Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Jo altså, hypotalamus er følsom for (reagerer) på både fT3 og fT4.
Ved å tilføre T3 kan denne fjerne kjertlens TSH-stimuli, og om så, vil jo all produksjon stoppe opp - også den viktige T4.
Nå har jeg tilført utelukkende T3 i en måned og i denne perioden har altså FT4 sunket betraktelig, og TSH har økt, tyder ikke det økte TSH på at kjertelen stimulerer til T4 produksjon til tross for at FT4 er lav nå da?

Så bytta jeg nok om på hvilke målinger som var først og sist (hmmmmm) - og oppmerksom på riktig rekkefølge blir jo svaret litt anderledes da.
TSH=1,2 tyder på at kjertlen produserer akkurat den mengden som blir forbrukt.
hehe fort gjort å blingse litt Mener du at TSH nivået tyder på at det produseres akkurat den mengden T4 som brukes???

I det lange løp kan du ikke regne med endringer ut over de variasjoner som er naturlige.
og her datt jeg ut.....kan du forklare hva du mener med dette???

Og jo, hvis kontrollsystemet og TSH-produksjonen din reagerer helt normalt, vil TSH bli høyere uten T3-tillegget.
hva mener du her med høyere? så høyt at stoffskiftet er lavt?? hehehe, forvirringen er total

Og om kjertlen også er normal, vil det resultere i en produksjonesøkning av alt kjertlen produserer. Så spørs det om det blir nok da ?
kjertelen er nok normal mener legen,,, uten at jeg skjønner helt, men han mener altså at de problemene jeg har ligger på det cellulære plan, noe som egentlig er ganske gresk for meg, men da snakker vi kanskje om celleresistens som vi også har vært inne på tidligere i denne tråden ?