Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Tråd: Fikk prøve Liothyronin
Hybrid View
-
02-09-10, 12:12 #1
Sv: Fikk prøve Liothyronin
Jeg har abolutt planer om å øke Levaxindosen igjen. Må bare få tatt blodprøven om 2 uker. Med informasjon her i fra, resultatet fra blodprøven og en fastlege som lar seg overbevise av god, velfundert argumentasjon skal nok det gå bra. Han er tross alt villig til å la meg få ERFA om ikke Linothyroninen fungerte, men det er greit å se om optimal kombinasjonsbehandling fungerer først. For å få det som jeg vil er det greit å gjøre det som han ønsker først, siden han er usikker på effekten av kombinasjonsbehandling.
Må bare klare å overbevise ham om at TSH ikke er noe godt mål så lenge en får tilført T3, da han nok er redd for subrimert TSH.
-
02-09-10, 12:25 #2
Lyder godt! Lyder som en stærk strategi du har her sat i værk! Det lyder også som sikkert, at du kommer i mål før eller siden. Specielt er jeg glad for at "høre" det når jeg tænker på din datter, der selv står foran en livslang "hypothyreose-karriere" og hvor dine erfaringer kan (senere) udgøre forskellen mellem et hårdt eller nemmere liv for hende senere i livet. Når du er i gang med at overbevise lægen, kan du nok ikke undgå ad denne vej, også at påvirke lægens indstilling til "nye tanker" i forhold til andre med hypothyreose, der er eller bliver hans patienter. Det er rigtig godt gået, jorunnhf
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-09-10, 23:44 #3
Er utrolig heldig med legne min, da han har i mange år kunnet høre på min opplevelse av sykdommen og hvordan kroppen har reagert på medisinen. Han har latt meg ligge i grenseland mot "overdosering" fordi jeg slanket meg og følte meg bra.
Så nå da jeg kom å ba om å få prøve kombinasjonsbehandling var han veldig lydhør, selv om han omtalte seg som en ortodorsk lege som fulgte læreboken
Ikke minst er han mulig å påvirke av velfundert argumentasjon. Nå er jeg heldig og ikke har noen tilleggsproblematikk. I min søster tilfelle er han mye mer forsiktig, da hun sliter med å bli gravid. Da er det ikke mye rom for eksperimentering.
Det kan godt være at hvis han ser at jeg kan få det til med å tenke litt utenfor boksen at andre også nyter godt av det. Jeg har i alle fall gjort mitt med å anbefale ham for en "second opinion" til andre i min vennekrets som sliter i forhold til sine fastleger og det har alltid endt med at de øker dosen noen dager etterpå.
Lignende tråder
-
Prøve-behandling med cortison
Av Anisa i forumet HydrocortisonSvar: 1Siste melding: 17-06-09, 11:51 -
Får ikke prøve Liothyronin
Av Dahlia i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 01-09-08, 18:38 -
Prøve svar....
Av vødrun i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 21-10-07, 13:56 -
prøve medisin...
Av pling i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 12-12-06, 18:24

Svar med sitat

Bokmerker