Viser søkeresultater 1 til 10 av 612
Threaded View
-
18-08-06, 16:59 #11
Kjære cathrin ;)
Jeg ser det slik at det må være ekstra vanskelig å dosere Armour siden en ikke kan få så mye hjelp av legen her. Så jeg tror at hvis jeg skulle forsøke dette, ville jeg være ekstra forsiktig og lese noen av de andres erfaringer.
Jeg bruker ikke Armour, så jeg har ikke hengt meg så mye opp i dette. Men jeg har da fått med meg at du tok veldig mye mer i forhold til andre her. Var det ikke opp til 4 G om dagen - uten at jeg forstår så mye av det? Og hvis jeg husker riktig. Og veier du ikke bare rundt 50 kg? Og jeg mener å ha fått med meg at hvis du spyr etter å ha tatt medisinen, så skal man ikke ta på nytt (gjelder vel alle medisinene for lavt stoffskifte).
Og så vet du ikke hva du nå skal ta. Oi, nei det forstår jeg godt. Du uttrykker også bekymring for å få for lavt stoffskifte igjen. Men det kan være fryktelig å få for høyt stoffskifte også eller bli "hyper". Og det kan jo være farlig for hjertet hvis man får for mye også.
Jeg er ikke god til dette, så du får ta det med ei klype salt og håpe at noen mer erfarne kan svare deg.
Hvis du fremdeles er "hyper" pga for mye medisin, så bør du vel nesten ikke ta noenting. Kanskje 50 mikrogram Levaxin om dagen, eller ingenting hvis det er skikkelig ille - og så etterhvert begynne på de 50. Husk anbefalingen om 1,6 - 1,7 mikrogram Levaxin om dagen.
Armour vet jeg ikke noe om doseringen på, men jeg ville fulgt samme fremgangsmåte. Ingenting hvis jeg fremdeles var veldig hyper, minste anbefalte dose hvis jeg var litt hyper. Og jeg ville høre nøye etter hva de andre som har lang erfaring med Armour sa.
Når jeg sier dette, så ville jeg ikke brukt både Levaxin og Armour til å begynne med - kun en av dem, for å finne en "begynner"-dose og så arbeide deg forsiktig oppover igjen. Eller holdt meg til anbefalingen pr kilo.
Så jeg vet ikke om dette var til rare hjelpa, men jeg håper at du finner ut av det og at det går bra for deg. ;) Klem til deg
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37

Svar med sitat
Bokmerker