Hej Hansen

Jeg tror bestemt at jeg ligger for lavt, men jeg blev bare lidt i tvivl om hvad du mente med at jeg roligt kunne vente på symptomer når jeg allerede har dem.
Men tak for forklaringen.

Det er først i dag jeg har læst om at man skal have ca. lige mængder T4 uanset hvilken kilde man får det fra. Jeg troede at 1 grain/60 mcg. thyroid var lig ca. 74 mcg af det syntetiske.
Jeg har læst at d-vitamin kan påvirke mængden af den medicin man trænger og jeg har muligvis også læst om andet som spiller ind, men det kan min sløve hjerne ærlig talt ikke huske lige nu.
Jeg anede ikke at man bør undersøges hvis man trænger mere end 3-4 grain.

Hvorfor lidt af noget lort pludselig er godt?
Det aner jeg heller ikke om det er, men måske fordi:
  • jeg ligger for lavt på den dosis thyroid jeg tager nu og jeg tænker at det måske kan lette min overgang at supplere med euthyrox.
  • mine kognitive evner fungerer meget dårligt på den dosis jeg tager nu og da hjernen selv omdanner T3 fra T4 vil det måske hjælpe mig at hæve T4 med euthyrox
  • det har fungeret godt for andre at skære lidt af gangen i den syntetiske medicin mens de har øget med thyroid og jeg er lidt i tvivl om at springe direkte over på thyroid fra den ene dag til den anden, var den rigtige løsning for mig.

Forstå mig ret, jeg er ikke i tvivl om at det er det rigtige for mig at starte på thyroid og jeg er overbevist om at jeg, så snart jeg har fundet den dosis som er den rette for mig, bliver rigtig glad for skiftet. Ikke at jeg ikke er det nu for det er jeg bestemt.

Hansen, det er altså ikke for at skræmme andre at jeg har skrevet sidste indlæg.
Det er vel heller ikke nogen hemmelighed at man får symptomer hvis man ikke ligger på den rette dosis, uanset hvilken medicin man tager.
Der er helt sikkert masser af ting omk. stofskiftet som jeg ikke ved noget om og der er masser jeg har læst som jeg ikke helt forstår endnu.
Der er også mange tråde jeg simpelthen har opgivet at læse fordi det endnu er for uoverkommeligt for mig.
Jeg blev ærligt talt lidt ked af dine to sidste sætninger.