Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

Standard Hodepine ved for høy dose Levaxin?

Hodepine ved for høy dose Levaxin?

Er det noen som har merket hodepine som et tegn på for høye doser med Levaxin?

-M-

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Hodepine ved for høy dose Levaxin?

Hodepine er et hypersymptom hos meg.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Hei Pluto!
    Jeg får hodepine av Levaxin uansett dose jeg - men aller værst var det når jeg begynte og ved hver endring i dose. Har aldri vært overdosert tror jeg. Forsøkte meg på Euthyrox også og da var hodepinen værre enn noengang. Om jeg ikke hadde vært syk før var jeg iallefall syk da både med kronisk hodepine og alle andre hyposymptomer. Heldigvis kom jeg meg over på Armour og nå tror jeg snart det er på tide og bytte til ERFA selv om Armour fungerer ganske greit fremdeles siden jeg smuldrer den...

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Husker godt jeg fikk hodepine i begynnelsen med levaxin... Hadde alle slags hypersymptomer da jeg startet med levaxin i min hypothyreote kropp, selv om jeg var hypo. Hjertet raste avsted, jeg svettet og hadde hodepine. Hadde voldsomme neseblødninger.
    Hodepine er også et hypersymptom hos meg, men da er jeg i tillegg hyper HELE døgnet... Jeg vet jeg er hypo når jeg kjenner formen svinge gjennom døgnet, med hyper og hyposymptomer samtidig.

Lykke til
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Mange melder om hodepine.
    Få meldinger fra de som her lavt stoffskifte, og heller ikke fra de som har høyt.
    Og det er jo noe pussig. Kan hodepinen ha med at kroppen kommer igang, altså når man er i oppstartfasen ?
    Eller er det et fenomen knyttet til at kroppen bare får T4, som ved Levaxin ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Tja... en kan undre seg n`Finn... Det er en interessant oppsummering du gjør deg Jeg har i hvertfall trykk i hodet/hodepine ved oppstart med thyroid også....

Nå bare reflekterer jeg litt med min gamle kunnskap....
    Når en øker på med medisin, vil jeg tro at blodtrykket øker, kanskje litt ukontrollert... Kroppen får plutselig et høyere blodtrykk enn det den vanligvis har... Det er jo en mer eller mindre kjent sak at en får hodepine av høyt blodtrykk...og den kvalmen folk beskriver ved økte doser, kan ha sammenheng med et plutselig høyere blodtrykk i hjernen.

Så det er nå en forklaring kanskje... av mange

Jeanette

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

En rask oppsumering:
    Vil det da si at hodepinen kommer, men blir borte igjen etter noen dager da kroppen har vent seg til den nye dosen?

Hvor mange dager/uker har dere kjent hodepinen ved oppstart/økning av dose før den gir seg? ....eller blir hodepinen der til dere reduserer dosen igjen?

Kommer hodepine bare ved økt bruk av Levaxin eller også Erfa thyroider?

-M-

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Jeg har fått hodepine av begge deler... og ja, ser ikke akkurat mange her som klager over hodepine utenom ved opptrapping av medisiner og litt ved hyper hypo.. Min hodepine forsvant da jeg fikk vent meg til medisinene. Men det er ubehagelige greier. Skjønner godt at du er redd for at det skal vedvare. Jeg ville syns det i så fall ville være meget merkelig om det skulle det.

Glemte hvor lenge... tja.. det vet jeg ikke, husker ikke... Noen dager kanskje? Men klart hvis du har det veldig ubehagelig, og mistenker at du skulle øke litt langsommere, så går det jo an å gjøre det

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Jeg har fått hodepine av begge deler... og ja, ser ikke akkurat mange her som klager over hodepine utenom ved opptrapping av medisiner og litt ved hyper hypo.. Min hodepine forsvant da jeg fikk vent meg til medisinene. Men det er ubehagelige greier. Skjønner godt at du er redd for at det skal vedvare. Jeg ville syns det i så fall ville være meget merkelig om det skulle det.

Glemte hvor lenge... tja.. det vet jeg ikke, husker ikke... Noen dager kanskje? Men klart hvis du har det veldig ubehagelig, og mistenker at du skulle øke litt langsommere, så går det jo an å gjøre det

Takk for omtanken, men det er ikke jeg som lider av hodepine. Jeg spør på generelt grunnlag for og vite litt om hva som kan være symptomer ved opptrapping etc. ettersom hodepine nevnes i noen tråder.

Jeg selv vet ikke enda hva jeg lider av. 575/600 µg Levaxin pr. dag uten at jeg mistenker at jeg noen gang har hatt særlig symptomer på overdosering. Jeg får vel forhåpentligvis vite litt mer om en uke eller to da svarene kommer på prøvene mine.....håper jeg.

-M-

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Pluto Vis post
    Takk for omtanken, men det er ikke jeg som lider av hodepine. Jeg spør på generelt grunnlag for og vite litt om hva som kan være symptomer ved opptrapping etc. ettersom hodepine nevnes i noen tråder.

Jeg selv vet ikke enda hva jeg lider av. 575/600 µg Levaxin pr. dag uten at jeg mistenker at jeg noen gang har hatt særlig symptomer på overdosering. Jeg får vel forhåpentligvis vite litt mer om en uke eller to da svarene kommer på prøvene mine.....håper jeg.

-M-
    Okay... oi... Ja det blir spennende ja.. Du får poste om svarene dine da, ikke så vanlig det der uten at jeg vet noe som helst om hvorfor du må ha så store doser..

Håper du ikke behøver å gå å vente lenge på prøvesvarene

Sov godt uten hodepine

Lignende tråder

1. Høy dose Levaxin!?
    Av emma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 13
    Siste melding: 01-10-10, 16:09
  2. Stabil dose levaxin 50 mg i 3 år nå
    Av avath i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 23
    Siste melding: 30-05-10, 21:36
  3. Hva er en høy dose levaxin?
    Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 18
    Siste melding: 30-03-08, 17:09
  4. Født med Hypotyreose. Lav dose? Er Levaxin en bra medisin?
    Av egfins i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 17
    Siste melding: 26-02-08, 18:19
  5. Hvor høy dose Levaxin?
    Av i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 27-04-05, 19:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn