Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Ser i en annen tråd at du begynner å få erfaring Damen - det går opp og ned i vår verden. Det er lurt å få noe gjort når energien er der.

Så tenker jeg ofte på hvorfor VI på død og liv skal ha samme dose dag ut og dag inn ? Jeg mener, hvorfor er kjertlen så rikholdig utstyrt med reguleringsmekanismer ? Det må jo være for at det er behov for å regulere dosen ?
Og hvorfor er det kun når man er gravid at man skal øke dosen ? (noen av oss har jo vansker med å bil det )
Det du er inne på mener jeg er en vettug tankegang. Det er vel behov for høyere dose de gangene - og når man er syk vil jeg anta ? Sikkert andre ganger også vil jeg anta.

Så da er spørsmålet vel om man skal finne seg en "tomgangsdose" og øke på de gangene man har erfaring for at det trengs mer?

Og lykke til hos legen.
Du har så rett så rett. Stor innsikt i kvinnerlige problemer har du også haha! For min egendel tenker jeg at akkurat den uken er så stor påkjenning for kroppen at den trenger en ekstra puff får å komme i gang.

Jeg har også merket at jeg trenger ulik dose etter som hva som skjer. Husker min gamle kloke lege så også den engang, at jeg godt kunne øke og minske litt på dosen innimellom. Han var indremedisiner, men en klok mann. Synd han ikke praktiserer lenger. Har håp om at denne legen kan følge mitt opplegg og hvordan jeg har tenkt å få orden på min kropp. Han var ihvertfall veldig åpen for en slik tankegang sist.

Min "tomgangsdose" er 3 grain, og så øker jeg til 4 grain når det er ekstra påkjenninger, muskelverker og mensen. Og det ser ut til å virke. Har gjort det et par måneders tid, og tror jeg snart tør å håpe på at det er det som funker i kombinasjon med binyrestøtte, mineraler, og vitaminer.

Det er jo fryktelig slitsomt å ikke få et fasitsvar på hvordan man skal bli frisk av legen, men dette har vært en lærerik prosess. Takk for at du deler så mye informasjon med oss!