Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
04-09-10, 08:40 #3
Sv: Styre etter FT4 eller TSH
Takk til n`Finn for svar. Du er inne på noe av det jeg har gjort i noen år nå, nemlig styrt selv. I mot legen som ikke ville jeg skulle ligge så høyt. Jeg har styrt etter en FT4 høyt i referanseområdet, fordi jeg tror jeg har ligget høyt i mange år før Graves slo til. Jeg har lest og lest og spurt meg for etter jeg ble operert. Jeg synes på mange måter jeg har kommet greit gjennom det, men er jo en helt annen person fysisk enn jeg var før. Før hadde jeg ENERGI, jeg var tynn, jeg så frisk ut, jeg hadde pent hår og nå sliter jeg med 7-10 kg for mye, får aldri nok søvn, huden er annerledes, håret er tynt osv. Høres begredelig ut, men det er for å få frem den store forskjellen. Men kjenner jeg blir lei av å mase på legen hele tiden med at jeg mener at dette skyldes stoffskiftet. Utfordringen ligger i at det svinger sånn. FT4 svinger mellom 10-14 men ligger stort sett på 12. Jeg mener selv det er best rundt 14, men jeg får det ikke til å bli liggende der. Og når min nye lege så TSH som var så lav ville han justere dosen ned, men det sa jeg nei til. Det er ingen tvil om at 10 er altfor lavt for meg. Har tenkt på dette med Armour, hva er indikasjonen på at man bør prøve dette i stedet for eller i tillegg til Levaxin?
Graves 2002. Operert og fjernet kjertel, på Levaxin siden 2004
Lignende tråder
-
Dårligt stofskifte eller ej - Euthyrox eller ej?
Av hannemiriam i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 08-04-10, 16:05 -
Behandler de etter TSH eller fT4 på Aker?
Av Fanteri i forumet TSHSvar: 3Siste melding: 05-11-09, 11:57 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
styre etter TSH
Av Bittebitt i forumet TSHSvar: 11Siste melding: 28-10-07, 17:55 -
Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 02-07-05, 12:00

Svar med sitat
Bokmerker