Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Svar på binyrestatus er kommet...

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    .. Brun er jeg jo også etter å ha ligget med krokodillekroppen min i sola for å bli i hvertfall litt brun.. Derfor kan jeg jo ikke være syk, ikke sant!!??
    Jeg har ikke vært mye i sola, men er alikevel brun - og ser "bra" ut.
    Et av symptomene med slitne binyrer er at man blir brunere enn det man vanligvis blir.

Et annet symptom jeg har er lite (nesten ingenting) med "dunhår" - så beina mine er jo hårfjernings-produsenters verste mareritt

Så utseendet kan absolutt bedra - forstemmende at leger og endokrinologer ikke bryr seg filla om slike merkverdige utslag
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Svar på binyrestatus er kommet...

Jeg har ikke vært mye i sola, men er alikevel brun - og ser "bra" ut.
    Et av symptomene med slitne binyrer er at man blir brunere enn det man vanligvis blir.
    Og det er forsåvidt den eneste positive "bivirkningen" jeg har hatt også. Aldri noengang vært så brun -og ikke sett snurten av solbrendt. ALLE kommenterer det! Lurer på hvor jeg har vært på ferie som er såå brun.....- og så har jeg bare vært her - riktignok ute men ikke i solen for da går det rundt for meg etter 10 minutter, blir uvel og kvalm. ..

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard

Hehehe.. Å lide for skjønnheten har vel aldri passet bedre.. "Har aldri hatt så sjans jeg som etter at jeg fikk binyretretthet"...hehe... for en ironi..

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hydrocortisone Roussel 10 mg fra Sanofi Avensis er under halv pris av Cortef. Virker like bra som Cortef på meg! Viktig å sjekke på apoteket, noen apotek selger dem for en mye høyere pris, uvisst hvorfor. Jeg betaler ca 127-130 kr pr pakke, 25 stk 10 mg tabletter i pakken, altså det sammen som Cortef som har 50 stk 5 mg. Det er reg fritakresept. Jeg bestiller ca 15 esker i slengen, for apoteket har meg som eneste kunde på dette preparatet, så på den måten er det lettere for dem. Bestill i så fall i god tid før du går tom!
    Fra spøk til alvor: Takk for tipset Vigdis!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Et annet symptom jeg har er lite (nesten ingenting) med "dunhår" - så beina mine er jo hårfjernings-produsenters verste mareritt
    Mine også! Har så altfor lite hår ellers også, nesten ikke øyebryn og øyevipper heller. Har ofte problemer med at jeg har så lite øyevipper, for de få som er tar ikke unna all tårevæsken. Den hoper seg opp og tørker når jeg sover og jeg må tørke det vekk når jeg våkner.

Jeg klaget til fastlegen sist jeg var der, for jeg mister så mye hår på hodet. Det har jeg gjort det siste året. Jeg har måttet stake opp sluket i dusjen et par ganger i uka minst, for det har gått tett av hår. Legen svarte at det kunne skyldes B12-mangelen jeg har nå, og det tror jeg han har rett i. For nå har jeg pøst på med sugetabletter med B12, og jeg mister faktisk ikke så mye hår lengre.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Jeg klaget til fastlegen sist jeg var der, for jeg mister så mye hår på hodet. Det har jeg gjort det siste året. Jeg har måttet stake opp sluket i dusjen et par ganger i uka minst, for det har gått tett av hår. Legen svarte at det kunne skyldes B12-mangelen jeg har nå, og det tror jeg han har rett i. For nå har jeg pøst på med sugetabletter med B12, og jeg mister faktisk ikke så mye hår lengre.
    Det er ikke helt det samme, som at miste kropshår pga. svage binyrer, hvor kønshår, ansigtshår, hår på lægge og underarme samt andre steder på kroppen (undt. på hovedet) tynder ud eller forsvinder helt. Lige det hjælper B12 ikke på. Kun binyrestøtte hjælper her, og selv den først efter længere tids støttebehandling.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Har også bestilt fra Gunndas link! Under en tredjedel av prisen på apoteket, om jeg ikke har regnet helt feil.

Takk også for tips om alternativet til Cortef, Ruth.

Min tredje dag på Cortef. Blir faktisk trøtt med en gang, men så får jeg ekstra energi etter det. Blir spennende dette. Er veldig glad jeg tok avgjørelsen om å begynne. Neste uke begynner jeg i full jobb etter ferien, og jeg tror rett og slett det hadde blitt veldig vanskelig uten noe ekstra støtte. Er jo ikke sikkert det vil gå nå heller men jeg er full av håp i alle fall Kjenner med hele meg at kroppen trenger HVILE. Den har gått på lavgir så lenge nå.

For meg startet det hele egentlig med en influensa i oktober i fjor som jeg liksom aldri kom helt over (svineinfluensa kanskje?). Etter det fikk jeg uttallige forkjølelser med tilhørende bronkitt, som tilsammen har slått skikkelig knock out på binyrene. Har vært sliten i flere år men langt fra så sliten som det siste året.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Ønsker deg all mulig lykke til Berit!

Jeg er selv full av håp, kanskje det er dette som skal til for at jeg skal få et helt og fullverdig liv igjen? Syns jeg har jobbet ganske bra med meg selv med lavkarbodiett, allskens vitamintilskudd, restriksjoner ift. all slags stress og kroppslig belastning fixing av DHEA tilskudd... Jeg merker jo godt at hc- smurning hjelper Vet jo at du jobber hardt også

For å forenkle tingene litt, i mitt av og til kaotiske hode, tenker jeg stoffskiftehormoner som ett tannhjul i maskineriet, inntil binyretannhjulet.. Er tannhjula til stoffskiftehjulet slitte, slites binyrene, og samtidig virker ikke "maskineriet" optimalt. Nå har jeg jo ordnet med stoffskiftehjulet, Erfa`n fikser det, men ettersom binyrene sliter, blir ikke stoffskiftet optimalt, og i tillegg virker ikke Efaen ordentlig heller..

Nå fikser vi binyrene.

I all enkelhet

Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jepp, Jeanette. Nå fikser vi binyrene! En ting av gangen

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hydrocortisone Roussel 10 mg fra Sanofi Avensis er under halv pris av Cortef. Virker like bra som Cortef på meg! Viktig å sjekke på apoteket, noen apotek selger dem for en mye høyere pris, uvisst hvorfor. Jeg betaler ca 127-130 kr pr pakke, 25 stk 10 mg tabletter i pakken, altså det sammen som Cortef som har 50 stk 5 mg.
    Jeg har også alltid betalt rundt 129 kroner for Roussel på Apotek 1. På lørdag da jeg hentet ut en ny ladning, stusset jeg over at jeg betalte såpass mye. Sjekket da jeg kom hjem: Jo, nå koster de 176,50 pr pakke. Sjekket med apoteket i dag da jeg var innom byen, og jo, det stemmer, det er den nye prisen. En prisstigning på nesten 37%. Frekt, er det!

Gunnda, hvor mye betaler du der du handler? Inkl frakt?

Rufus

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Vanlig hydrokortison på 20 mg tabletter bør kunne skrives ut på blå resept av legen. Litt mer kjelkete å dele, siden dosen er så stor, men eventuelt kan de kanskje kombineres med 10 mg betalt fra egen lomme?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 13 av 42 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142 Siste

Lignende tråder

1. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  2. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  3. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Lavt stoffskifte etter fødsel
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 29-08-06, 07:08
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker