Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
05-08-10, 14:42 #1
Sv: Hormonbehov(t4) ved (infeksjons-)sykdom?
Jeps smgj
Behov for thyroideahormoner ER højere ved infektionssygdom. Faktisk bliver man ikke så nemt syg, hvis ens "depot" af thyreoideahormoner er fyldt "nok". "Dr. Barnes has shown that many infections (especially those of the respiratory tract such as pneumonia, tonsillitis, sore throats, middle ear infections and sinusitis) can be reduced when the body has the proper amounts of thyroid. He has also shown that cold hands and feet of the hypothyroid patient signify poor circulation to the skin, which results in a susceptibility to skin infections. There are very few people with skin diseases of any kind who would not benefit by thyroid."
Bogen Hypothyroidism: The Unsuspected Illness af dr. Broda Barnes anbefales. Jeg anser Broda Otto Barnes for en af de bedste eksperter på hypothyreose verden endnu har set + hans medicinsk forskning, klinik, erfaring og dokumentation bygger fortrinsvis på behandling med de oprindelige Thyroid USP-mediciner alone, da syntetisk T4 var end ikke opfundet da hans praksis/forskning var på sit højeste.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-08-10, 15:07 #2
Hah - fant referanser selv også når jeg fikk tenkt meg fram til riktige leteord... Her er de to første treffene. (Søkeord: metabolism infection thyroxine )
http://jcem.endojournals.org/cgi/con...tract/40/4/589
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC302229/
Så jeg har lagt inn litt mer t4 i dag.
Takk for bokforslaget. Setter den på lista... Skjønner jo at her er det bare å lære så mye som mulig så fort som mulig...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
05-08-10, 15:59 #3
Så fort som mulig ja - og det er jo et paradox at nettopp evnene til læring er nedsatt (iallfall føler jeg det) når stoffskiftet er som lavest.
Det er godt vi har internett......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Helt ny med Graves sykdom
Av Guri i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 02:06 -
Sykdom forandrer på alt..
Av Thomas W H i forumet DagbokerSvar: 24Siste melding: 16-01-09, 00:18 -
Kan Tsh forandre seg ved annen sykdom?
Av komlå i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 27-01-08, 15:45 -
Mestring av kronisk sykdom
Av Bittebitt i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 23-10-07, 08:40

Svar med sitat
Bokmerker