Viser søkeresultater 51 til 60 av 110
-
11-02-10, 16:24 #51
Sv: Oppstart Levaxin, oppfølging og fungering
Ok, men neste gang du tar prøver så be de som tar prøvene om kopi, da vet ikke legen om det en gang og det er heeeelt normalt at folk spør om det. Få alltid, alltid kopi. Gå gjerne og spør de i resepsjonen om kopi, da trenger du heller ikke snakke med legen. Igjen, helt vanlig, normal ting å gjøre, de får lignende henvendelser hele tiden.
-
11-02-10, 16:53 #52
Tenkte jeg skulle be om det av resepsjonen ja. Snakket med NAV i dag, selvsagt etter jeg hadde vært hos legen og de vil ha en ny legeattest på stoffskifte. Så da må jeg jo nedom der, og da kan jeg tilfeldigvis be om utskrift.
Skal jo sies at jeg i utgangspunktet frem til i fjor vår har gått fast på B-vitaminer, tran og Crystal C. Og jeg mente jeg hadde effekt av det. Så jeg tror jo selv det er noe der. Og jeg kjøpte inn nytt i høst, så jeg må bare få begynt på dem igjen.
Men legen jeg har nå er jo hyggelig, så jeg må gi han en sjanse til å bli kjent med meg som den jeg er.
Så mye lettere det er å stå opp for andre enn seg selv.
For barn og mamman min etc. har jeg ikke noe problem med å si ifra. Men når jeg kommer til meg selv, så blir det litt "unnskyld at jeg forstyrrer" liksom.
-
11-02-10, 17:02 #53
Det bør du jobbe med, Qa! Jeg kjenner meg igjen. Og har slåss mot dette! Det går deg ikke godt hvis du følger den veien! Du er ei dronning i ditt eget liv. Og fortjener det beste. Og skal du få det dronninga trenger, er det du som må slåss. Du kan ikke vente at noen andre vil slåss for deg! Finn frem tøffheten, motet og viljen! Ta på boksehansker. :twisted:
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
11-02-10, 17:10 #54
Den vanlige meg ville gjort det, tror jeg, men jeg bruker opp alle kreftene på å få barna igjennom systemet de siste årene. Jeg har 3 barn med spesielle behov, og er mye jeg skulle ordnet og fikset der også.
Men jeg skal jobbe med det videre.
Jeg er nemlig ikke en person som liker "å stå med lua i hånda". Jeg er nomalt ikke en person som kryper på noen områder her i livet.
-
27-03-10, 23:48 #55
Det er nå et par uker siden jeg ble erklært "frisk" og skal ta nye prøver om 6 mnd.

Nå har jeg nemlig verdier innen for referanseområdet, så da er jo alt bra igjen ikke sant?
FT4 - 15,6 (11-23)
TSH - 0,7 (0,5 - 3,6)
Så på disse to verdiene er jeg nå frisk. Hvordan andre verdier er har jeg ikke peiling på, og det vet ingen andre heller. For det trengte man ikke ta. FT3 var kun intessant for høyt stoffskifte bl.a.
Hvordan jeg egentlig fungerer har legen aldri hørt på, han tror bare jeg har vært litt sliten og mista litt hår, alt annet er jo bare i min fantasi. Så nå sitter jeg nok her hjemme og fanaserer mye over ulike steder jeg verker, og med veldig vond rygg igjen. Ja, ja, litt ironi må man kunne ha.
Jeg er faktisk bedre. Jeg er mer klar i hodet, altså det føles som jeg tar inn mer informasjon, f.eks. får et bredere bilde av omgivelsene når jeg kjører bil. Jeg ser liksom mer av verden. Jeg ligger heller ikke på sofaen hele tiden slik jeg har gjort. Og jeg begynner å bli klar til å ta tak i ting, i hvertfall i tankene.
Et lite stykke igjen før jeg får det til i praksis da. Så ting er faktisk mye bedre enn det var, men er jeg frisk, langt i fra. Tåler fortsatt ikke noe særlig før det sier stopp.
Jeg har vel egentlig bestemt meg for å bestille time privat, isteden for å begynne og sloss med egen legen. Kjenner jeg ikke orker den runden nå. Dere som har erfaring med Balderklinikken tar det lang tid å få time der?
-
28-03-10, 16:13 #56
Du får time raskt på Balder, samme på Heggeli. Ring i morgen så har du sikkert time over påske

Lykke til! Så kan du jo lekse opp for fastlegen når du får den behandlingen du burde ha
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
28-03-10, 17:59 #57
Helseformynderiets grunnlag for kun å tillate en behandling med ett preparat, er jo at de påstår at alle får kurativ effekt av den - og at det ikke finnes noe som er bedre.
Men sånn er det jo ikke.
Ikke for mitt vedkommende - og sikkert noen til
På det grunnlaget skal man altså kunne forlange at den behandling man mottar er kurativ.
Jeg har lagt merke til at ordvalg er viktig for de leger jeg har hatt kontakt med.
Prøv med : ikke nok effekt.
feks."Jeg får ikke nok effekt av den behandling jeg mottar og vil forsøke et tillegg med tyroid" - feks ERFA (som nå er lettest å få tak i)
Print ut noen sider til den arme doktor.
Ikke forsøk å utdanne legen - det er inge god ide.....
Men du kan si at du ikke er den sytekjerringa legen tror du er !
Men jeg har mest tro på Ruth sitt forslag......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-03-10, 19:05 #58
Siden legen jo ikke kjenner meg fra før (byttet i høst) og jeg er stemplet som nesten hypokonder og psykisk syk.
Så har han ikke villet høre meg ut, så jeg gidder ikke bruke krefter på det.
Jeg vil heller snakke med noen som ser meg som det menneske jeg er, for jeg vet hvem jeg er og hva jeg IKKE er. Men siden jeg har så mange andre ting jeg må bruke kreftene på, så gidder jeg ikke sløse dem bort på den legen. Da går jeg heller forbi han, og gir informasjon tilbake etterpå.
Så får han heller bli sur for det, men jeg gidder ikke få høre en gang til om alt jeg inbiller meg.
For det er ikke innbilning, og jeg er ikke syklig intressert i å være syk slik jeg er stemplet. Jeg er syk, og jeg har bare et mål og det er å være friskest mulig og leve et godt liv videre.
Og jeg er jo blitt bedre, så jeg er optimist videre jeg. 
Og ut fra alt jeg har lest her inne vet jeg at det finnes fornuftige mennesker der ute, så da er det bedre å gå dit og betale for det, enne å betale unødig med helsa si.
Takk for svar dere to!
-
27-04-10, 12:43 #59
Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?
Jeg har på en måte hatt en bedre periode, men så fikk jeg mer "stress" inn livet igjen. Og da er det ikke mer enn snakk om 2-3 møter i uka, men for meg gir det stress. I tillegg var jeg ute og gikk tur en dag.
Etter slik "aktivitet" så verket jeg mye mer. Og etter turen var den vel 4-5 dager hvor det verket skikkelig enkelte steder. Og musklene var slitne i nesten en uke etterpå.
Jeg er jo blitt mye mer distre igjen også. Leverer ting for sent og slikt.
Og den minste lille ting som krever konsentrasjon, får jeg hodepine. Dette er også blitt verre etter det skjer mer i livet mitt igjen.
Hvordan fungerer dere ut fra ulike settinger. Hvilken effekt har stress på deres symptomer, og hvor mange av dere reagerer negativt på fysisk aktivitet.
I roligere perioder er dere bedre da? Altså er man friskere når man kan leve "langsomt"?
-
27-04-10, 13:13 #60
Sv: Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?
Jeg føler det nøyaktig slik jeg også! Jeg "friker helt ut" i stressende perioder! Det skal så lite til før jeg føler meg helt utkjørt.. Sommeren jeg jobbet som hjemmehjelp trodde kjæresten min jeg hadde fått beinhinnebetendelse for det verket noe voldsomt i bena mine..
Kanskje det kan hjelpe å fokusere på noe annet enn det som gjør deg stresset? Jeg kan bli syk i flere månder om jeg har en lengre stressende periode. Og da sier jeg bare til meg selv: snart er det over og da blir ting bedre!
Og selvfølgelig kanskje det hjelper med mer eller nye medisiner!
Driver å eksperimenterer litt der jeg nå!
Etter å ha økt dosen min med levaxin kan jeg nå ta meg en jogge tur!
Lignende tråder
-
Damens dagbok. Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år
Av Damen i forumet DagbokerSvar: 125Siste melding: 13-10-10, 22:50 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10 -
ny her: lavt stoffskifte, våkenhet, psyke, depresjon
Av sloevingen i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 13Siste melding: 26-12-06, 14:16
Svar med sitat

Bokmerker