Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
27-08-10, 18:21 #13
Sv: Frykter at jeg vil få beskjed om å senke min dose Levaxin.
Jeg tror du har helt rett her. I uvitenhet blir mange (inkludert meg selv) satt på lio med forklaring om at man ikke omdanner nok fra FT4 til T3. Selv hadde jeg da brukt kun 50mcg levaxin. Ingen justerte opp levaxin dosen. Og jeg levde med kraftige hyposymptomer som lammet hverdagen min. Men dosen ble 20mcg lio delt på tre, så det var jo bra. Men ikke bra nok. Beslutningen legen tok var på grunnlag av FT4 midt i referanseområdet, mens T3 lå midt i nedre halvdel. Likevel har jeg mange ganger tenkt at hadde ting vært gjort anderledes for 10 år siden hadde jeg kanskje ikke vært der jeg er i dag.
Likeledes tror jeg man trenger flere år med tett blodprøve oppfølgning fordi kroppen er så utsultet at hos mange er en liten doseøkning noe som gjør kroppen glad i kort tid, for deretter å falle tilbake igjen. Farlig hvis legen og pasienten da tror at årlige prøver er nok.
Lignende tråder
-
Høy dose Levaxin!?
Av emma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 13Siste melding: 01-10-10, 16:09 -
Stabil dose levaxin 50 mg i 3 år nå
Av avath i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 23Siste melding: 30-05-10, 21:36 -
Hodepine ved for høy dose Levaxin?
Av Pluto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 11-05-10, 21:26 -
Hva er en høy dose levaxin?
Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 18Siste melding: 30-03-08, 17:09 -
Hvor høy dose Levaxin?
Av i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 27-04-05, 19:16

Svar med sitat
Bokmerker