Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
Jeg er blitt skikkelig støl i musklene...leggene er ikke gode , spes .merkes det ned trapper.Muskelfibrene kjennes alt for korte og harde ut..... Er blitt støl i nakken, fått smerter i skuldrene, og kvalm, ja.Ryggen stivner også. Denne stølheten har jeg aldri hatt før....avfallsstoff som "løses" opp??
Kære Gunnda (og andre)

Du fik mig til at kigge efter mere info og OOOOOM jeg ikke er blevet trist overrasket over at finde SÅ meget om muskelplager og hypothyreose. Det er en sekundær (til hypothyreose) sygdom, som hedder Hypothyroid Myopathy.

Den gode nyhed er så, at den kan helbredes eller standses med den rette medicinering for primærsygdommen hypothyreose, og jeg kan huske nogle, der har skrevet her på forummet, at deres muskelplager ophørte når de er kommet i behandling med mediciner.

Den dårlige nyhed er: det er langt fra alle (os) som får den rette (og kompetent) medicinering for hypothyreose. De mest uheldige fordi deres TSH er "for lavt", de får bare lov til at sejle deres egen subklinisk hypothyreose sø, og får slet ingen behandling.

Jeg har beskrevet mine "fund" i tråden Muskelsygdomme i lavt stoffskifte. God bedring.