Jeg er ingen spesialist på området, men mitt blodtrykk var betraktelig høyere når jeg var hyper enn det er i dag. Jeg bruker imidlertid en liten dose betablokkere i dag, og det betyr selvsagt lavere blodtrykk enn hvis jeg ikke hadde gjort det. Kan du være overdosert da? Den kriblinga/uroen du beskriver er et typisk symptom på at jeg er litt høy.

Man kan bli engstelig av fysiske symptomer, jeg har vært en selvutnevnt ekspert på området. Jeg er utrustet med blodtrykksmåler og pulsklokke og brukte de begge flittig en periode. Jeg ble faktisk dårligere av det. Jeg kan si det i dag, men ville ikke følge legen i den tankegangen tidligere. Men etter å ha blitt langt flinkere til å leve med/overse en del av raritetene denne kroppen byr på har jeg det faktisk bedre/roligere i meg selv.

Men det er bare du som vet om det er ditt fokus på dette som presser blodtrykket opp ved engstelse eller om det faktisk er reelt høyt. Faretruende høyt er det ikke. Men det burde kanskje vært lavere i og med at du er medisinert.

Jeg synes det har vært utrolig vanskelig i min periode som stoffskiftesyk å skille psykiske symptomer fra fysiske. Dette ble spesielt vanskelig fordi jeg ble diagnostisert med angst/utbrent etter min lillebrors bortgang, mens jeg selv ropte at det er fysisk. De tok feil og jeg hadde rett! Jeg hadde høyt stoffskifte og ble gående med dette noen år før jeg ble innlagt akutt, veldig syk. Jeg mistet tilliten til mange den gangen og det er derfor blitt slik at jeg stoler ikke på noen andre enn meg selv og min egen kropp. Dessverre førte det til et unormalt fokus på kropp og symptomer en periode og masse bekymringer og engstelse.