Viser søkeresultater 1 til 10 av 612
Hybrid View
-
07-10-09, 19:44 #1
Sv: Apoteket har ikke mer medisin!
jamen hypothyreose er en dødlig sykdom - det er det ikke tvil om !
Du blir først gul inne i håndflatene, så gal (tossede), så dør du.
Og de som burde vite mest om dette er jo de som gnir seg i henda og venter økning i Levaxinsalget !
De som har bestemt at det er ok å opptre slik overfor vår sykdomsgruppe slumrer enda. Og jeg har ikke tru på at de våkner før noen dør.......
Så du har etter min mening all grunn til å bekymre deg chatrin.
Og jeg har det omtrent som du.
Og jeg tenker jo over det.............
De mennesker du hele tiden har trodd at er ansvarlige mennesker som er dedikert sin oppgave, er det ikke. Det er kun i lønnsforhandlinger de er det !
Det er mye viktigere å passe på hvilke bissnissavtaler som er inngått og at man holder seg til dem - isteden for å handle medmenneskelig.
Jeg har jo i mail fra Kragerø Tablettproduksjon at de har en avtale som umuliggjør fortsettelsen av det du etterspør - en Norsk apotekerproduksjon av naturthyroxin.
De har rett og slett i forhandling med store internasjonale selskaper vært nødt til å frasi seg sin hevdvunnenede rett til magistral produksjon.
Og en må formode at de ikke har avstått denne retten frivillig - om en kan kalle det frivillig når en avstår med større fortjeneste i sikte da.........
For Norsk (og Dansk) lov sier at om du kan få et apotek til å fremstille et preparat, er det lovlig i salg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-10-09, 20:51 #2
På apoteket jeg bruker sa de at det hadde vært slik i sommer også. Kan det være at disse produsentene skaper seg med jevne mellomrom bare for å sjekke hvor nødvendige medisinene deres er? Noen som vet hvor lenge dette har vart? Til Rufus snakker/ skriver firmaet i Stuttgart bare Tysk? ( jeg kan ikke det, men forsår litt av det når jeg ser det/ hører det, men vil bli vanskelig å føre en samtale. Er det vanskelig å bli trodd av legen eller? Jeg er redd for hva legen vil tro. Skal prøve å få en avtale i morgen, så får håpe at det ikke er hun sure sekretæren som er der, da kan jeg nok bare glemme det.
-
07-10-09, 21:39 #3
Sure skretærer skal man klage på!
Jeg gjorde det overfor legesenteret jeg går på, og det tok de til etterretning og gjorde endringer. Den verste episoden jeg opplevde har de nå tatt inn i opplæringen av de ansatte som eksempel på hvordan de ikke skal opptre overfor pasienter. Så det kan nytte å klage hvis man er misfornøyd med noe!Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
08-10-09, 08:41 #4
Da håper jeg at det går bra hos legen at han tror meg og skriver en resept. Og er jeg heldig fakser han den kanskje også. Det var ikke den sure sekretæren i dag heldigvis. Hun gjør ikke noe galt som jeg kan klage på, men alt er liksom så vanskelig. Om den andre har sagt dagen før at jeg kan komme å ta blodprøver f. eks så har hun aldri hørt om det, blodprøveskjemaet er ikke der og det må hun snakke med legen om etc. Da har den andre sagt at jeg bare kan komme ned så slipper jeg å være så lenge uten epilepsimedisinen.
Til Rufus hvor lang tid ville det ta før du fikk medisinen?
-
08-10-09, 08:55 #5
Aner ikke hvor lang tid det tar.... Har jo ikke prøvd det før jeg heller, så håper bare at jeg har gjort det riktig....
-
08-10-09, 10:27 #6
Da blir det litt "utaskjærsk" igjen.
Mail fra Forest til en selger plukket opp.
Her gis det svaret at det ikke finnes nok grisekjertler i verden ?
Hm......
Statement from Forest Laboratories Re: Availability of Armour Thyroid
Forest Laboratories and its supplier understand how frustrating the back order situation of Armour Thyroid is for patients, and we apologize for the supply interruption.
Forest Laboratories is working closely with its supplier of the product’s active ingredient, powdered Thyroid gland, and both companies are working diligently to return to normal supply levels as quickly as possible.
There are many complicated steps involved in the supply chain for a naturally desiccated thyroid product like Armour Thyroid. One factor in the supply interruption involves the manufacturing of a sufficient quantity of powdered Thyroid gland. American Laboratories, Inc., the sole U.S. supplier of Thyroid Powder Products, is working as quickly as possible to provide Forest with a sufficient quantity of this ingredient.
Forest is addressing the backlog of Armour Thyroid as quickly as possible, however, we are not prepared at this time to give a definitive date by which the product will be fully restocked. Please check for future updates on the availability of Armour Thyroid through the Forest product availability toll-free hotline at (866) 927-3260.
In the meantime, we encourage patients to speak with their physician regarding appropriate treatment for their condition.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-10-09, 12:07 #7
Da har jeg vært hos legen og jeg sitter her og gråter.
Så dere forstår sikkert at det ikke gikk bra i det hele tatt. Legen ville ikke sende noe resept til noen han ikke visste hvem var, og jeg skulle begynne med Levaxin igjen for det hjalp nemlig alltid. Vel det hjelper ikke på meg. Nå får jeg ta dem for å pleace legen min, men han skal nok få se en blodprøve neste gang jeg kommer der som overrasker ham!. Og da skal han også få beskjed om at jeg ikke orker prøve flere medisiner som ikke virker, da er ny sykemelding alt jeg vil ha og så får naturen gå sin gang. Jeg merker at jeg er for sliten til å bytte lege. Skal prøve å skrive til denne firmaet i Stuttgartgart så får jeg i alle fall et svar.
Da har jeg i allefall fått et svar som er at de ikke kan sende medisin når jeg ikke har resept, og det får jeg altså ikke.
Merker at jeg er helt på bånn psykisk, og at jeg tenker at det skal bli godt å slippe en dag, kanskje det går fort også.
Hva med dere andre hva gjør dere spiser dere Levaxin eller har dere litt Amour igjen eller?
-
08-10-09, 15:47 #8
Leit å høre at det gikk dårlig hos legen. Kan du gi legen mer info om Erfa? (Hvis det hele strandet på manglende kjenneskap til Erfas thyroxin) Når Kronen Apotek i Oslo har bestilt det, kan vel legen henvende seg til apoteket å få "go" på at medisinen er tilsvarende som armour? Kanskje du kan gjøre det om ikke legen kan eller vil?
Kan du bruke kunstig T3 som nødløsning?
-
08-10-09, 17:34 #9
En skal også være OBS på at det ikke er tillatt å importere reseptbelagt medisin fra land utenfor EØS-området.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-10-09, 17:47 #10
Dersom de har det på Kronen Apotek i Oslo så er kanskje det enkleste for meg å gå på apoteket og hente resepten min, og så ringe dette apoteket i Oslo og høre om jeg kan sende den til dem, og at de sender medisinene til meg og at jeg betaler det det koster eller? Håper at det går i alle fall.
Ellers så fatter ikke jeg at det skal være så vanskelig for et apotek å si ting slik de er. Jeg spurte etter Armour i dag og da sa de bare at de skulle ringe når det kom. Og de må da vel vite at det IKKE kommer i det hele tatt, og da kan de vel bare si det da.( ikke stå å lyve meg rett opp i ansiktet)
Kom på at jeg kanskje kan hente resepten min og sende den til disse tyskerne. Det står jo Armour thyroid og legens navn på og kanskje det er nok, eller ? vet ikke helt, men jeg er nokså trett og omtåket i hjernen. Selv forstår jeg en del tysk siden det er så likt norsk, så kanskje de klarer å forstå det?
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37

Svar med sitat

Bokmerker