En liten update på formen min osv..

Har for noen dager siden økt til 40 mg pregnenolone tabletter, og står stadig på 2 tabletter barbasco plus hver dag... Har vært uten binyrestøtte med kortisol -innhold i over en uke nå.
Det virker som om denne binyrestøtten er den beste jeg har kommet fram til så langt, etter å ha prøvd vanlig DHEA en stund... Sistnevnte fikk jeg voldsom hodepine av ved 12.5 mg, og stod derfor på 6.25 mg, noe som jeg ikke følte hadde noen effekt i det hele tatt..

Jeg føler jeg blir litt og litt klarere i hodet hver dag, samtidig føler jeg at jeg fungerer nogenlunde i en ikke stressende hverdag med mulighet for noe hvile om nødvendig.. Jeg deltok som tilskuer hele lørdagen ift. min eldste datters fotballturnering, og det gikk veldig fint, selv om jeg fikk en liten periode på kveldstid som jeg var meget sliten.. Men det beste var liksom følelsen av at hodet hang med hele dagen. Det som er litt tankevekkende, som jeg også følte i starten med erfaen før binyreproblemene startet, er at jeg merker at nyansene i følelseslivet mitt sakte trer fram igjen... Med dette mener jeg også disse rare "nyanse-perspektivene" jeg husker jeg hadde mye av som barn og ungdom... Litt vanskelig å forklare, men en føler seg levende og tilstedeværende på en måte..

Jeg går også en liten tur hver dag, på en ca 3-4 km.. Jeg får ofte en liten downperiode etter turen, men i går gikk dette over etter en time eller noe,og jeg fungerte fint resten av kvelden. Med downperiode mener jeg følelsen av trøtthet.. Jeg våkner tidlig om morgenen, og er oppe til ca kl 23 på kvelden.

Jeg går nå på 135 mg erfa hver dag, og skal så på denne dosen i en 3-4 uker til.. Pulsen min er av og til veldig høy,og særlig ved bevegelse, men andre ganger er den helt normal. Det pussige, som jeg har kjent på før også, er at pulsen roer seg etter inntak av erfa på morgenen. Jeg ser at STTM sier noe om at pulsen hos mange har roet seg etter at de har kommet opp i anstendige doser erfa, som 3 grain og over, men jeg syns det er vanskelig å tolke dette rent teoretisk.. Men det stemmer liksom på morgenen hos meg da...men...

Jeg deler erfaen opp i tre nå, i stedet for i 2, og det virker som om jeg blir i litt bedre form av dette, at kanskje binyrene mine ikke sliter så for å henge med.. Så faktisk i går at STTM anbefalte dette av samme årsaker også.. Og dette rimer jo mere rent teoretisk også da..

Venter fremdeles på Ora adren, for å støtte binyrene mine ytterligere,og det blir spennende og se hva slags effekt denne medisinen har.

Er stort sett ved veldig godt mot, men begynner å irritere meg så smått over personer som ikke skjønner at dette tar tid.. Det er jobb nok å motivere seg selv i blandt liksom. Prøver å være rasjonell og tålmodig og ikke lage noen store poenger ut av dette, men jeg kjenner det røyner på når min personlighet blandes med symptomene på sykdommen min. Men det er vel for mye å be om, og bli forstått hele tiden. Sånn generellt sett er jeg en ganske blid, rolig, men engasjert dame, med sans for detaljer og med god hukommelse.. Med noen "allergier" som stadig hisser meg opp ..

Det å være litt likegyldig, sløv og lat, er vel ikke det som har kjennetegnet min væremåte før i hvertfall.. Men de siste dagene har jeg som nevnt merket at alt går framover, og det er jeg glad for.

Ha en fin dag alle sammen!