Viser søkeresultater 1 til 10 av 90
Tråd: Kutte T4? Hva nå tro??
Threaded View
-
03-08-10, 20:35 #33
Sv: Kutte T4? Hva nå tro??
meget interessant lesning der Anisa......takk
Jeg danner meg mine egne teorier om mine sykdomssymptomer nå jeg.....hjernen min har tydeligvis det bedre når jeg får tilskudd av Levaxin, om dette kommer fra hypofysen vet jeg ikke, men det er jo ikke usannsynlig etter at jeg har lest dette sett i sammenheng med mine symptomer.......Det kan nemlig fremstå som om noe i min hjerne sender signaler til kroppen når det er lite stoffskiftehormon og da ytrer dette seg som synsforstyrrelser i tillegg til de andre symptomene jeg har på hypothyreose. Hjernen er jo et finurlig organ og i mange år har jeg i perioder hatt mye av disse synsforstyrrelsene. De har alltid vært værst når jeg har vært overvektig, og i mine øyne har nok stoffskiftet mitt slitt mest når jeg har vært overvektig. Etter at jeg fikk barn ble synsforstyrrelsene borte i noen år, men da veide jeg bare 60 kilo mot de 120 jeg veide før jeg fikk barn. Når jeg ser tilbake så kan det virke som om stoffskiftet mitt har fungert som høyvekta i Moss, i perioder veldig høyt sett ut fra vektnedgang på rundt 50 kilo uten reeell slankekur før fødsel og oppgang på rundt 30 etter fødsel, nå nedgang på 10 kilo med medisiner....NOE er galt og jeg har gått ut og inn av sykehus til nevrologiske undersøkelser, CT og MR, EEG mm uten at noen lege har kunnet si noe annet enn at jeg har epileptiske forandringer på EEG..nå tenker jeg at disse forandringene trigges når stoffskiftet er lavt.
Mange rare tanker som svirrer rundt her nå, men uansett er jeg hellig overbevist om at hjernen min reagerer på for lite hormon......og nå har jeg for lite...det skal bare verifiseres med nye blodprøver.,,,,Jeg har et halvt års tid fått kombinasjonsbehandling for hypothyreose i grenseland.
Medisinene fikk jeg fordi alle symptomer tydet på at jeg kunne være hypothyreot selv om blodprøvene på TSH, T4 og T3 var innenfor normalen.
Lignende tråder
-
Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 07-08-08, 17:15 -
Kutte ut mjølka
Av Marianne i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 30-10-06, 23:51

Svar med sitat
Bokmerker