Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Så fint at du har en oppegående lege som setter deg i høysetet.
Min kommentar er vel at man ikke skal redusere T4-dosen fordi det er behov for et tillegg av T3.
Da vil jo fT4 gå ned, og den T3 som lages av denne går jo da også ned.
Det blir jo ikke noe fT4 av et T3-tillegg......
Jeg har sett at du har skrevet dette før, men kommer nok til å følge legen min sin dosering i første omgang, da det ikke var lett for ham å gi meg Liothyronin.
Han hadde ikke veldig god erfaring med det i utgangspunktet på de han har prøvet det på tidligere, samt at i forbindelse med en annen pasient hadde spesialisten på SUS vært svært negativ generelt til å gi noe annet en Levaxin. Helt tilfeldig vet jeg at det gjelder min søster. Hun fortalt meg det for 1 måned siden og da han nevnte tilfellet la jeg bare 2 og 2 sammen.
Det han er mest redd for er at TSH skal bli subrimert og blodprøvene skal klassifisere meg som overdosert. Basert på tidliger blodprøver når jeg har følt meg bra, tåler jeg at FT4 går under 20, så lenge FT3 ligger over 5.5. Vil prøve og se hva som skjer også så lenge han setter meg på en ganske god dose liothyronin.
Skal evaluere blodprøvene om 5 uker og det neste da kan være ERFA, men han ville at jeg skulle prøve Liothyronin først, siden det var det han hadde erfaring med. Thyroid vil være helt ukjent for ham, så jeg er fornøyd med at han var så pass åpen for forslaget.