Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Hybrid View
-
15-09-10, 15:59 #1
Sv: Styre etter FT4 eller TSH
En liten overraskelse i dag da. Var hos fastlegen forrige uke og tok noen blodprøver FØR jeg tenkte å korrigere Levaxinen min (på egenhånd hadde jeg tenkt å øke med en tablett pr uke) FT4 har ligget mellom 10 og 12 leeenge. Vips i dag fikk jeg svar, den lå på 17... Jeg har ikke begynt å endre dosen engang. Vet jeg har spurt før og kanskje fått svar, men hva skjer når FT4 bare plutselig endrer seg etter ett års tid på samme nivå Da blir jeg jo litt redd for å øke for mye. Som n`Finn sa er det vel kanskje best å kjenne etter fremfor å stole helt på blodprøvene, men man blir jammen nyskjerrig på hva som skjer. Fikk vite at jernet var på bunnen og på den igjen med jerntabletter. Har vel neppe noen sammenheng kanskje...
Graves 2002. Operert og fjernet kjertel, på Levaxin siden 2004
-
15-09-10, 16:10 #2
Duvet, stoffskiftet endrer seg etter kroppens skiftende behov. Derfor er kjertlen utsyrt med en ganske sindrik reguleringsmekanisme, og kroppen behandler jo disse og kan også styre litt.
Denne reguleringen er jo borte - flyttet til pilleboksen.......
Så det undrer meg jo at man får legebeskjed om at bare man finner dosen, så skal doseringen ikke endres. Når man har funne dosen så holder det med årlige sjekker for å se om alt er som det skal være.
Det tror ikke jeg på lenger.
Tar man en dose som ikke endrer seg, vil det måtte bli slik at prøvene endrer seg. Hvor mye det har å si er usikkert, men jeg tror man må si at man ikke bør forvente stabile prøver. De vil variere rundt en akse og denne bør ligge høyt i legens statistiske normalområde.
Ferritinet bør ligge ganske høyt hos oss, gjerne over 50-70 fordi lavere kan gi oss symptomer fordi stoffskiftet ikke er selvregulert.
Husk at du ikke skal ta jernpiller sammen med stoffskiftepiller da
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-09-10, 21:12 #3
Husk at du ikke skal ta jernpiller sammen med stoffskiftepiller da
[/QUOTE]
Dette er "news" for meg. Ikke ta de samtidig mener du?Graves 2002. Operert og fjernet kjertel, på Levaxin siden 2004
-
15-09-10, 21:33 #4
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-09-10, 21:53 #5
Var jo bra jeg nevnte det da tobarnsmor

Det er flere medisiner som hindrer opptak av stoffskiftemedisin. Det er særlig T4 som hindres.
Kalsiumtabletter som inneholder karbonatbundet kalsium hindrer også opptaket av stoffskiftehormoner.
Jeg tar stoffskiftedosen nærmest før jeg våkner og da går det gjerne inppå timen før jeg orker noe mat. Da spiser jeg "hvasomhelst", men ikke piller.
Ikke før senere, enten de tas best uten eller med mat.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-09-10, 16:57 #6
Jeg synes ikke du skal bli bekymret. De fleste lab-er har et normalområde for ft4 opp til 20-22...
Selv har jeg det ikke bra før ft4 er over 16 så langt iallfall.
Videre synes jeg at du skal stole på deg selv.
1) Det er du som vet hvor skoen trykker.
2) Det er ikke farlig å dosere seg for høyt en kortere periode. Du kan alltids gå ned igjen.
3) Det vil ikke si at du ikke skal lytte til legen. Det betyr bare at også de er mennesker - og mennesker tar feil innimellom. Leger også.
Det er viktig å få i seg nok sporstoffer/vitaminer - spesielt jern, b12 og d-vitamin påvirker almentilstand og også stoffskiftet.
Lykke til.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Dårligt stofskifte eller ej - Euthyrox eller ej?
Av hannemiriam i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 08-04-10, 16:05 -
Behandler de etter TSH eller fT4 på Aker?
Av Fanteri i forumet TSHSvar: 3Siste melding: 05-11-09, 11:57 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
styre etter TSH
Av Bittebitt i forumet TSHSvar: 11Siste melding: 28-10-07, 17:55 -
Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 02-07-05, 12:00

Svar med sitat

Bokmerker