Viser søkeresultater 1 til 10 av 75
Hybrid View
-
08-08-10, 21:53 #1
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Ja, det går op og ned. I går endte faktisk med at blive en rigtig god dag, men masser af overskud - i dag har kroppen så haft "tømmermænd" ovenpå gårsdagens aktivitet. Men overordnet set går det vel bedre: Før behandlingen med T3 havde jeg højest 1-2 gode dage i løbet af ugen. Jeg har heller ikke den samme trang til sukker, som før behandlingen med T3 - før var jeg nærmest kronisk nedstemt, men det er jeg slet ikke længere. Så man kan ikke negligere de små fremskridt, de drukner bare nogle gange i de store nedture.
Hvad angår hukommelsen begyndte den allerede at skrante, da jeg var 16 år
, men ellers står det meget godt til med hovedet og koncentrationen etc., bare jeg undgår stress. Jeg er heller ikke træt i hovedet, som jeg kan være, når den er helt gal. Igår, før jeg faldt i søvn, kan jeg huske, at jeg nåede at tænke, at jeg ikke havde følt mig så behageligt tilpas i min krop i lang, lang tid.
Uanset hvad, så vil binyrerne altid halte efter og det tager tid, før de er oppe at køre igen, kan jeg forstå - så meget af forklaringen skal nok findes der?
Skal forøvrigt have lavet en test af binyrerne på tirsdag (blodprøve). Jeg var helt paf, da min praktiserende læge foreslog det på eget initiativ. Jeg har godt læst, at blodprøverne desværre ikke viser hele billedet, men jeg er alligevel lidt spændt. Har aldrig før fået lavet en sådan test, hvilket min praktiserende læge havde svært ved at tro på. Mindes heller aldrig at skulle møde fastende til en blodprøve nogensinde før, men det skal jeg på tirsdag - til gengæld må jeg godt indtage min vanlige medicin?
-
10-08-10, 18:26 #2
De sidste to dage er jeg vågnet veludhvilet og frisk en time tidligere end jeg plejer - hvilket er højest usædvanligt, jeg er inkarneret B-menneske.
Det er utroligt, hvor meget man kan få ud af dagen, før sov jeg gerne, når jeg havde en ledig stund, og inden jeg havde set mig om, var dagen gået med ingenting.
Det føles simpelthen som evigheder siden, at jeg fik lavet blodprøver tidligere i dag. Havde i den forbindelse en lille krise, men jeg var også fastende i mange timer og helt vild sulten, da jeg endelig var færdig på laboratoriet.
Sove midt på dagen har jeg heller ikke haft behov for de sidste par dage, fordøjelsen er oppe at køre igen og trykket bag øjnene er fint
-
14-08-10, 08:18 #3
Det går stadig fint. Er pludselig blevet A-menneske (står tidligt op og kan ikke sove længe) - højest bizart, jeg har ikke været A-menneske siden jeg var helt lille.
Jeg har selvfølgelig stadig mine små kriser i løbet af dagen, sådan har det været under hele forløbet med T3-behandling, men overordnet set er jeg meget tilfreds med min umiddelbare situation.
Min astma har det også bedre, jeg tænker, at det måske skyldes, at binyrerne har fået det bedre? Får svar på mine prøver på onsdag.
Håber at andre kan bruge mine erfaringer til noget, selv har jeg savnet en med Graves, der har gået denne her vej før mig. Uanset hvad, har jeg selv gavn af at skrive dagbog, da jeg hurtigt glemme de små detaljer. Ja, jeg har præsteret at glemme hele samtaler, hukommelsen har aldrig været særlig god, men så er det jo godt, at man kan få den genopfrisket på Sonjas.
Vil også sig tak til jer, der har bidraget med jeres viden og interesse (det lyder næsten som et afskedsbrev, det er det ikke, bare en status - jeg får jo mine blodprøvesvar på onsdag)
-
14-08-10, 11:34 #4
-
04-09-10, 19:49 #5
Det går stadig overraskende godt i forhold til, hvad jeg har været vant til i årevis. Alligvel er jeg lidt i tvivl - skal jeg fortsætte behandlingen med T3, eller skal jeg gå til den orthomolekylær læge på fredag og skifte til naturlig thyroid? På den ene side vil jeg gerne skifte til et stof, der ligner den naturlige skjoldbruskkirtel mest muligt, på den anden side har jeg det jo godt, så hvorfor risikere at få det dårligere igen?
-
04-09-10, 21:22 #6
Jeg syns det er et godt poeng.
Man vet hva man har - ikke hva man får.
Og det haster jo heller ikke.
Jeg mener : det kan være godt å ha en en ubenyttet mulighet. Man vet jo ikke hvor lenge dagens behandling fungerer godt ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-10, 21:57 #7
Jeg har det på en måte som deg - med unntak av vektøkning så fungerer jeg bra på levaxin. Men jeg har tenkt meg om og kommet fram til at "jeg ikke vet hva et - forhåpentligvis - langt liv på levaxin kommer til å gjøre med meg"... mens jeg vet hva svinekjertel er - det er nemlig det samme som min egen kropp burde ha produsert.
Så jeg kommer nok til å gå over til kombinasjonsbehandling når den tid kommer (neste legetime om en måneds tid). Jeg regner med startvansker da, men håper at jeg får en behandling som jeg kan stole på skal kunne fungere over de 40-50 årene jeg har igjen... (med litt flaks.)
Og OM det skulle være feil valg så vil det være lett å gå tilbake til syntetisk, konvensjonell behandling - både fordi det er det "alle leger" helst vil gi - og fordi jeg vil kunne si at dette har jeg personlig erfaring med.
Det er altså sånn jeg har tenkt - etter å ha tenkt meg om. Hovedargumentet mitt er altså rett og slett at jeg ikke stoler på at 1/5 av det kjertelen opprinnelig laget for meg EGENTLIG er NOK. (Det er ingen tvil om at det er nok til å holde oss i live, men jeg vet at ikke leger vet alt de tror de vet... Og jeg vet ikke hva som ev. kan komme til å skje med kroppen min underveis på ren t4 - derfor satser jeg på å iallfall prøve en behandling som er mest mulig lik "originalen".)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Kolesterol og erfaringer
Av Martha i forumet KolesterolSvar: 3Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Erfaringer med levaxin?
Av snusmumrikken i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 13-09-08, 20:15 -
Homeopat-medisin, erfaringer?
Av Siriliss i forumet Alternativ behandlingSvar: 8Siste melding: 05-10-07, 10:30 -
ERFARINGER FRA ENDOKRINOLOGER I ROGALAND?
Av cathrin i forumet EndokrinologerSvar: 5Siste melding: 04-10-06, 13:03

Svar med sitat

Bokmerker