Viser søkeresultater 1 til 10 av 75
Threaded View
-
07-08-10, 11:24 #27
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Først går det godt - og så går det alligevel ikke specielt bedre end før behandlingen med T3. Det kører ganske enkelt op og ned - igår var for eksempel ikke specielt opmuntrende - træt og i dårligt humør, fordøjelsesproblemerne er også vendt tilbage, øjnene har det vist ok.
Jeg har i det hele taget svært ved at bedømme, om det overhovedet går bedre, end før jeg begyndt på T3-behandlingen - men en smule bedre går det nok? Omvendt kan jeg også læse i de forskellige indlæg på Sonjas, at det tager laaang tid før kroppen har vænnet sig til de nye omstændigheder hvad enten det gælder naturlig thyroid eller T3-behandling.
Jeg er lavet nogle test i bogen "Adrenal Fatigue" og de viser, at mine binyrer er middelsvært belastet - altså midt i mellem. Begyndt også at udfører nogle af de opgaver, der er i forbindelse med livstilsomlægning og må indrømme, at de er psykisk meget udfordrende, tror faktisk det var derfor jeg var i så dårligt humør i går, så bogen er lagt lidt på hylden - omlægningerne er simpelthen for voldsomme og kræver, at man er mentalt parat: Vil i den forbindelse tilføje, at erfaringen har lært mig, at det er langt sværere at bevare et venskab, end at droppe det - bare for at nævne nogle af de udfordringer bogen stiller.
Når det er sagt er jeg sikker på at vores livsomstændigheder påvirker vores helbred: f.eks. fik jeg konstateret Graves i forbindelse med en skilsmisse fra mit barns far (perioden okt. 1995 - februar 1997). I forgårs nat, efter at have læst i Adrenal Fatigue, dukkede perioden efter skilsmissen op i mine tanker igen, og udløste en voldsom mavepine (pludselig ballonmave, spændinger og ubehag) - som fulgte mig hele dagen i går, så naturligvis skal man tænke over, hvad man byder sig selv - både hvad angår menneskelige relationer, kost, livsindstilling osv. Omvendt blev jeg endeligt skilt fra min sidste mand i 2009 og det var helt sikkert godt for både krop og sind - selvom jeg fortsat kæmper med sygdom.
Jeg har dog også et andet problem med bogen - og det er, at jeg har svært ved at skelne mine stofskifteproblemer fra binyretrætheden - hvad er hvad? Jeg har jo ikke bare trætte binyrer, jeg har også en kronisk lidelse som spiller ind, påvirker mit helbred.
Lignende tråder
-
Kolesterol og erfaringer
Av Martha i forumet KolesterolSvar: 3Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Erfaringer med levaxin?
Av snusmumrikken i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 13-09-08, 20:15 -
Homeopat-medisin, erfaringer?
Av Siriliss i forumet Alternativ behandlingSvar: 8Siste melding: 05-10-07, 10:30 -
ERFARINGER FRA ENDOKRINOLOGER I ROGALAND?
Av cathrin i forumet EndokrinologerSvar: 5Siste melding: 04-10-06, 13:03

Svar med sitat

Bokmerker