Viser søkeresultater 81 til 90 av 90
-
24-06-10, 19:06 #81
Sv: Hydrocortison - hvor meget og hvor længe?
Jeg mener at jeg gav nogle og halvtreds for 30 gram. på et dansk apotek
-
22-08-10, 23:35 #82
Sv: Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Jeg forsøger mig stadig lidt frem med thyroiden

På et tidspunk var jeg oppe på 4 grain og det fungerede godt en tid men så var det som om at thyroiden pludselig blev ekstra virksom og så måtte jeg sænke dosen.
Så prøvede jeg med en dose på 3½ grain...det var lidt i underkanten efter lidt tid og jeg blev mere træt og ukoncentreret.
Så tænke jeg at jeg ville forsøge at supplere med lidt T4, så jeg satte dosen af thyroid ned til 3 grain og supplerede med 25 mcg. euthyrox. Det hjalp på koncentrationen. Ingen problemer med hjertebanken overhovedet, men jeg begyndte også at få lidt hovedpine, tog 1 kg. på og jeg fik for megen mavesyre.
For megen mavesyre og treo (smertestillende) i kombination var ikke godt og jeg tror næsten jeg fik et mavesår. Jeg fik i hvert fald meget ondt øverst i maven, kvalme og sure opstød.
Det er heldigvis stort set ovre nu, har kun lidt forbigående småkvalme tilbage.
Jeg droppede straks euthyroxen igen, gik tilbage til 3½ grain thyroid og her de sidste to dage har jeg så øget til 3 3/4 grain og ind til videre føles det godt
Jeg savner rugbrød
Noget jeg havde håbet da jeg skiftede til naturlige stofskiftehormoner var at jeg ville kunne spise rugbrød igen. Siden jeg fik lavt stofskifte på grund af ny eltroxin kunne jeg ikke længere spise brød (især rugbrød) uden at blive forstoppet.
Det har desværre ikke ændret sig, men til gengæld har jeg ingen problemer med glutenfrit brød og selv om det ikke er helt det samme så er det bedre end ingenting.
Jeg er begyndt i skole
For nogle år tilbage tog jeg en masse hf-enkeltfag på VUC men jeg fik aldrig samlet min hf og jeg ville ikke gøre det før jeg havde fået rettet op på nogle af de karakterer som var blevet dårlige pga. at jeg var syg den sidste tid jeg gik på VUC.
Årene gik og jeg fandt en uddannelse jeg gerne ville have og som endda ikke krævede super gode karakterer, så jeg besluttede mig for at tage kemi C som kræves for at komme ind og så derefter lukke min hf.
Men mens jeg har været syg, fået barn og været syg igen har kravene for at få en fuld hf ændret sig og pludselig manglede jeg flere fag, så nu tager jeg lige et år på hf
Det ene fag er startet op og de andre fag starter så om ca. en uge.
Det er skønt at være igang igen og jeg er så heldig at jeg har fået nedsat min arbejdstid, så jeg slap for at skulle finde andet arbejde for at supplere min SU
-
23-08-10, 00:03 #83
Hej

Hvor lyder det godt med din hf og det hele - men spøjst, det med thyroiden. At den sådan begyndte at virke stærkere? Men nok hellere det end svagere
Er du sikker på, det er for meget mavesyre, du har? Mange stofskiftepatienter har for lidt mavesyre, og det er svært at få hjælp til, eftersom der er flere af de andre, så det er det, mange læger fokuserer på. Og symptomerne på for lidt mavesyre er de samme som på for meget mavesyre!
Jeg har selv i mange år haft for lidt mavesyre og endda været på sygehuset midt om natten på grund af det - og kom ind til en idiotlæge, der gav mig syreneutraliserende, så jeg var ved at krepere. Min mand hentede så en stor Coca Cola, som jeg gav mig til at drikke af (!) og så gik det FREMAD
(det var den hurtige version, men det var altså cola'en, der reddede mig - og gjorde det tydeligt, at jeg manglede syre.)
Din reaktion på Treo'en kan skyldes dit immunforsvar. Prøv med fx en Pinex næste gang.
Tjek evt din mavesyre med en lillebitte sjat Valleforce (produkt fra Vogel - tidl. hed det Molkosan) i et glas vand.
Det er SURT, men det kan gøre underværker for bl.a. fordøjelsen. Jeg bruger det fortyndet med vand til at gøre godt med i maven - og som hårbalsam. Ufortyndet bruger jeg det - i en lille skål - mod hård hud på hælene ... Så det kan mange ting. Min mand brugte det i et stykke tid mod eksem på hænderne - han havde været igennem diverse behandlinger med binyrebarkpræparater, men det hjalp ingenting.
.... i øvrigt: jeg forsøgte også forleden at erstatte noget af min thyroid med 25 µ Euthyrox. Med det resultat, at jeg fik ødemer og tørre læber ... Nå, men var bare nysgerrig. Men min krop vil ikke ha' det. Erfa er den til gengæld glad for.
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 23-08-10 kl 00:19 Begrunnelse: tilføjelse
-
26-08-10, 19:24 #84
Hej Nielsigne

Jeg har læst lidt på nettet om for lidt mavesyre og umiddelbart tror jeg ikke det er det.
Tak for din anbefaling af Valleforce, det er nu købt
Det kg. som røg på efter jeg forsøgte med tilskud af euthyrox er kommer af igen...så mangler jeg bare de sidste mange kg. som kom på da mit stofskifte var lavt
Kh. Tanja
-
03-09-10, 15:12 #85
Det kunne muligvis skyldes at jeg er en anelse utålmodig og har haft øget lidt for hurtigt
Jeg er tilbage på 4 piller dagligt. 1½ morgen og 2 x 1 og 1/4 formiddag og eftermiddag og det fløles godt med den dosis.
Og det bedste er...jeg kan langt om længe spise brød igen uden at blive forstoppet
-
03-09-10, 15:28 #86
tillykke
Det er jo vildt hårdt ikke at ku få sit rugbrød!
Redigert : Hvor lang tid gik der, før du kunne mærke effekten?Sist endret av Nielsigne; 03-09-10 kl 15:32 Begrunnelse: tilføjelse
-
03-09-10, 16:05 #87
Ikke lang tid...undskyld men hvis jeg drejer to gange rundt om mig selv har jeg glemt hvad jeg spiste til morgenmad

Men velværefølelsen synes jeg kommer ret hurtigt ved dosisændring og fra jeg øgede til jeg kunne spise igen rugbrød....under en uge tror jeg, men jeg ved jo så ikke om det skyldes ændringen i dosis eller ren tilfældighed
-
05-11-11, 23:21 #88
Hej Babe!
Det er vist længe siden, du har været på? Eller måske er det bare mig
Godt at se dit svar til karinakk https://www.stofskifteforum.dk/showt...343#post121343
Men selvfølgelig lidt træls ikke at kunne gøre helt det, man kunne før. Det lyder dog til, du er kommet længere med mange ting
(Var der ikke noget med, at din egen læge begyndte at skrive thyroid ud?)
Nielsigne
-
05-11-11, 23:55 #89
Hej Nielsigne, jo det er et er et stykke tid siden sidst
Jo du har da fuldstændigt ret i at min egen læge skrev en recept på thyroid fra Glostrup Apotek. Det havde jeg da fuldstændigt glemt
Det må jeg da hellere få rettet i karinakk´s tråd
Erfa vil min læge ikke skrive recept på, men heldigvis giver jeg så kun 100 kr. for en hos privat læge.
Jeg håber det går godt for dig?
-
06-11-11, 22:27 #90
Hello Babe

Altså, din læge vil gerne udskrive det fra Glostrup men ikke det fra Montreal? Sært. Hvis man mener, thyroid er ok, burde man vel ha det fint med sidstnævnte også. Prisen på Glostrup-udgaven og dens indhold af laktose gør jo, at Erfa for mange er at foretrække.
Hvis jeg havde rigtig mange penge, ville jeg gerne støtte-opkøbe thyroid fra Glostrup Apotek. Det har jeg så ikke ... men jeg håber meget, at produktionen fortsætter. Jeg tror, den er vigtig for at holde "gryden i kog" med hensyn til at debattere thyroid i Danmark. Jeg har en fornemmelse af, at der nu, takket være Eltroxin-skandalen, er dejligt mange uartige stofskiftepatienter i Danmark
Folk ved nu, at der faktisk findes flere former for medicin, og man vil ikke som før lade sig nøje med et dårligt resultat, når det kan være anderledes. Så fik vi da lidt ud af at lade os svine til af Ny Eltroxin ...
Mht mig selv, så tja, bumbum. Der går jo et stykke tid, før man er oppe at køre, og for mit vedkommende har der været nogle knapt så kærkomne udfordringer, men det fører vist for vidt at forklare om det her - i hvert fald i din tråd
Nielsigne
Lignende tråder
-
ca. 4 år med lavt stofskifte
Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 22-07-10, 10:20 -
højt blodtryk og lavt stofskifte?
Av Babe i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 14Siste melding: 19-06-10, 11:32 -
Kan det være højt stofskifte?
Av Hanne10 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 30-12-09, 16:48 -
lavt stofskifte/bivirkninger
Av solskin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 10-08-08, 23:35 -
Hvordan hjælper jeg andre med at finde ud af højt stofskifte
Av ninus i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-09-07, 11:18
Svar med sitat

Bokmerker