Viser søkeresultater 51 til 60 av 75
-
14-08-10, 08:18 #51
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Det går stadig fint. Er pludselig blevet A-menneske (står tidligt op og kan ikke sove længe) - højest bizart, jeg har ikke været A-menneske siden jeg var helt lille.
Jeg har selvfølgelig stadig mine små kriser i løbet af dagen, sådan har det været under hele forløbet med T3-behandling, men overordnet set er jeg meget tilfreds med min umiddelbare situation.
Min astma har det også bedre, jeg tænker, at det måske skyldes, at binyrerne har fået det bedre? Får svar på mine prøver på onsdag.
Håber at andre kan bruge mine erfaringer til noget, selv har jeg savnet en med Graves, der har gået denne her vej før mig. Uanset hvad, har jeg selv gavn af at skrive dagbog, da jeg hurtigt glemme de små detaljer. Ja, jeg har præsteret at glemme hele samtaler, hukommelsen har aldrig været særlig god, men så er det jo godt, at man kan få den genopfrisket på Sonjas.
Vil også sig tak til jer, der har bidraget med jeres viden og interesse (det lyder næsten som et afskedsbrev, det er det ikke, bare en status - jeg får jo mine blodprøvesvar på onsdag)
-
14-08-10, 11:34 #52
-
04-09-10, 19:49 #53
Det går stadig overraskende godt i forhold til, hvad jeg har været vant til i årevis. Alligvel er jeg lidt i tvivl - skal jeg fortsætte behandlingen med T3, eller skal jeg gå til den orthomolekylær læge på fredag og skifte til naturlig thyroid? På den ene side vil jeg gerne skifte til et stof, der ligner den naturlige skjoldbruskkirtel mest muligt, på den anden side har jeg det jo godt, så hvorfor risikere at få det dårligere igen?
-
04-09-10, 21:22 #54
Jeg syns det er et godt poeng.
Man vet hva man har - ikke hva man får.
Og det haster jo heller ikke.
Jeg mener : det kan være godt å ha en en ubenyttet mulighet. Man vet jo ikke hvor lenge dagens behandling fungerer godt ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-10, 21:57 #55
Jeg har det på en måte som deg - med unntak av vektøkning så fungerer jeg bra på levaxin. Men jeg har tenkt meg om og kommet fram til at "jeg ikke vet hva et - forhåpentligvis - langt liv på levaxin kommer til å gjøre med meg"... mens jeg vet hva svinekjertel er - det er nemlig det samme som min egen kropp burde ha produsert.
Så jeg kommer nok til å gå over til kombinasjonsbehandling når den tid kommer (neste legetime om en måneds tid). Jeg regner med startvansker da, men håper at jeg får en behandling som jeg kan stole på skal kunne fungere over de 40-50 årene jeg har igjen... (med litt flaks.)
Og OM det skulle være feil valg så vil det være lett å gå tilbake til syntetisk, konvensjonell behandling - både fordi det er det "alle leger" helst vil gi - og fordi jeg vil kunne si at dette har jeg personlig erfaring med.
Det er altså sånn jeg har tenkt - etter å ha tenkt meg om. Hovedargumentet mitt er altså rett og slett at jeg ikke stoler på at 1/5 av det kjertelen opprinnelig laget for meg EGENTLIG er NOK. (Det er ingen tvil om at det er nok til å holde oss i live, men jeg vet at ikke leger vet alt de tror de vet... Og jeg vet ikke hva som ev. kan komme til å skje med kroppen min underveis på ren t4 - derfor satser jeg på å iallfall prøve en behandling som er mest mulig lik "originalen".)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
04-09-10, 22:58 #56
Hej N'Finn og Smgj
Jeg kan fuldstændig følge begge jeres argumentationer - det er mit dilemma
Men det er godt at have nogen at vende ens tanker med - for det er fuldstændig rigtigt - Thyroid løber ingen vegne, det kan jeg altid vælge, hvis det skulle blive aktuelt.
Til gengæld må min krop så undvære kombinationen af samtlige T-hormoner - hm...
Mine tal ligger ellers fint og jeg har ikke længere nogen symptomer på forhøjet stofskifte - tværtimod er jeg en smule træt, men min mor har også lige fået konstateret fremskreden kræft, så det er måske meget naturligt, for det var godt nok noget af et chok som jeg har brugt/brugere megen mental energi på.
-
04-09-10, 23:05 #57
-
07-09-10, 22:05 #58
Hej Nielsigne og alle jer andre.
Min mor tager det i stiv arm og så bliver det også lettere for omgivelserne at bevare modet. Man finder åbenbart de nødvendige ressourcer, når sygdommen sætter ind, det kender vi vel alle til herinde.
Det endte imidlertid med, at jeg aflyste min aftale hos naturlægen på fredag. Jeg kan se mange fordele ved thyroid, men på den anden side - hvorfor risikere de helt store omvæltninger og turbulens, når det nu går godt? Så thyroid må vente lidt endnu. Som N'Finn sagde, så løber den ingen vegne - forhåbentlig. Stod det til medicinalindustrien var det en anden snak, men man må håbe fornuften vinder.
-
08-09-10, 10:40 #59
Hej Anne
Jeg forstår godt dit valg. Det er nemt og billigt for dig, og så ser det først og fremmest ud til, at det går godt
Og ja, så kan du jo skifte til thyroid senere, hvis du får problemer med det.
Hvor er det fint, at din mor er så sej. God bedring til hende
-
08-09-10, 16:19 #60
Ja, jeg har nok at se til, så det er faktisk lidt befriende, at jeg ikke skal til at tumle med stofskiftet mere end aller højest nødvendigt.
Jeg har dog været lige vel træt på det seneste og overvejer om jeg skal øges lidt i T3 dosis i den nærmeste fremtid - kunne være rart med lidt mere energi til at klare livets stabadser.
For selvom det går godt, er mit helbrede ikke i samme topform som da jeg var rask, hvornår det så end var - husker det efterhånden ikke længere. Skal jeg give et fornuftigt bud skal vi helt tilbage til barndommen. Det er måske at overdrive, jeg havde det faktisk rimelig godt i tyverne, selvom jeg allerede dengang led af træthed, svimmelhed, nervøsitet, rumlende mave osv. - hvilket tog yderligere til efter, at jeg havde født min søn.
Lignende tråder
-
Kolesterol og erfaringer
Av Martha i forumet KolesterolSvar: 3Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Erfaringer med levaxin?
Av snusmumrikken i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 13-09-08, 20:15 -
Homeopat-medisin, erfaringer?
Av Siriliss i forumet Alternativ behandlingSvar: 8Siste melding: 05-10-07, 10:30 -
ERFARINGER FRA ENDOKRINOLOGER I ROGALAND?
Av cathrin i forumet EndokrinologerSvar: 5Siste melding: 04-10-06, 13:03

Svar med sitat
Nielsigne

Bokmerker