Da har jeg vært på besøk hos nye fastlegen. Og si at han har peiling på stoffskifte vil være å fare med løgn, men han er åpen for Erfa. Og da er jo mye gjort. Jeg fortalte han også om at formen var mye bedre nå på Erfa, enn den hadde vært på Levaxin, og det syntes han så klart var bra. Og han kunne ikke forstå hvorfor ikke Erfa "ble tatt inn i varmen", så lenge pasientene sa det funket. Bare ristet på hodet av det...

Jeg har forklart han at jeg nå medisinerer meg selv etter hvordan jeg føler kroppen er, og ikke etter hva blodprøvene viser. Og han er med på det løpet, ihvertfall foreløpig Litt usikker på hva han kommer til å si hvis blodverdiene mine havner langt på viddene i forhold til referansene. Jeg er jo ofte helt i tåka om morgenen, og denne morgenen jeg skulle til legen var jo ikke noe unntak. Så med en gang jeg våknet tok jeg Tyroiden som jeg pleier. Nye fastlegen brydde seg ikke om det, og skulle ta det med i betrakningen. Nå tok jeg jeg jo blodprøve mest for å se hvordan jern, mineraler og vitaminer var.

Så for første gang på mange år har jeg tatt blodprøve med å ha tatt medisinene 2 timer før taking. Og da ble T4 18.1, den var 15.1 for 3 uker siden. T3 hadde han antagelig glemt å krysse av for, for den fant ikke assistenten når jeg spurte henne på tlf. Det er jo i grunn like greit, for jeg vet den er over referanseverdi etter prøvene jeg tok hos forrige lege for 3 uker siden. TSH var 0.02 som vanlig. Trodde egentlig T4 øka enda mer jeg, men tydeligvis ikke. Jeg har nok endel å gå på enda på dosen.

Ellers så klatrer både jern og ferritin, og det er lovende. Tror det er Floradixen som sørger for det. Nå har jeg startet og ta det flytende Calsiumtilskuddet fra samme firma i tillegg.

Sliter fortsatt med pms, og muskel og ledd plager i forbindelse med mensen. Men det går bort etter en 4-5 dager. Håper jeg får 3 like bra uker nå, slik som jeg hadde sist måned.

Ellers har det dukket opp mer utslett. Noen som har erfaringer med det her? Legen sier det er soppinfeksjon, men det tror jeg ikke noe på lenger. Da burde det vært bra nå. Tror heller på at det kan være seborreisk eksem eller noe. Ubehagelig er det ihvertfall, og ikke særlig pent å ha det i ansiktet heller. Så skulle ønske jeg kunne få bort dette. Eneste som virker nevneverdig er sterkeste kortison, og den liker jeg jo ikke bruke i ansiktet.