Viser søkeresultater 1 til 10 av 415

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Er disse dagene du ikke tar noe syklus avhengig? Feks under menstruasjon? Hvor mange dager tar du ingenting?
    Har egentlig ikke noe system- er ikke så "flink" som det kanskje hørtes ut som. Uken etter mens er jeg som regel i bedre form så da prøver jeg å ikke ta det. Forrige mnd hadde jeg imidlertid bare 4 dager uten, så skal prøve å ta en uke uten. Vet ikke om det har noe for seg, men jeg leste et sted at det var lurt å gå litt av innimellom.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Har egentlig ikke noe system- er ikke så "flink" som det kanskje hørtes ut som. Uken etter mens er jeg som regel i bedre form så da prøver jeg å ikke ta det. Forrige mnd hadde jeg imidlertid bare 4 dager uten, så skal prøve å ta en uke uten. Vet ikke om det har noe for seg, men jeg leste et sted at det var lurt å gå litt av innimellom.
    Jeg skjønner egentlig ikke det iom at det er et prohormon som kroppen uansett skulle produsere. Jeg vil tro at dersom kroppen ikke hadde behov for det så ville det bare "gå tvers gjenom"???
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Wink Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Jeg har hittil smurt med pregnenolone-krem og i bruksanvisningen står det at man skal smøre i max 25 dager og så ta pause i fem.

http://www.iherb.com/Life-Flo-Health...7-g/15119?at=0
    Hver kremdose gir 15mg pregnenolone og er tom etter 25 trykk.

Jeg er lei av å smøre og vil gå over på kapsler etter neste 5-dagerspause.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Hei, og takk for svar alle sammen!

Har dager som jeg er i veldig dårlig form nå pga. nevnte omstendigheter , og er ikke så aktiv på noen fronter. Men takk skal dere ha for at dere holder koken.

Husker ikke hvor jeg bestilte pregnenolone tabletter nå, som faktisk kom fram i posten. Er snart tom, så jeg lurte på hvor dere andre bestiller? Har prøvd å lete litt på forumet, men finner så langt bare linker til krem. Men så har jeg ikke orket å lete så mye heller da.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Hei, og takk for svar alle sammen!

Har dager som jeg er i veldig dårlig form nå pga. nevnte omstendigheter , og er ikke så aktiv på noen fronter. Men takk skal dere ha for at dere holder koken.

Husker ikke hvor jeg bestilte pregnenolone tabletter nå, som faktisk kom fram i posten. Er snart tom, så jeg lurte på hvor dere andre bestiller? Har prøvd å lete litt på forumet, men finner så langt bare linker til krem. Men så har jeg ikke orket å lete så mye heller da.
    Håper du finner formen snart
    Her bestilte jeg pregnenolone. Britisk nettbutikk, så da burde det ikke være noe ulovlig i det: http://www.vitasunn.co.uk/webdocs/Items/Details85.cfm
    Men det er 50 mg. Men Vitasunn er av og til temmelig trege med leveringen, men akkurat med disse gikk det ganske fort.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Håper du finner formen snart
    Her bestilte jeg pregnenolone. Britisk nettbutikk, så da burde det ikke være noe ulovlig i det: http://www.vitasunn.co.uk/webdocs/Items/Details85.cfm
    Men det er 50 mg. Men Vitasunn er av og til temmelig trege med leveringen, men akkurat med disse gikk det ganske fort.
    Takk!

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Da er tålmodighetsgrensa nådd, jeg har ventet 3 uker og 2 dager med doseøkning ift. thyroid, og nå gidder jeg ikke mer. Så i dag øker jeg fra 135 mg til 165 mg.
    Grunnen til dette er at jeg føler jeg får mere og mere hyposymptomer etterhvert som dagene går, og føler meg nå hoven i ansiktet og fingrene. Orker lite, og kjenner jeg må passe meg for ikke bli dradd i retning av depressive tankebaner. Kjenner på en likegyldighet som jeg ikke i det hele tatt liker, som ikke er meg i det hele tatt. Har presset meg litt de siste dagene pga familiesammenkomster, og fikk betale dyrt for det i går.

Men legger stadig merke til disse rare følelsene som "popper" opp i hverdagen. Det er akkurat som om langtidshukommelsen aktiveres; som om gamle minner som jeg hadde glemt, kommer tilbake. Det er veldig rart og veldig fint.

Har tatt blodprøver i dag, og venter spent.

Ha en god dag folkens.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei, Jeanette

Så synd du har blitt så dårlig. Men da holder jeg virkelig med deg i å øke dosen!!

Synes omregningsskjemaer fra T4-dose til Thyroid-dose ikke gir noen spesiell god veiledning, jeg (det er når jeg leser folks erfaringer om det). Skjønt det sånn at de fleste trenger forholdsvis høyere dose med Thyroid enn levaxin. Har jo lest flere steder at de mange (de fleste??) trenger mellom tre og fire grain Thyroid. Jeg trenger 3,5 (215 mg), så jeg er vel ganske gjennomsnittlig her. Det er nå bare å prøve seg fram. Lykke til, og god bedring!

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Jeanette

Skjønner godt at tålmodighetsgrensen din er nådd! Det er jo helt ille å gå rundt og merke at man gradvis blir mer og mer hypo

Jeg opplevde også at likegyldigheten kom tilbake i sommer, da jeg var underdosert, og det var ikke gøy! Hadde ikke hilst på den siden jeg gikk på Levaxin. Mange mener jo at det er viktig å øke raskt på tyroid- og jeg ser det poenget. Men det er på den annen side lettere sagt enn gjort for oss med slitne binyrer.

Lurt med blodprøve for å vite hvor du ligger an. Det kan tenkes du får deg et "sjokk" mht verdiene. Vet ikke om det gjelder alle, men jeg opplevde i alle fall at tyroid var svakere enn Levaxin. For egen del må jeg nok opp i ganske høy dose- tipper 4-5 grain (om binyrene tillater det....). Tenker at ft4 bør ligger (minst) rundt 16 og så får heller ft3 være over grensa.

Min egen form er noe bedre etter doseøkning- men jeg "sløver" jo ennå rundt og blir fort sliten osv. Føler også har vann i kroppen som ikke har gått bort. Så er nok en stund igjen til målstreken, ja....

Lykke til med økningen, da!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Kjære Jeanette
    Føler med deg og kjenner meg igjen. Gjode akkurat samme doseøkning som du, bare med en og en halv ukes intervall. Vi er med andre ord på samme dose nå etter du har økt. Håper du oppnår det du ønsker:-)

Lignende tråder

1. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  2. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  3. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Lavt stoffskifte etter fødsel
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 29-08-06, 07:08
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker