Viser søkeresultater 131 til 140 av 191
-
12-09-10, 13:09 #131
Sv: Enda et nybegynner spørsmål... Gunnda
Blondie....tusen takk.
Jeg skal bestille!
Hevelser? De ble generelt bedre etter jeg begynte med Thyroid, men slipper ikke helt fri ....de hovne putene" under tærna",fingre, ankler skinnleggen, og broren min som har "argusøyne"(nyresyk) for vann i kroppen, kaster et blikk på meg og sier:"du har 4-5 kg med vann", stemmer med vektøkningen min....
Vi håper på framgang, og mister ikke motet!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
12-09-10, 13:11 #132
-
12-09-10, 14:51 #133
-
12-09-10, 15:22 #134
Hei Gunnda!
Jeg tar 3 kapsler a 450mg Ashwagandha daglig. Synes ikke jeg merker så mye heller, men det er vel slik (som Anisa skrev en gang) at man ville merket det om man sluttet.
Jeg har også begynt med pregnenolone, og etter det som stod om alder her i din tråd, så har jeg i dag økt til 20mg pr dag. Skal nok øke på ganske mye mer, høres det ut for
Lykke til med Barbasco plus. Jeg brukte det for mange år siden. Da gikk "reklamen" på at det var bra mot osteoporose. Kanskje en ide å begynne igjen? Skriv gjerne hvordan det går.
-
12-09-10, 15:54 #135
Pregnenolone....virkning?
Nei, jeg kjenner ikke noe enda, men regner med at det er for lav dose og for kort tid.
Da jeg begynte med kortison dengangen, gikk det over tre uker før jeg positivt kunne merke litt bedring.
Så jeg er sikkert av dem som reagerer tregt...aldri hatt problem med økning av tyroksin heller.
Må være treeg av meg!!
(Ja,vi holder hverandre oppdaterte....savner "noen" inne her-at de kunne fortelle hvordan de har det...)
Tråden min er veldig sprikende, men jeg begynte i fortvilelse en gang, og hensikten er vel til slutt å kunne konkludere med at problemene er hormonrelaterte, og ikke de hersens reumatiske diagnosene de prøver å finne. Enn så lenge har de ikke klart det!!!
Håper at jeg vil høre dem si de ordene - en vakker dag!!
Og at jeg ble skyvd utfor stupet den dagen TSH fikk styre livet mitt, uten at jeg på det tidspunktet var klar over det selv.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
12-09-10, 18:58 #136
Skulle ønske at legene visste hvor mye vondt de gjør når de herser sånn med oss. Det var en eller annen som skrev tidligere i dag i en tråd, at legen sa at at alt (blodprøvene) var bra, og hun repliserte noe slikt som -vil du høre hvordan jeg virkelig har det- og legen heldigvis lyttet og forsto. Sitat etter hukommelsen. Mitt håp er at alle pasienter med ubalanse i skjoldbruskkjertelen blir så utdannet i egen sykdom at legene er nødt til å følge etter, lese og lære. Men jeg er redd det er langt frem.
Jeg håper at med alt du gjør nå, Gunnda, så vil kroppen din langsomt reise seg igjen. Vi må støtte hverandre i kunsten å være tålmodig. Men når jeg merker litt bedring, blir utålmodigheten grenseløs! Stor klem til deg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
12-09-10, 19:51 #137
Tror det er meg du siterer - og at legen forsto tror jeg dessverre er å ta hardt i, men kanskje han ble litt mer ydmyk ovenfor at mennesket i stolen er mer enn en gjennomsnittlig blodprøve.
https://www.stofskifteforum.dk/showp...5&postcount=42
Gunnda - jeg tror pregnenolone ikke gir noen "bråvirkning"... i den forstand at man brått blir bedre/noe slipper. Siden dette er mat til kroppens egne funksjoner så tar det nok tid.
Men forhåpentligvis kan du om en måned eller to "snu deg" og kanskje se at det har gått suksessivt, men nesten umerkelig bedre en stund? Jeg håper iallfall det.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
02-12-10, 22:20 #138
Hei....lenge siden sist.
Jeg har heller ikke fulgt med på forumet på en stund da jeg har vært/er innlagt på sykehus.
I kveld kom jeg hjem på permisjon....skal tilbake for å ta ny muskelbiopsi...den forrige var jo positiv, og jeg skulle vært tilbake for lenge siden.Positive funn på MR og ny biobsi som sagt.
Føler meg litt deppa, for har fått beskjed om muskelsykdom...men ikke navn før etter den nye biopsien, men selv regner jeg med "noe" autoimunt.
Så skjer altså det at jeg må bite i det sure eplet, og den røde tråden i denne tråden blir forandra fra min "overbevisning" om at alle mine plager har vært hormonelle.
Men jeg har sagt at jeg "legger meg flat" når andre objektive funn er der.
Så får vi vente å høre, men føler at begeret er fullt, men finner vel krefter.
Tenker ofte på dere!!
Gunnda.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
03-12-10, 00:09 #139
Kjære Gunnda
Dette var ikke hyggelige nyheter. Det eneste som heg håper blir trøst for deg er at med en diagnose følger ofte en behandling som virker symptomlindrene. Ikke alltid det er så enkelt selvsagt, men jeg krysser fingrene for deg og tenker på deg. Skriv snart igjen da. Stor klem fra meg.
-
03-12-10, 02:52 #140
Kjære deg

Ble veldig lei meg av å lese dette. Håper du får et endelig svar snart. I det minste synes jeg det er bra at noen tar deg på alvor nå, forhåpentligvis ikke mer hypokonderprat. Men håper de også tar på alvor alle sykdommene dine.
Hold oss oppdatert om du orker.
Har tenkt mye på deg
Lignende tråder
-
Nybegynner
Av Elly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 09-12-15, 20:35 -
Nybegynner... og skjønner ingenting...
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 02-03-09, 10:43 -
Nybegynner spm... ;)
Av Grace i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-10-08, 13:41 -
Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 02-06-08, 15:59