Viser søkeresultater 1 til 10 av 68
Hybrid View
-
10-08-09, 13:52 #1
Sv: Til dere som har gått over til Armour
Hei,
Jeg føler meg nå så trøtt og uopplagt etter jeg sluttet helt med levaxin at jeg drar til legen i morgen for å ta nye blodprøver.
Hadde håpet jeg skulle bli bedre ved overgang til Armour, men jeg blir jo bare verre
Noen råd å få?
Hilsen sliten, trøtt og har brainfog igjen...Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
10-08-09, 13:54 #2
Ting tar tid! Dessuten kan det hende du trenger å øke Armourdoseringen!
Du sjekket binyrene før du begynte på Armour håper jeg?
-
10-08-09, 14:06 #3
Jeg var veldig opp og ned i formkurven den første tiden. Ellers er det lurt å tenke økning av dosen, som Thomas sier. Eller binyretretthet. Kanskje du har økt for raskt og skal gå litt ned igjen? Mange muligheter. Det gjelder å finne den riktige løsningen.
Temperatur og puls om morgenen før oppstandelse av sengen er jo gode guider for å se om du er for høyt eller for lavt dosert.
Ikke gi opp! Ting tar tid!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-08-09, 14:33 #4
Hvor stor dose er du kommet opp i da Siriusen ?
Og hvor lenge er det siden du startet ?
Jeg pleier jo å si at : Har du symptomer er dosen for lav, eller så har du ikke hatt den lenge nok.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-08-09, 14:50 #5
Kære Siriusen

Uanset hvilken medicin virker bedst for den enkelte, bliver vi aldrig helt raske "som før". Men vi kan blive bedre og endda meget bedre, hvis vores krop kan få alle hormoner til at samarbejde med hinanden, mod den balance, der får hormon-feedback i kroppen til at regulere sig selv bedre. Det er sådan, at har man først et hormon-problem - påvirker det, stort set alle andre hormoner med. Det er en kendsgerning, uanset at endokrinologer ser helst det hele opdelt i små, uafhængige af hinanden - "hormon-bokse", de så kan forholde dem til hver for sig. Men det er naturen, der bestemmer.
At indkøre et "armour-regime" kræver at man er indstillet på at give tid og test-justere sin dosis indtil man er velreguleret, præcis som det også sker for Levaxin-brugere under lægeopsyn, hvis behandlingen varetages korrekt. Det er den eneste vej frem.
Desuden virker hverken Armour eller Levaxin optimalt, hvis man har udviklet binyreproblemer som følge af underskud af skjoldbruskkirtelhormoner gennem en tid. Havde det været mig, ville jeg gøre som Rufus og på denne måde få testet om Armour/Levaxin vil virke bedre sammen med de fire daglige påsmøringer med hydrocortisoncrem i en periode på 3-4 måneder.
Efter at have læst en masse af patientberetninger ude på nettet, står det klart, at mange af dem fik først meget mere ud af medicinen (uanset hvilken), efter at de har været igennem binyrestøtte, hvoraf mange gentager støttebehandlingen med jævne mellemrum og kan på denne måde begynde at have et liv de kan regne med i fremtiden.
God bedring, trods alt
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-08-09, 15:47 #6
Hei og takk for svar alle sammen!
Jeg startet med en blanding av Armour og Levaxin i midten av juni. Trappet så ned Levaxin og sluttet helt med den for ca 2-3 uker siden. Jeg tar nå 3 grain armour pr dag, 2 på morgenen og 1 på ettermiddagen.
Jeg har ikke sjekket binyrene nå, men har smurt med hydrokortison hver morgen i et par uker for å se om det vil hjelpe.
Nå føler jeg meg som jeg var for 3 år siden, før det ble oppdaget at jeg hadde lavt stoffskifte. synes jeg har blitt "drastisk" verre de sist par ukene,at formen blir litt verre fo hver dag.
så ille som den er nå idag har den ikke vært da og jeg orker nesten ikke tenke klart...derfor trenger jeg litt hjelp akkurat nå. Er redd jeg gjør noe galt...Kanskje er Levaxin bedre for meg likevel, selv om jeg aldri fikk igjen den energien jeg hadde før i verden.
Hvilke blodprøver bør jeg be om?Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
10-08-09, 17:31 #7
Min egen erfaring med overgang til Armour er ikke et eksempel til etterfølgelse.
Jeg begynnte alt for forsiktig, men jeg syns vel at 3 Grain er mye så tidlig i oppstartfasen. Jeg lå på 2Grain mange måneder.
Du kan kanskje ha symptomer på overdosering ?
Man blir utrolig merkelig da, og det er ikke alltid så lett å skjeldne milde hypersymptomer fra hyposymptomer.
Hvis du ikke trappet ned Levaxinen FØR du startet med Armour, er det ganske sansynlig at du har litt for mye nå.
Husk på at Levaxin er lenge i kroppen etter at man slutter. Halveringstiden er en uke.
Hvilepulsen blir jo høy med for mye Armour, men hos meg skal det være ganske mye for mye før det blir tydelig iallfall.
Morgentemp kan du også sjekke.
Ellers kan det være at binyrene ikke har klart å følge med på den forholdsvis raske overgangen.
Så er det en overgang.
Det må nok påregnes noe problemer i denne fasen som ikke er så lette å finne ut av.
Får håpe du er over det verste da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-09-09, 16:26 #8
Hei dere!
Nå skal jeg også starte på Armour. Kanskje allerede denne uka. Vel, det blir et av de andre merkene pga. problemene med å få tak i Armour. Pr i dag er jeg på 975 levaxin i uka (ca 140 daglig). Har trappet litt ned for å forberede overgangen. Det er legen som sier at jeg kan begynne nå. På legetimen denne uka skal jeg sette opp en plan mht overgangen. Selv er jeg litt tvilende til oppstart nå pga. at jeg har store problemer med binyrene fortsatt. Dvs temperaturen svinger opptil 0,3. Symptomene mine på binyretretthet er også ganske kraftige. Selv om jeg synes det er vanskelig å skille stoffskifte - og binyresymptomene fra hverandre.
Så nå trenger jeg litt tips og hjelp fra dere som har gjort overgangen. Det er spesielt to ting jeg er usikker på:
1: Er det greit å starte på Armour før binyrene er stabile? Jeg kan fortsette jo med å stabilisere dem mens jeg går på A. og levaxin? Eller er dette en tabbe? Jeg har ikke helt skjønt hva som er rådet her (blant annet i Stop the Thyroid Madness).
2: Er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg har Hashimotos? Min Anti-tpo har vært over 1000, nå er den nede i ca 500.
Etter å ha en stressende uke (startet på (deltids)jobb igjen etter en lang, lat ferie), føler jeg kanskje at jeg er litt dårligere form (tenker at binyrene har fått en liten trøkk). Har ikke vært flink nok til å stressdosere med HC, kanskje? Er det dumt å starte nå?
Jeg prøver å trekke lærdom av andres erfaringer, ønsker å gjøre minst mulig tabber nå, orker ikke å trekke ut denne sykdomshistorien lenger enn jeg må.
Det er jo så mange tabber en kan gjøre: Øke for fort, øke for sakte, binyrer etc.
Må si jeg føler meg veldig usikker for tida.
Rufus
-
07-09-09, 18:05 #9
Jeg tenker jo at jo før du starter, jo bedre.
Spesiellt når du har binyrebroblemer.
Likevel bør du vel anta at det kan bli overgangsproblemer. Det tar tid å stabilisere kroppen på en haelt annen hormontilgang.
Jeg må si at jeg opplevde overgangen bare positivt fra dag en, men så var jeg også meget dårlig. Derfor er det ikke sikkert du kan nyttiggjøre deg mine erfaringer.
Antistoffene dine vil, i allfall i teorien, forsvinne når kjertelen er helt borte.
Jeg er usikker på om de har noen reell betydning for doseringen, men har lest berettninger fra flere som mener de kjenner endringene i antistoff.
Selen er kjent får å dempe antistoffer.
Usikkerhet er du ikke alene om å føle, og det er jo ikke så merkelig.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-09-09, 19:38 #10
Takk for svar. Tror jeg er overspent for tida, jeg..
Sikkert lurt å slappe litt av og stole på legen. Det skal jeg prøve nå. Men jeg lar høre fra meg så snart jeg er igang 
Rufus!
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01 -
Hyperthyreose siden 2000
Av Karianne i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 30-01-09, 09:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30

Svar med sitat