.

Ruth har ret:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Sånn er det Oppognedform.
    Det som årsaker dine plager er jo uteblivelse av stoffskiftehormoner fra kroppens produsent. Du har lenge, alt for lenge antar jeg, gått på for lav tilførsel fra kjertlen.
    Mitt råd blir jo at du ikke fortsetter like dan. Nå har du muligheten til å "fore" deg opp til et korrekt nivå kroppen trives med.

Sterk hodepine ?
    Det er blandt flere ting iallfall det jeg slet med da stoffskiftet var lavt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    61

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg henger meg på Ruth. Jeg ble i likhet med deg satt på for lav dose av legen. allerede etter første dag på den lave dosen falt jeg helt sammen, og økte dosen med 50% dagen etter. Jeg opplevde ingen overdoseproblem eller andre bivirkninger.
    Jeg opplevde at det er lettere å komme til legen å fortelle at "denne dosen funker jeg bra på" enn å overtale legen til doseøkning...mao det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse
    Hvis du har lyst til å øke dosen din, så start med å dosere deg selv der du var på syntetisk medisin og øk forsiktig og gradvis.
    Hvilken dose går du på Blondie?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Oppognedform Vis post
    Hvilken dose går du på Blondie?
    Jeg er nå på tre grains (180mg). Driver fortsatt å øker. Ble satt på 60+30mg i startdose...alt for lavt for meg, og måtte øke til 135mg dagen etter.

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    61

Hei

OK, nå om dagen tar jeg 120 mg Thyorid og 25 mg Levaxin.Men greier liksom ikke å finne formen nå, magen er ustabil , og fordøyelsen er opp og ned. Ofte også magesmerten etter at jeg startet med Thyorid og mye luft. Føles som om magen er betent.

Sliter også med slitne og sviende øyne om dagen, og føler egentlig at jeg ser veldig sliten ut nå......

Ikke lett å finne dosen tror jeg....

Side 5 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Levaxin + Liothyronin eller erfa?
    Av cocos i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 10
    Siste melding: 30-04-11, 20:02
  2. Lav t4, Erfa eller Levaxin? + Candidabeh. Balder
    Av Rosin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 20-10-10, 10:20
  3. Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
    Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 77
    Siste melding: 09-03-09, 23:35
  4. Ikke alle blir bra på Levaxin. Er dette et bra svar eller ikke?
    Av Sonja Midtlien i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 05-04-05, 08:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn