Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
-- hvornår var det? Var du overdoseret på Ny eltroxin, Tanja? Mine blodprøver viste, at jeg lå lavere end normalt med alt (undtagen tsh som steg) - og at jeg faldt og faldt, selvom jeg blev på samme dosis i perioden.
Jeg følte selv, at jeg havde symptomer på både lavt og højt stofskifte SAMTIDIG; fx var jeg rastløs, utålmodig, havde kort lunte og hjertebanken samt hård puls. Men også forstoppelse, træthed, mathed, ujævn hjerterytme, forkammerflimmer .... og sidst men ikke mindst et syn, der blev ringere og ringere. Men det med synet bildte jeg mig faktisk ind måtte skyldes min alder - der er mange, der får briller, når de som jeg er midt i 40erne. Men brillerne blev aflyst efter et par uger på Euthyrox. Gud ved, hvad der var sket med mine øjne, hvis jeg var blevet på Ny Eltroxin
Jeg har ikke været overdoseret på eltroxin men jeg har haft for højt stofskifte for en del år tilbage.
Med ny eltroxin fald jeg også. jeg anede det bare ikke, for mine blodprøver var, ifølge lægen, helt normale.
Jeg kunne slet ikke forstå det for jeg havde alle symptomer på lavt stofskifte med forstoppelse, vægtøgning, tør hud og var træt og irritabel. Kvalme og smerter i kroppen kroppen havde jeg også.
Til sidst var jeg overbevist om at jeg var ved at gå helt ned med stress
Det var først da en på et andet fora spurgte om andre havde problemer med ny eltroxin at jeg opdagede hvad der foregik og det viste sig så også at ft4 var faldet en del.
Min daværende læge var heldigvis hurtig om at søge om tilladelse til at jeg kunne få euthyrox.

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Mine tanker går ofte til de mennesker, der sidder på diverse institutioner og er for syge og /eller for gamle til at fortælle, at de har det skidt eller ikke kan se så godt, som de plejer.
Ja det er næsten ikke til at bære

Tanja