Det har jo ikke jeg heller - stoffskifteproblemer oppleves svært forskjellig og individuelt.
Men var det meg som hadde det slik hadde jeg helt sikkert oppfattet dette som lavt stoffkifte. I første rekke for lav dose eller også at dosen min ikke har virket lenge nok.
Så kan man i en periode hvor man har økt dosen få symptomer på for høy dose.
Disse kan være forbigående eller også hvis man har økt for fort (som oftest betyr det fortere enn binyrene klarer å følge med)
Jeg ville forsøkt å holde ut noen dager hvis det ikke blir for ille......(men jeg er meg da)

Men så har jeg altså ikke binyreproblemer da.
Jeg mener : Det har jeg/får jeg når dosen er for lav. Det er jo stoffskiftet som legger grunnlaget for all aktivitet i kroppen, også binyreaktiviteten.
Så er det slik at min binyrteaktivitet øker igjen når stoffskiftet kommer seg.
Slik er det ikke hos alle !
Mange sliter med å få denne opp på et normalt og forsvarlig nivå.
Ta en spytt-test, så vet du hvor du står og kan rette inn mer virksomme tiltak mot problemene dine.
Har sett at du har andre tråder her, og skal lese love å dem Kristine.

Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
Jeg sa dette til legen angående Levaxin. Hun avviste vel egentlig ikke at jeg kunne reagere på medisinen. Det hun imidlertid sa var at de fleste som går på naturlig thyroid, må kombinere dette med Levaxin fordi det ikke er sterkt nok. Dette vet ikke jeg noenting om. Andre?
Din lege synser !
Ikke sterkt nok er bare en tullete bemerkning som ikke de som er på Thyroid kjenner igjen.
Det er heller motsatt (etter mine erfaringer)
Og grunnen er jo at jeg byttet ut en Levaxindose på 200-300µg med en Tyroid-dose på litt over 100.
Men det kommer ikke av at Tyroidet er sterkere - det kommer av at Tyroide hormoner helt naturlig tas bedre opp av fordøyelsen vår.

Det er etter min vurdering det rene vås å snakke om at et hormon er sterkere enn et annet. Men summen kan være at alt sammen i sammen kan virke bedre. Og da er det jo slik at Thyroid virker mye bedre på meg iallfall.
Det er så stor forskjell at det går ikke an å sammenlikne engang.
Det er sånn at Levaxin virker så dårlig at det bare såvidt evnet å holde meg i live - uten et liv.
Tyroidet gir meg iallfall et liv !
Så hva er sterkest da ?