Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: prøve medisin...
-
11-12-06, 19:11 #1
prøve medisin...
Huff, så lei av å være nesten syk no....Ikke syk nok til egentlig å være det, likevel bare så vidt i form til å være på jobb. Føler at jeg gjør jobben sånn halvveis for så å gå hjem å sove resten av dagen. Skal heldigvis prøve medisin snart. Men det jeg lurer på er om hva om jeg ikke har lavt stoffskifte er det farlig å prøve medisin da? Kan jeg risikere å utvikle høyt stoffskifte....?
-
11-12-06, 19:58 #2
Om du har lavt stoffskifte må vel vises på blodprøvene? Tar du medisin for lavt og du ikke har det kan du få for høyt ja..
Du går vel til lege?
-
11-12-06, 20:14 #3
Det viser ikke alltid på blodprøvene, for stoffskifteproblemet kan være på cellenivå. Viser ikke noe annet på blodprøvene min enn at T3 og T4 er forhøyet i referanseområdet. Det sammen med symptomene kan være en indikasjon på sekunder hypotereose.
Jeg går til Oftebro....omsider. Men han er jo ganske omstridt, og jeg er litt bekymret for dette med muligheten for å få høyt stoffskifte ja....
-
12-12-06, 11:13 #4
"utvikle for høyt stoffskifte"
for å "utvikle for høyt stoffskifte" må¨man få TRAS.antistoffer som stimulerer skjoldkjertelen til å sende ut mer stoffskiftehormon.
Det skjer ikke hvis man prøve levaxin og lignende.
Overmedisinert er ikke det samme som graves.....
Man kan bli overmedisinert, men da er det bare å redusere dosen eller kutte ut medisinen uten noen fare for immunsystemet og autoimmune sykdommer slik som graves.
Har ihvertfall ikke hørt eller lest om noe sånt.
Tvertimot har man en større sjanse for å få diverse andre autoimmune sykdommer ved undermedisinering eller å gå ubehandlet ved lavt stoffskifte, fordi TSH trigger antistoffer. TSh trigger for eksempel TRAS, som har konsekvenser of dem som har graves og går på neo-mercazole og er overmedisinert og får høy TSH, det trigger ofte en ny runde med graves. Bare som eksempel.
Mens forsøk med levaxin ikke trigger noen antistoffer.
nora
-
12-12-06, 14:20 #5
Tusen takk for svar, nora. Det var betryggende å høre
-
12-12-06, 18:24 #6
Ok, enig med nora. Jeg er ikke inni kjemien, men det høres logisk ut. Så lenge du tar regelmessige blodprøver og går til endo så må man jo tro det går bra.
Lignende tråder
-
Får ikke prøve Liothyronin
Av Dahlia i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 01-09-08, 18:38 -
Prøve svar....
Av vødrun i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 21-10-07, 13:56
Svar med sitat
Bokmerker