Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
18-08-10, 22:34 #5
Sv: Sykemelding etter radiojodbehandling (kreft)
Synes på ingen måte at du skal bruke hverken feriedager eller avspaseringstid på å være syk! Det er åpenbart store individuelle forskjeller når det gjelder hvor fort vi kommer oss etter såvel operasjonen som radiojodbehandlingen... I mitt tilfelle ble det oppdaget kreft i april og jeg hadde da vært 100% sykmeldt siden februar og var i svært dårlig forfatning. Dette samsvarer på ingen måte med "få eller ingen symptomer" som denne kreftformen ofte relateres til av leger flest (og heldigvis også mange av pasientene :-D). Ble operert i juni og fikk radiojod med påfølgende thyroxinoppstart i juli. Formen gikk fra ille til elendig etter operasjonen, men er nå betraktelig bedre når thyroxinen har fått virke noen uker. Føler meg overhodet ikke bra, men kroppen har vært i ulage lenge og det tar nok tid å komme seg helt i gjenge igjen. De har også funnet noe mere på kontrollbildene, men dette skal først utredes nærmere i oktober når jod´en har fått virke fullt ut (3 mnd. etter jod´en ble gitt). Er fortsatt sykmeldt og vil nok være det en god stund enda. Husk på at stress kan påvirke deg svært negativt i din tilstand... Anbefaler deg å ta en prat med fastlegen din og forlenge sykmeldingen. Antar dette kan bidra til at du kommer deg raskere fremfor at du sliter deg helt ut og risikerer langtidssykemelding. Lykke til! :-)
Lignende tråder
-
Sjefen, oppfølgingssamtale og sykemelding
Av Vimseliten i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 20-06-08, 15:23 -
Til Evamol Ang Radiojodbehandling og sympt på sjøgreens
Av pandalakris i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 14-04-08, 22:51 -
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
Sykemelding hva heter det når trygdekontoret betaler mer
Av cathrin i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 7Siste melding: 25-09-06, 23:01 -
sykemelding....?
Av pling i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 28Siste melding: 08-09-06, 20:20

Svar med sitat
Bokmerker