Viser søkeresultater 151 til 160 av 612
-
22-06-06, 22:29 #151
problemer med halsen/svelget
Er det noen av dere som har problemer med halsen/svelget?
Jeg har det slik at jeg må hoste etter at jeg har spist/drukket. Det har vart en tid. I det siste har jeg merket at det av og til er akkurat som om det er noe i halsen ( ikke hele tiden) og i perioder er det liksom litt vanskelig å snakke . Jeg hadde litt lave kalsiumverdier denne gang, så jeg har jo begynt å tenke på om det er noe galt med biskjoldbruskkjertlene, om jeg har en tumor i skjoldkjertelen eller noe dette er litt ekkelt. Den sløve legen har ikke kommentert denne prøven så det er jo ikke sikkert det er noe å bry seg om heller. Men dette med halsen er litt ekkelt.
-
23-06-06, 11:53 #152
Man har flere biskjoldkjertler, og tumor er bare på en og da blir det høyt PTH ved adenom der. Ondartet tomor der er enda mer sjelden og de andre 3 kjertlene er jo intakte, med mindre man har MENsyndrom.
(det er litt om MEN syndrom i legetidsskriftet. sjeldent. et par på de amerikanske forumet har det.)
Lavt ionisert kalsium-- man bør ta prøver av PTH og vitamin D. Kalsium er det strengest regulerte stoffet i kroppen og det blir ikke lavt sånn uten videre.
Det kan være malarbsorpsjon eller vitamin D-mangel eller noe. Høyt fosfat kan det også være.
Halsen, vet ikke. Har noe i halsen selv men ved sykdommer i tarmen kan hele tarmen inkludert spiserøret være øm. Leste på cøiakiforum at et barn hadde inflammert svelg også.
-
23-06-06, 23:03 #153
Jeg var innom legekontoret i dag for å hente en resept. Så fikk jeg beskjed om at legen ville snakke med meg. Det var de forhøyede prøvene da selvsagt. Fikk heldigvis ikke noe kjeft. Jeg sa at jeg hadde det fint og da han lurte på om jeg hadde noe å spørre om sa jeg det med halsen og kalsium.
Kalsiumen hadde ikke noe å si.
Dette med halsen kunne være struma, innvendig selv om det ikke viste noe utenpå halsen. Jeg har en del hoste etter at jeg har sist, samt slim og litt vont for å snakke av og til. Dette kunne visst være tegn på struma. Så nå har jeg fått ny time. Litt morro da han sa jeg kunne få ny time om jeg ikke hadde gitt ham opp!! Han var grei i dag så det virker som om han har skjerpet seg litt i det siste. :twisted:
-
26-06-06, 00:33 #154
Opprinnelig skrevet av cathrin

Unnskyld... Men det er liksom ikke så lett å holde seg saklig bestandig når man leser en del uttalelser fra leger her, altså. Lavt kalsium kan i seg selv gi en del gufne symptomer (f.eks. nevrologiske, som prikking og "dovning" i armer og bein), pluss at det forrykker den viktige syre-/basebalansen i kroppen. Lavt kalsium tyder dessuten ofte på at man har for lavt vitamin D. Og vitamin D-status er spesielt viktig for oss med lavt stoffskifte, siden vitamin D griper direkte inn i stoffskiftet, og lave nivåer kan gi mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte. Jeg synes du skal insistere på å få tatt blodprøver av kalsiumstoffskiftet (kalsium, PTH, 25(OH)vitamin D og 1,25(OH)vitamin D) - i hvert fall den ene prøven som sier mest om vitamin D-nivået; 25(OH)vitamin D.
-
26-06-06, 23:55 #155
Det er lett å… behandle hypotyrose
Denne kommentaren fikk jeg fra gynekologen i dag. Jeg svarte at det ikke hadde vært lett for meg å få riktig behandling og at jeg måtte få medisiner fra utlandet. Sånne kommentarer irriterer meg , fordi det sannsynligvis er slik svært mange leger tenker om oss at det er så lett å behandle så og jeg ser jo at mange her på forumet sliter. Og sikkert mange andre også skulle vært interessant å vite det... Irriterende med sånne kommentarer. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
måtte bare leke meg litt med smilys. Små barn også videre
-
27-06-06, 10:52 #156
Det samme står det i fedon-boka, at man tar en pille og blir bra...Jeg tror han vet bedre men at det måtte skrives slik i denne konteksten det stod...
-
27-06-06, 15:52 #157
Skulle vært rart å visst hvor mange som får diagnosen hypotyrose som blir som før og hvor mange som har effekt av Levaxin, og hvor mange som IKKE har det. Skulle også vært interessant å visst hvor mange som føler at de får god nok hjelp hos legen sin/ at legen har nok kunnskap.l
-
27-06-06, 17:03 #158
Det skrives at det er rett umder 10% av hypotyreose pasientene som ikke får tilstrekkelig hjelp av medisineringen.. Ganske mange!!!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
27-06-06, 19:59 #159
Husk spørreskjemaet til thyreoideaforbundet, det er sånne spørsmål der. Hvis flere sender inn svarene sine, kan vi få vite mer.
http://www.nora.heime.net/bilder/sporreskjema3.jpg
http://www.nora.heime.net/bilder/sporreskjema4.jpg
-
02-07-06, 12:22 #160
Hjelp jeg kløør
I det siste har huden min begynt å klø noe vanvittig. Det begynner når jeg kommer ut av dusjen. Jeg smører meg med fuktighetskrem, men det klør noe j... :evil: Jeg må bruke allergitabletter for å holde ut og da blir jeg så trett at. Holder på å bli sprø. Jeg soler meg ikke for det liker jeg ikke så det er ikke årsaken. Alle gode råd mottas med en utrolig takknemlighet. Noen som vil bytte hud med meg?
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37
Svar med sitat
Bokmerker