Viser søkeresultater 1 til 10 av 90
Tråd: Kutte T4? Hva nå tro??
Threaded View
-
10-08-10, 18:14 #32
Sv: Kutte T4? Hva nå tro??
Nå har jeg tilført utelukkende T3 i en måned og i denne perioden har altså FT4 sunket betraktelig, og TSH har økt, tyder ikke det økte TSH på at kjertelen stimulerer til T4 produksjon til tross for at FT4 er lav nå da?
hehe fort gjort å blingse littSå bytta jeg nok om på hvilke målinger som var først og sist (hmmmmm) - og oppmerksom på riktig rekkefølge blir jo svaret litt anderledes da.
TSH=1,2 tyder på at kjertlen produserer akkurat den mengden som blir forbrukt.
Mener du at TSH nivået tyder på at det produseres akkurat den mengden T4 som brukes???
og her datt jeg ut.....kan du forklare hva du mener med dette???I det lange løp kan du ikke regne med endringer ut over de variasjoner som er naturlige.
hva mener du her med høyere? så høyt at stoffskiftet er lavt?? hehehe, forvirringen er totalOg jo, hvis kontrollsystemet og TSH-produksjonen din reagerer helt normalt, vil TSH bli høyere uten T3-tillegget.
kjertelen er nok normal mener legen,,, uten at jeg skjønner helt, men han mener altså at de problemene jeg har ligger på det cellulære plan, noe som egentlig er ganske gresk for meg, men da snakker vi kanskje om celleresistens som vi også har vært inne på tidligere i denne tråden ?Og om kjertlen også er normal, vil det resultere i en produksjonesøkning av alt kjertlen produserer. Så spørs det om det blir nok da ?Jeg har et halvt års tid fått kombinasjonsbehandling for hypothyreose i grenseland.
Medisinene fikk jeg fordi alle symptomer tydet på at jeg kunne være hypothyreot selv om blodprøvene på TSH, T4 og T3 var innenfor normalen.
Lignende tråder
-
Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 07-08-08, 17:15 -
Kutte ut mjølka
Av Marianne i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 30-10-06, 23:51

Svar med sitat
Bokmerker