Side 9 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 81 til 90 av 126
    Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år

Har planer om å ta Aswagandha (hvorfor kunne man ikke gitt den urten? et lettere navn ) en stund fremover nå i tillegg til pregnenlone til kremen er slutt. Må få bestilit meg tabletter i stedet, blir så seig og vemmelig av den kremen. Merker jeg får mer energi av det, i sammen med at vitamin/mineral ballansen er bedre enn på lenge. Nå skal jeg straks dra nedover til sydligere strøk, så da får jeg vel øket D-vitamin statusen også! Hvis jeg orker å oppholde meg i sola da... Det er sletts ikke sikkert!
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

God tur - det høres utansett deilig ut... *misunnelig*
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Da har jeg fått fylt på med litt D-vitaminer i sola Og vært hos legen en tur i dag. Jeg må bare skryte av han, virkelig trivelig er han. Og det viktigste av alt er at han er opptatt av hvordan jeg har det, og ikke bare hva blodprøvene viser. Ikke et eneste ord om for lav TSH (0,02), han sa bare blodprøvene er perfekte! Og det vil jeg si jeg er enig i, men kan nok øke litt til og det skal jeg gjøre. Tar et grain ekstra når jeg føler for det. Ellers var alt annet bra også, leverprøver, kolestrol, jern og B12. Men fortsetter med tilskudd av de to siste, så ikke nivåene raser igjen.

Ellers har jeg pådratt meg en diagnose til i dag, har et veldig ekkelt utslett i ansiktet. Har hatt det siden juni, og blir bare verre. Så nå har jeg fått antibiotika kur for å få has på det. Er jo kronisk, så det kommer sikkert tilbake igjen. Men håper på å få det bort for en stund ihvertfall.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
    Da har jeg fått fylt på med litt D-vitaminer i sola Og vært hos legen en tur i dag. Jeg må bare skryte av han, virkelig trivelig er han. Og det viktigste av alt er at han er opptatt av hvordan jeg har det, og ikke bare hva blodprøvene viser. Ikke et eneste ord om for lav TSH (0,02), han sa bare blodprøvene er perfekte! Og det vil jeg si jeg er enig i, men kan nok øke litt til og det skal jeg gjøre. Tar et grain ekstra når jeg føler for det. Ellers var alt annet bra også, leverprøver, kolestrol, jern og B12. Men fortsetter med tilskudd av de to siste, så ikke nivåene raser igjen.

Ellers har jeg pådratt meg en diagnose til i dag, har et veldig ekkelt utslett i ansiktet. Har hatt det siden juni, og blir bare verre. Så nå har jeg fått antibiotika kur for å få has på det. Er jo kronisk, så det kommer sikkert tilbake igjen. Men håper på å få det bort for en stund ihvertfall.
    Isj... det med utslettet var jo noe skitt da ...ikke noe du kan ta for å forebygge utbrudd da?

Godt å høre at legen har teamspiriten i orden, det trenger man jo

Er formen stigende nå da Damen på 3 - 4 grain?
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Ja, er fortsatt i overaskende bra form på 3-4 grain. Egentlig sitter jeg å venter på nedturen, fælt å si det egentlig. Men når man har hatt så mange nedturer etter å hatt perioder man har vært bra, så tør man ikke håpe for mye.

Hvor lenge må egentlig formen være bra før man kan si at formen er stabil da? Enn så lenge nyter jeg dagene med mer energi enn jeg er vant til å ha. Selv fulltid jobb går greit nå om dagen. (særlig nå etter en uke ferie )

Tror tyroiden er ganske stabil nå, så skal fokusere mer på binyrene. Ta denne ashwagandha(eller hva den heter) og fortsette med pregnenleone. Skal kjøpte tabletter, før søke her for å se hvilken som anbefales, orker ikke smøre mer enn jeg må med denne håpløse huden min.

Er nok ikke noe å gjøre med utslettet i ansiktet, annet enn å håpe på at antibiotika hjelper. Har ikke funnet ut noe forebyggende på nettet enda. Det er ukjent hvorfor man får det, men noen mener at det kan komme av fluor, bruk av kortison mm. Klarer ikke husket diagnosen, vanskelig navn, Skal se på papirene og skrive inn.

Har ikke fått lest så mye her inne pga ferien, hvordan er formen din om dagen Jeanette78?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Godt å høre!! Gir håp for oss på "gamlehjemsavdelingen"..

Formen min er variabel, og plages endel med brainfog og tretthet.. Tør ikke jobbe når jeg er sånn.. Men jeg har f.eks ryddet hele 2 etasje i dag, der de "værste" rommene er.. Med sortering av klær, og rydding av kaotiske barnerom.. Og har gått en tur nå.. Føler meg ikke værst i det hele tatt

Startet på ora adren i dag, og den hjelper på Har hatt mere overskudd i dag. Står på 135 mg erfa, og lurer veldig på om dette er for lavt, for så fort massen mellom øra får litt og jobbe med, slukner pæra.. Før ferien var jeg jo oppe i 150 mg, og dette fungerte jo bedre med hc smurning..Jeg fungerte fint på jobb bare jeg hadde smurt meg på morgenen.. men all den smurninga da gitt.. Økte jo sikkert for fort til 175, for da ble alt bare tull..

Men jeg har håp om bedring
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Damens dagbok. Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år

Fint å høre at ting går fremover, Damen Tvi tvi for fremtiden- det kan jo godt tenkes at den gode formen er kommet for å bli? Sikkert lurt å fokusere max på binyrer nå.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

En ting er jeg ihvertfall veldig glad for: At jeg ikke hørte på Balder-damen! Etter at jeg sluttet å høre på leger, og gjorde det som føltes riktig for kroppen hver dag, har formen steget! Jeg skulle ikke tatt mer enn en minimal kombinsjonsdose jeg, istedenfor tar jeg 3 til 4 grain med Tyroid og har ikke vært i bedre form på mange mange måndeder. Har så lyst å ringe henne bare for og si, "hva var det jeg sa? Jeg er ikke overdosert! Slutt å driv med TSH-tullet"

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Velkommen i klubben Damen ......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
    En ting er jeg ihvertfall veldig glad for: At jeg ikke hørte på Balder-damen! Etter at jeg sluttet å høre på leger, og gjorde det som føltes riktig for kroppen hver dag, har formen steget! Jeg skulle ikke tatt mer enn en minimal kombinsjonsdose jeg, istedenfor tar jeg 3 til 4 grain med Tyroid og har ikke vært i bedre form på mange mange måndeder. Har så lyst å ringe henne bare for og si, "hva var det jeg sa? Jeg er ikke overdosert! Slutt å driv med TSH-tullet"
    Nå vet ikke jeg om du orker belastningen, men vi BURDE ta nettopp den telefonen. Da kanskje det dukker opp et lite lys i bakhodet på Balder-damen ved neste pasient med liknende problemstilling...

Så lenge vi ikke sier ifra om sånne ting tror vel legene at den behandlingen de ga virket.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 9 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Maikas dagbok
    Av maika i forumet Dagboker
    Svar: 17
    Siste melding: 09-03-12, 14:12
  2. Orca's dagbok
    Av Orca i forumet Dagboker
    Svar: 10
    Siste melding: 17-03-11, 20:37
  3. Vimselitens dagbok
    Av Vimseliten i forumet Dagboker
    Svar: 8
    Siste melding: 06-02-09, 01:29
  4. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-07, 21:14
  5. Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
    Av Shanita i forumet D-vitamin
    Svar: 0
    Siste melding: 16-10-07, 06:39

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg