Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
Men ut i fra det jeg har lest her og andre steder, virker det som det er binyrene mine det er noe galt med. Så jeg har bestemt meg for å ta en test via et laboratorium som ikke krever henvisning. Men dette vil vel ta uker?

Jeg holder seriøst på å bryte sammen her og nå, men har ingen medisinske instanser å kontakte. Da er det bare snakk om ME og psykisk, og blir bare en belastning uten hjelp. Ingen, hverken fastlege, Balder eller sykehus har villet ta binyreprøver av meg så langt. Jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre nå, fordi kroppen min kollapser og ingen hører på meg.

Jeg har lest et sted at man kan smøre med hydrokortison. Vil det kunne hjelpe akutt? Kan man bruke det ved amming? Må man til legen for å få det? Hvilken krem er dette? Dette har jeg NULL peiling på.
Altså, jeg kjenner igjen mye av det du skriver, og jeg tenker hele tiden BINYRER med deg. Følg rådet til Ruth (to innlegg over) og be om test. Får du ikke det, ta saken i egne hender og bestill en selv fra linkene Ruth har gitt deg. Det med hydrokortisonkrem fra apoteket vil gi deg noe lindring fort, det er nå ihvertfall min erfaring. MEN IKKE SMØR DEG MED DETTE FØR DU HAR TATT TESTEN! DET VIL PÅVIKRE TESTRESULTATET.

Synes legen på Balder viser lite kunnskap om stoffskifte og binyrer! Går der selv, til en annen lege som i det minste har litt mer peiling. Er skuffet på dine vegne. Det finnes råd, og jeg tror og håper du skal bli bedre etter hvert. Men enten må du finne ny lege eller få din nåværende til å revurdere. Men du må dessverre ha styringa selv, håper familien din er en god støtte.

klem fra meg