Viser søkeresultater 1 til 10 av 19

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    69

Standard Sv: Fikk prøve Liothyronin

Jeg har abolutt planer om å øke Levaxindosen igjen. Må bare få tatt blodprøven om 2 uker. Med informasjon her i fra, resultatet fra blodprøven og en fastlege som lar seg overbevise av god, velfundert argumentasjon skal nok det gå bra. Han er tross alt villig til å la meg få ERFA om ikke Linothyroninen fungerte, men det er greit å se om optimal kombinasjonsbehandling fungerer først. For å få det som jeg vil er det greit å gjøre det som han ønsker først, siden han er usikker på effekten av kombinasjonsbehandling.
    Må bare klare å overbevise ham om at TSH ikke er noe godt mål så lenge en får tilført T3, da han nok er redd for subrimert TSH.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Fikk prøve Liothyronin

Lyder godt! Lyder som en stærk strategi du har her sat i værk! Det lyder også som sikkert, at du kommer i mål før eller siden. Specielt er jeg glad for at "høre" det når jeg tænker på din datter, der selv står foran en livslang "hypothyreose-karriere" og hvor dine erfaringer kan (senere) udgøre forskellen mellem et hårdt eller nemmere liv for hende senere i livet. Når du er i gang med at overbevise lægen, kan du nok ikke undgå ad denne vej, også at påvirke lægens indstilling til "nye tanker" i forhold til andre med hypothyreose, der er eller bliver hans patienter. Det er rigtig godt gået, jorunnhf
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    69

Standard Sv: Fikk prøve Liothyronin

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Lyder godt! Lyder som en stærk strategi du har her sat i værk! Det lyder også som sikkert, at du kommer i mål før eller siden. Specielt er jeg glad for at "høre" det når jeg tænker på din datter, der selv står foran en livslang "hypothyreose-karriere" og hvor dine erfaringer kan (senere) udgøre forskellen mellem et hårdt eller nemmere liv for hende senere i livet. Når du er i gang med at overbevise lægen, kan du nok ikke undgå ad denne vej, også at påvirke lægens indstilling til "nye tanker" i forhold til andre med hypothyreose, der er eller bliver hans patienter. Det er rigtig godt gået, jorunnhf
    Er utrolig heldig med legne min, da han har i mange år kunnet høre på min opplevelse av sykdommen og hvordan kroppen har reagert på medisinen. Han har latt meg ligge i grenseland mot "overdosering" fordi jeg slanket meg og følte meg bra.
    Så nå da jeg kom å ba om å få prøve kombinasjonsbehandling var han veldig lydhør, selv om han omtalte seg som en ortodorsk lege som fulgte læreboken
    Ikke minst er han mulig å påvirke av velfundert argumentasjon. Nå er jeg heldig og ikke har noen tilleggsproblematikk. I min søster tilfelle er han mye mer forsiktig, da hun sliter med å bli gravid. Da er det ikke mye rom for eksperimentering.
    Det kan godt være at hvis han ser at jeg kan få det til med å tenke litt utenfor boksen at andre også nyter godt av det. Jeg har i alle fall gjort mitt med å anbefale ham for en "second opinion" til andre i min vennekrets som sliter i forhold til sine fastleger og det har alltid endt med at de øker dosen noen dager etterpå.

Lignende tråder

1. Prøve-behandling med cortison
    Av Anisa i forumet Hydrocortison
    Svar: 1
    Siste melding: 17-06-09, 11:51
  2. Får ikke prøve Liothyronin
    Av Dahlia i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 01-09-08, 18:38
  3. Prøve svar....
    Av vødrun i forumet Blodprøver
    Svar: 6
    Siste melding: 21-10-07, 13:56
  4. prøve medisin...
    Av pling i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 12-12-06, 18:24

Bokmerker

Regler for innlegg