Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
Har vært masse hos ulike hudleger tidligere, da jeg har hatt ymse hudplager siden jeg var liten. Etter hva jeg har lest kan nok ikke en hudlege gjøre stort mer enn hva som har blitt gjort.
Hej Damen

Hvordan er (var) din hud i det hele taget? Har du en sart, tynd hud? Eller er den tyk og u-elastisk? Ved skrammer eller sår - heler huden godt og hurtigt, eller langsomt og trægt? Og hvad med ardannelse? Ved ikke om du har været opereret for noget eller på anden måde har fået ar, men hvis du har - er det pæne ar eller grove, "udflydende" og/eller mørke?

Da du har haft mange hudplager siden du var lille barn, har jeg svært ved at sætte alt på, at det er hormonernes skyld altsammen. Det kunne tyde på at du kunne have et dårligt optag af svovl (eller en svovlfattig kost) og evt. lever i en permanent tilstand af underskud af svovl. Uden svovl nok - en dårlig keratin-gendannelse i overhuden > nem grobund for bakterier/svampesporer = hudinflammationer/allergiske reaktioner + svækkelse af beskyttelse mod sollyset = igen grobund for hudinflammationer/allergiske reaktioner.... og sådan kan man blive ved og ved. Svovl er mad, svovl er næring, får man for lidt af det, kan kroppens celler (her hudceller) ikke regenerere. "Svovlbade, og andre former for svovltilskud udvortes anvendes på huden ved psoriasis, eksem, skæl, follikulitis (inficeret hårsække), vorter, og pityriasis versicolor (en kronisk hudsygdom karakteriseret ved lapper af hud, som afviger fra farven fra sædvanlige hudfarve)." Endnu mere effektiv indvortes. Kilde (University of Maryland)

Derudover påvirker svovl (eller svovlmangel) et svimlende (an)tal af kroppens øvrige funktioner, hvoraf en del minder pænt om, hvad du tidligere har skrevet om div. plager... både inde og udenpå kroppen. 3 måneder med 3 g MSM dagligt og der er gode chancer for at du kan få dig en aha-oplevelse. Det er nemlig noget jeg en gang har væddet mod (du ved - "skeptiker" er mit andet navn) og... tabte (gudskelov).