Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sykdom forandrer på alt..

Ja, tilogmed selve gleden ved å leve!

Som akkurat feks: Jeg har stikking i høyre side, nede på ryggen, som skyter oppover som en sylskarp kniv som snitter opp huden min. Nyrer/binyrer, tenker jeg. Farlig, tenker jeg også. Jeg er så trøtt som jeg aldri har vært før, og det er rart at jeg klarer å skrive dette innlegget mens jeg har denne formen. Jeg er så slapp at jeg omtrent ikke klarer å reise meg opp, og når jeg først gjør det, slår hjertet tyngre og tregere. Jeg har hvilepuls på under 60. Ikke normalt for en utrent person, tenker jeg. Jeg blir svimmel, og hodet spinner litt rundt. Jeg er tørr i munnen, og svelger konstant gørr fra retningen til nese/bihuler som jeg ikke aner nøyaktig hvor kommer fra, eller hvorfor oppstår. Jeg titter ned på magen min og lurer på hvorfor den krympet for 1 måned siden, og nå i de siste dagene har den blitt mye større igjen. Jeg har tungt for å puste og klarer ikke å trekke pusten helt inn, og jeg er kvalm. Og det knirker i knærne.

Hva gjør man i slike situasjoner? Ringer 113? Legger seg ned for å dø? Ser på en actionfilm? Erotikk? Røyker HASJ? Drikke seg skitings? Ta alt som en "mann" og late som om alt er bra? HVA??? Hva skal til for å glemme tilstanden man er i? For å komme seg gjennom dette? Dette øyeblikket, som er verre enn andre øyeblikk? Og uvitende om at formen kommer til å forbedre seg, sitter man virkelig med møkk til langt oppover den mentale helsen, og vel så det.

Jeg undrer på om det hadde hjulpet å bli lagt inn på en eller annen privat klinikk ett eller annet sted i verden, og fått en eller annen form for hjelp, eller bare bedt om å få alle de nødvendige undersøkelsene pronto, og blitt frisk mye, mye raskere. For penger er nesten Alt mulig. Jeg er dessverre ikke superrik, så jeg er nok "stuck" her i verdens rikeste land.

Jeg kan ikke Tro at det har gått 9 måneder. Og hva sitter jeg igjen med etter denne tiden? Forverring. Smerte. Sinne. Depresjon. Bitterhet.....

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard Re: Sykdom forandrer på alt..

Kjære deg. Du har så mange symptomer på trøtte binyrer at det skal forundre meg mye om du ikke har det. Kvalme, smerte nederst i ryggen, det med hjertebanken etter anstrengelser (som å reise seg, eller gå opp en trapp) kjenner jeg veldig godt igjen. Kniriking i knærne har jeg aldri tenkt over før, men det har jeg også hatt leenge. Mage som vokser og krymper..åjada. Alt dette virker veldig kjent.

Jeg har ikke lest alle innleggene dine, Thomas, men ettersom jeg forstår det er du veldig hypo for tiden, ikke? Det jeg har erfart er at det aller VERSTE stresset for binyrene er faktisk å være hypo. Sålenge du fortsetter å være det, vil det være vanskelig å få bedre binyre/cortisolproduksjon. Og så lenge du har for lite cortisol, får du heller ikke nytte av det lille du måtte ha av tyroksin i blodet, eller produserer. Hvis jeg var deg (og nå har jeg ikke lest grunnen til hvorfor du er hypo) ville jeg fikset alt med binyrer, ev sopp og annet FØR jeg begynte å se på tyroksindose/produksjon. MIN mening bare..

Leste om hodepinen din i et annet innlegg - prøv å drikk et glass vann med 1 ts uraffinert havsalt i, og se om ikke det hjelper på hodepinen. Sånn hodepine er et veldig vanlig tegn på lavt cortisol eller aldosteron eller begge deler. Ellers synes jeg det virker som candida-problemer du har (særlig det med bihulene), som er VELDIG lett å få når man er hypo og binyretrøtt, og ihvertfall når man er begge deler. Mine candidaproblemer forsvant når jeg begynte å få orden på binyrer og ble mindre hypo. UTEN streng diett, kun ved hjelp av urterpreparat. Matvareintoleranser er også blitt mye bedre.
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard BLODPRØVESVAR + Dagbok. Oppdatert 14/11/2008

7 Oktober 2008

Våknet kl 9 i dag etter alt for få timer søvn. Tror jeg fikk 4 timer med dårlig søvn. Hadde store problemer med å sovne i natt. La meg kl 1, som er en ok tid egentlig, men lå våken i timesvis. Hadde en slags varm og uggen følelse i hele kroppen, og en merkelig følelse av at hender og føtter mistet følelsen! Jeg hadde også vondt i magen i hele går kveld, samt i natt. Hodepine, en ekkel kvalm følelse i hodet og i hele kroppen, var også til stede.. Kl 4 sto jeg opp og spiste litt.. Det hjalp, og jeg fikk sove til slutt. Kl 5. I dag er jeg blodtrøtt, svimmel og kvalm, og har veldig vondt i venstre hånd, på toppen av hånden. Det verker.

Ã…ja, med den lille søvnen der kom jeg meg faktisk aldri til timen på Aker i dag. Men det gjør ikke noe. Jeg kan bare ringe dem uansett. Same shit. Ikke at vi hadde fått noe ut av den timen. Prating. Uten løsninger, som vanlig. Jeg er ikke lei meg for at jeg gikk glipp av den timen.

Jaja, fikk iallefall slengt på meg en Holter-monitorering på Asker og Bærum Sykehus i dag tidlig i 10-tiden. Så nå har jeg 20 timer på meg på å "fremkalle" hjertebank av ett eller annet slag. Tviler sterkt på at jeg klarer det. Blir nok en tom måling dette.

Forresten, morgentempen min viste 35.1 grader under armen etter 15 sekunder i dag tidlig. Dvs. en reell temp på ca. 35.6 grader. Det er for kaldt. Alt for kaldt.

- Hvor lenge skal jeg gidde dette opplegget? Noe inne i meg sier at jeg har Hypotyreose Type 2, og at jeg MÃ… ha mer Levaxin og litt Liotyronin for å føle meg bra. Følte meg bra i 10-11 år på medisineringen. Det er godt nok bevis for meg.
    Sist endret av Admin; 10-01-09 kl 14:53 Begrunnelse: Tegn rettet

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: Dagbok

Nå er du jo i en helt annen situasjon enn den som frembrakte hjerteproblemene. Nå skaffer du jo bare bevis for at den behandlingen du får nå ikke fører til hjerteproblemer.
    Og jeg vil nok si at en behandling som fører til slike problemer er jamngod med mord.

Behandlingsfasen du er inne i nå, skal jo gi deg lavt stoffskifte - med alle de jævligheter det medfører.
    Så er tanken at kroppen kan komme igang selv, noe man anser som best for deg.
    Men, så klart, det er laaangt fram Thomas.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Takk, hyggelig av deg å si det på denne måten.

Jeg er nok med på alle teoriet, og skjønner en god del. Men det er vanskelig å holde ut. Særlig fordi jeg vet det ikke finnes noen garanti for at jeg kommer meg igjennom det i live.

Joda, jeg er med enda. Har ikke hoppet av toget enda.

Medlem siden
    Aug 2008
    Meldinger
    41

Trist å lese at du har det så vondt. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Har ingen gode råd, men er helt sikker på at lysere tider kommer. Stå på!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er bra Thomas, du må jo bare stå på.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Dette blir som "å banne i kirka", men et eller annet sted har jeg lest under binyreproblematikk at hvis så er, skjer det et eller annet spes. med blodsukkeret om natta som gjør at vi ikke sovner igjen. Rådet /testen legen anbefalte var å ha en sjokoladebit på nattbordet.(selv om karbohydrat trigger kortisol).Prøv- og se om det hjelper- inntil du evnt. får hjelp ..hvis det er binyreslitasje ute å går.
    Det er sikkert "hundre" årsaker til søvnproblema dine/våre; men er iallfall typisk å ikke være trøtt om kvelden, og hvis en sovner, våkner en ofte mellom 02.30 og 03.30, for så å ligge våken i flere timer. Sovner ofte godt igjen ved syvtida, og kan da få et par timer.
    Bare een tanke,dette!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Takker folkens!

- Ja, dette med søvn er merkelig. Jeg har dog hatt en ganske forskrudd døgnrytme i mange år. Jeg har aldri lagt meg til samme tidspunkt, og jeg har aldri lagt meg før 03.00. Heller etter, og langt etter noen ganger. Jeg har valgt å endelig tro på folk, og særlig leger, når dem sier at det er usunt å legge seg for sent, og særlig å "snu døgnet" hele tiden. Jeg prøver nå å legge meg ca. til samme tid hver dag. Men det er IKKE lett. Etter snart 18 år med "å legge seg for sent", prøver jeg. Men jeg sliter. Jeg legger meg heller mellom 03.00 - 06.00 enn 00.00 - 03.00. Målet mitt er å legge meg mellom 00.00 og 01.00 hver eneste dag. Det "morsomme" er at jeg er trøtt og slapp hele dagen. Og på kvelden er jeg ekstremt ødelagt. MEN på nattestid, rundt midnatt og utover, begynner jeg å kvikne litt til. Og så da.. Hovedproblemet.. Rundt 4-5.. Da er jeg mer våken enn på noen annen tid på døgnet. Binyreproblemer? Neh, kan vel ikke ha det, for da hadde de ringt fra Balder Klinikken i går eller i dag og vært bekymret for meg og mine resultater!

Jeg får vel bare vente... Og se hva som skjer!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Har du prøvd " Melantonin". Du får det på registreringsfritak hos legen. De pleier iallfall gi ut til en tre ukers kur. Skal tas en time før en vil legge seg, og det kunne kanskje hjelpe deg med å snu døgnet. Når du har den døgnrytma, ville det overraske om ikke kortisolproduksjonen din er speilvendt. Nå tror jeg du kun fikk bare en spyttprøve på "Balder". blodprøven viser BUNDET kortisol, og urinen hele døgnet. Jeg kjenner ikke godt nok til dem der inne, men de går ikke etter enten "Addison" eller "Cushing" de og da??
    I ditt tilfelle ville JEG prøvd med hydrikortisonkrem noen FÃ… uker, for å se og kjenne om du merker noen forskjell overhodet!
    Da smører du bare på 1-2 cm på et område(varier på armene etc.). Dette gjør du hver 4.time. Etter et par uker burde du merke ett eller annet. Bare et forslag.
    Jeg er nemlig IKKE trygg på de vurderingene de gjør her til lands. Men nå har ikke jeg et udelt positivt møte med norsk helsevesen, så er nok ikke objektiv.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 1 av 3 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn