Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
01-09-10, 11:48 #1
Lav blodprosent / hemoglobin
Min mor hadde hypertyreose på 70-tallet og ble behandlet med radioaktiv jod. Hun har derfor ikke noen aktiv kjertel lenger og går nå på Levaxin og livet fungerer stort sett greit.
I alle år (er usikker på om dette også gjelder før jod-behandlingen) har hun hatt veldig lav blodprosent / Hemoglobin (Hb). Det er aldri funnet noen årsak til hvorfor den er så lav. Hun er undersøkt for det meste, tatt jerntillskudd etc, men ingenting har hjulpet.
Jeg har skjønt at man kan få lav Hb av hypertyreose, men gjelder dette også når hun går på Levaxin og har ”normale” verdier for TSH og FT4?
-
01-09-10, 12:13 #2
Sv: Lav blodprosent / hemoglobin
Dette er muligens et spørsmål om høna og egget. Er det forhold i kroppen som fører til både stoffskiftesykdommer og lavt jernlager, eller medfører lavt jernlager en risiko for stoffskiftesykdommer? Det eneste jeg har sett at man "vet" er at de to ofte følges ad... Og ofte sammen med lav b12 og/eller cøliaki. Men ikke alltid.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
01-09-10, 12:36 #3
-
01-09-10, 17:23 #4
Jeg har stort sett de siste 20 årene hatt lav blodprosent, selv om jernstatusen er veldig bra. Min naturlige verdi ligger rett over 11.0.
-
01-09-10, 19:33 #5
Har vært motsatt med meg.
Har ligget på 16 opp mot 17 også - en av grunnene til at jeg er sendt på dør med ord som at så fine prøver har de aldri sett.
Skulle du ikke ville snakke litt med en psykolog ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-09-10, 19:52 #6
-
01-09-10, 19:58 #7
-
03-09-10, 14:30 #8
Svar med sitat

Bokmerker