Sitat Opprinnelig skrevet av Cat71 Vis post
Takk Anisa! og takknemlig hilsen til rexxy69
Uffda. Visste jeg det ikke... Jaja. Da kan jeg drikke te og koffeinfri kaffe...
Og jeg har nettopp sammenlignet coffeininnholdet i Cola Zero m/kaffe:
Alt gjelder 1,5 dl kopp:
- Filter- og kokekaffe: 100-130 mg koffein (verst!)
- Te: 25 mg
- Pulverkaffe (min vanlige): 30 mg
- Coca cola (og Zero?): 40 mg*
- Espresso: 60 mg
*) Stemmer m/hva Coca Cola selv sier på sine nettsider (1/3-del av kaffe)

Opplysningene over er sakset herfra.

Tror toleransegrensen min er ca. 100 mg. Idag tok jeg 2x150 mg + 100 mg fra en 0,5 Cola Zero. Er det rart at jeg er fullstendig på bærtur fysiologisk nå, NEI! Og hvorfor har ikke legen min gitt meg meg et eneste signal på at "min mistanke" om at jeg reagerer koko på kaffe (og sukker) kan være rett? Tror binyrefunksjonen min må sjekkes ganske grundig... Argh! Fastleger!!!
Hei Cat!
Cola Zero bekymrer meg på mange måter mer enn kaffe i moderate mengder. Hadde for lenge siden en Zero liggende i bilen i 20 blå og den frøys IKKE. Da er det noe iallefall ikke jeg drikker lenger oppi der. Kan jo være tilfeldig har ikke dobbeltsjekket frysepunktet til Cola Zero man det holdt for meg.

Binyrene bør jo alltid sjekkes, det tror jeg alle som leser og skriver her inne er enige om. Det er vel knapt noen tråder og innlegg som har flere lesere og innlegg enn disse og det er jo ikke for ingenting.

Kutt helt ut kaffe/svart te og annen frikke med koffein en periode. Og iallefall Cola Zero eller annen brus med aspartam. Selv synes jeg ulike typer urtete både kald og varm er det beste alternativet, men det tar en 14 dagers tid å venne seg til det. Avvenning fra koffeinprodukter kan være tøft, spesilet om binyrene dine er i litt dårlig form. Og vær litt obs på koffeinfri kaffe for det er ganske mye koffein igjen i det som kalles koffeinfri. Uansett lykke til!

H:-)